Permalänk
Medlem

The non rgb, rgb-build

Efter att jag bytt grafikkort och än en gång fått tag på ett billigt kort med mycket prestanda fast dålig kylning gav jag mig för första gången in i custom loop träsket.

Ville ha det belyst men absolut inget rgb, en färg skulle det vara. Vitt ljus blev det, även om mobilkameran får en grönaktig ton från linsreflektionen.

Trångt blev det i mitt lilla Define mini C chassie, men mycket nöjd ändå med utfallet och utseendet.

Alphacool 45 mm 280 rad
Alphacool Eisblock XPX cpu-block
Corsair XC7 CPU-block
Alphacool acetal gpu-block för referens rx5700
Alphacool DDC310 pump
Alphacool Eisstation reservoar
Corsair ML140 PRO RGB fläktar
Corsair rgb LED-strips

Uppdatering(bild 3):
Efter lite experimenterande och ett litet gebackel med kylvätska som blev grön o förstörde mina slangar, fick kylningen en ordentlig tvätt och en blodtransfusion. Nu är den kallblodigt blå men fortfarande med väldigt vitt ljus, om än något åt det kallare hållet.

Uppdatering (bild 4)
Nytt CPU-block och nya slangar med en något mindre genomskinlig karaktär. Men fortfarande samma trånga låda

Besök galleriet här

Visa signatur

MB/Case: Gigabyte B550M Aorus Pro-P || 4000D Airflow
CPU/Cooler: Ryzen 5600X || Full custom loop
RAM: G.Skill TridentZ neo 2x16 GB @ 3600 CL16 (Dual rank Hynix DJR)
GPU/Monitor: Radeon RX 5700 || AOC G2590PX
Storage: WD SN750 1 TB || Samsung QVO 860 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt! Har exakt samma chassi själv (fast tyvärr varienten med plastsida). Hade funderat på att knöka i en custom-loop i denna också men kom fram till att det förvisso hade blivit snyggt och coolt, men skippade detta av praktiska skäl / lathet.

Oavsett är detta exakt så här man smakfullt kan använda RGB, att stila sin dator i exakt den färg man vill, i ditt fall vitt. Man måste inte använda regnbågseffekter bara för att det går.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg. Är sugen på att bygga något mindre men att ge mig på något i klass med det här är nog att ta mig vatten över huvudet. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Snyggt! Har exakt samma chassi själv (fast tyvärr varienten med plastsida). Hade funderat på att knöka i en custom-loop i denna också men kom fram till att det förvisso hade blivit snyggt och coolt, men skippade detta av praktiska skäl / lathet.

Oavsett är detta exakt så här man smakfullt kan använda RGB, att stila sin dator i exakt den färg man vill, i ditt fall vitt. Man måste inte använda regnbågseffekter bara för att det går.

Skrivet av 90Hampe:

Riktigt snygg. Är sugen på att bygga något mindre men att ge mig på något i klass med det här är nog att ta mig vatten över huvudet. 😁

Tack för era fina kommentarer

Visa signatur

MB/Case: Gigabyte B550M Aorus Pro-P || 4000D Airflow
CPU/Cooler: Ryzen 5600X || Full custom loop
RAM: G.Skill TridentZ neo 2x16 GB @ 3600 CL16 (Dual rank Hynix DJR)
GPU/Monitor: Radeon RX 5700 || AOC G2590PX
Storage: WD SN750 1 TB || Samsung QVO 860 1 TB