Permalänk
Medlem

Lackera om datorskärm

Hejsan, jag skulle behöva tips eller råd gällande att lackera om en ASUS ROG PG279Q. Jag tänkte lacka den vit men jag är inte bra på det här, finns det någon här i forumet som har erfarenhet av att göra det här eller kan rekommendera någon som kan det?

Hela min uppsättning är i vitt och jag blir galen av att skärmen är svart, det stör mig att det finns så få gamingskärmar som är vita på marknaden.

Mvh
Alexander

Permalänk
Administrativ avgift

@kooinan: Du får montera isär skärmen, alla plastdelar , bezels , bakpanel och sedan måla på normalt sätt. Slipa , tvätta och sedan spraya med primer -> vanlig färg.

LTT har gjort en video https://www.youtube.com/watch?v=-2lZZlPfrpQ

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kooinan:

Hejsan, jag skulle behöva tips eller råd gällande att lackera om en ASUS ROG PG279Q. Jag tänkte lacka den vit men jag är inte bra på det här, finns det någon här i forumet som har erfarenhet av att göra det här eller kan rekommendera någon som kan det?

Hela min uppsättning är i vitt och jag blir galen av att skärmen är svart, det stör mig att det finns så få gamingskärmar som är vita på marknaden.

Mvh
Alexander

Tjena!

Jag målade om min skärm för några månader sedan. La upp en lite guide och galleri kring det här

Så ta gärna en titt. Jag svarar gärna på frågor. Hinner inte skriva mer nu, är på väg hem.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av kooinan:

Hejsan, jag skulle behöva tips eller råd gällande att lackera om en ASUS ROG PG279Q. Jag tänkte lacka den vit men jag är inte bra på det här, finns det någon här i forumet som har erfarenhet av att göra det här eller kan rekommendera någon som kan det?

Hela min uppsättning är i vitt och jag blir galen av att skärmen är svart, det stör mig att det finns så få gamingskärmar som är vita på marknaden.

Mvh
Alexander

Jag använde mig av en video från Linus Tech Tips där han målar om en 34" skärm från svart till ferarri rött. Gick alldeles utmärkt att följa. Eventuella märken från att ha bänt loss alla bezels gick bra att slipa ner med sandpapper.

La precis upp några bilder till i en bygglogg där jag monterat isär foten för att måla om den med. Du hittar den loggen här: Bygglogg projekt Powder

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

@Deriveh: Jävlar vilket bra jobb måste jag säga =D, vart bor du någonstans förresten? Mitt problem är att jag inte har tillgång till garage =(

Permalänk
Medlem

@kooinan: Tack! Jag gjorde det på vinden.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow