är det här standard?

Permalänk

Tack för era svar.
Säger de här bilderna er något?
https://imgur.com/a/7ZhrEsB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lostinspaceinf:

Tack för era svar.
Säger de här bilderna er något?
https://imgur.com/a/7ZhrEsB

Har du inaktiverat S-mode i Windows? Följ annars inläggen som visar hur du gör.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

@lostinspaceinf:

Din laptop är i Windows 10 S-läge
Av vad jag förstår så är det det läget som ger dig mest bekymmer.

Antar att du har Home i S-läge vilket är gratis att uppdatera till en ren Home, vilket jag nog föreslår dig att testa först!

Proceduren är som följer:

  1. Om du har Windows 10 i S-läge på din dator väljer du Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Aktivering.

  2. I avsnittet Växla till Windows 10 Home eller Växla till Windows 10 Pro väljer du Gå till Store. (Om du även ser avsnittet Uppgradera din Windows-utgåva måste du vara noga med att inte klicka på länken Gå till Store som visas där.)

  3. På sidan Växla bort från S-läge (eller liknande) som visas i Microsoft Store väljer du knappen Hämta. När du ser ett bekräftelsemeddelande på sidan kan du installera appar från andra ställen än Microsoft Store.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

@lostinspaceinf:

Tips.
Om du skulle få för dig att göra som dessa (nedan citat) förspråkar, så rekommenderas för att du införskaffar ett USB-minne på 16?-32GB och sedan skapar en "återställningsticka" med lenovos mjukvara.
Om lenovos programvara för att skapa en återställningssticka inte redan finns installerad på din dator, så bör det vara följande: https://support.lenovo.com/se/sv/solutions/ht103653
Jag rekommenderar dock alltid att skapa denna återställningsticka vad som än händer.

Precis som Bengt-Arne påpekar, så kan det om du har otur vid skapade av en installationssticka från microsoft, i udda fall, saknas några få drivrtuiner, samt att lenovos mjukvara för endel komponenter kommer saknas.

Skrivet av Dreijer:

TS, ladda ned Media Creation Tool (du behöver ett 8GB USB-minne) och blås om datorn. Du verkar ju ha lyckats installera den med ett företagskonto, som att den skulle styras av en domän eller någonting.
(Allting på datorn kommer att försvinna och ersättas av ett nytt Windows, så spara de filer du vill spara innan)

Skrivet av Bengt-Arne:

Är verkligen inget att rekommendera!

På en Windows 10 laptop så gör man (gäller även stationära märkesdatorer):

  • Start (Windows flaggan)

  • Inställningar

  • Updatering och Säkerhet

  • Återställning

  • Återställ den här Datorn.

Allt ska ligga på en dold partition med Windows install ihop med alla drivrutiner för hårdvaran.

Att starta en extern installation kan betyda en massa extra krångel, i värsta fall att man blåser den dolda partitionen som har allt för en komplett återställning till fabriksinställningar..

På många Lenovo så finns det även en (svåråtkomlig) knapp på sidan som tar en direkt till fabriks återställning, kolla i manualen.

@lostinspaceinf:
Ovan så har du hur du kan få en total fabriksåterställning, verkar som att service kör som Dreijer.
Så vi får hoppas att dom inte blåst återställningspartitionen, om så så skulle jag direkt reklamera laptopen.

Edit: Win tune som ex. är inte ett Windows standar program/app, det säger mig att teknikern inte har en susning...
Visual C är däremot nödvändigt för en del drivrutiner, troligen även för Windows själv.
På min stationära så har jag 9 olika varianter....

Permalänk

Hej! Nu har jag systemåterställt laptopen IGEN.

https://imgur.com/a/lFPudkJ

vad är det här?