Logitech G915 TKL – litet tangentbord med stor prislapp

Permalänk
Lego Master
Skrivet av pålis:

Synd Hade hoppats G915 åtminstone skulle ha feature-parity med K810.

Olika målgrupper troligen, och därmed olika krav (eller upplevda krav enligt Logitech).
Tycker inte det har varit ett problem iof, men jag har å andra sidan aldrig haft ett tgb med närhetsstyrd belysning.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Olika målgrupper troligen, och därmed olika krav (eller upplevda krav enligt Logitech).
Tycker inte det har varit ett problem iof, men jag har å andra sidan aldrig haft ett tgb med närhetsstyrd belysning.

Jag sitter ofta i mörker och då är det lite jobbigt att behöva trycka random tangent för att kunna se tangenterna igen

Permalänk
Lego Master
Skrivet av pålis:

Jag sitter ofta i mörker och då är det lite jobbigt att behöva trycka random tangent för att kunna se tangenterna igen

Well, det gör ju jag med. Men "jobbigt" känns som ett i-landsproblem. Och G915 är dyrt nog utan en närhetssensor.
Jag använder oftast ctrl för att väcka tangentbordet; den är (oftast) längst ner till vänster på tangentbordet så den är lätt att hitta, och normalt sett så åstadkommer den ingenting på egen hand så den är "säker" att trycka på oavsett vad jag har uppe på skärmen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Jag har fullstora versionen och av alla 258295295 olika tangentbord jag har haft, allt ifrån custom mekaniska till random färdiga OMG GAME FPS SUPER COOL lewt tangentbord så är detta helt klart det bästa jag någonsin ägt och det är värt priset. (iaf de 1800 jag betala för fullstora)

Det har botat all min värk som jag fått av att skriva på obekväma höga tangentbord i alla år, det är superstabilt och lyxigt, kör man på lägsta belysningen så håller batteriet för alltid och det är helt enkelt underbart att skriva på. Jag är en otroligt snål människa (GAGNEF) men ändå tycker jag detta var värt varenda krona.

Faktum är att jag har ett Logitech G pro TKL tangentbord och är också nöjd långt över förväntan.

Jag har full respekt för att man tycker olika och priset 2500:- är också definitivt i överkant men, attans jag blev sugen.

Tangentbordet (G Pro) känns så kvalitativt och gediget och krossar allt jag testat innan. Då haft flera mekaniska från gamla funC till Corsair och Roccat.

Och som du skrev, superstabilt.

Visa signatur

nVidia GTX 980 titanium (Strix) l i5-4670k l NZXT X41 Kraken l Asus Z97I-plus l Corsair Dominator Platinum 16 GB DDR 3 l Samsung 850 Pro 256 GB SSD l ADATA Premier Pro SP900 128 GB SSD l EVGA Supernova G2 750 gold l Evolv mitx window l

ASUS VG248QE 144 HZ l Sennheiser PC 360 G4ME l Mionix Avior 8200 l Corsair Strafe RBG

Permalänk
Medlem

Svampiga brytare, blir retur.
Trodde dessutom den skulle komma med usb c, gissa om jag blev förvånad att se micro usb.