Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Enklaste och billigaste sättet att behålla epostalias med egen domän

Permalänk
Medlem

Enklaste och billigaste sättet att behålla epostalias med egen domän

Jag har sedan en massa år en .se-domän hos one.com där familjen har sina epostalias uppsatta mot olika gmailadresser. Vi har idag inte längre behov av själva webbhotellet eller ens epostkonton hos one.com. Bara en knippe epostalias.

Så med åren har webbhotellet blivit dyrt, särskilt med tanke på det begränsade användandet. Var hittar jag en enkel och billig tjänst att flytta min domän till där våra alias kan fortsätta fungera som idag?

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Rekordmedlem

Har tidigare haft en egen mejlserver när vi installerade vårt bredband men har nu inte kvar den då behovet upphört men idag finns det nästan inga billigare tjänster än 40 kr månaden på marknaden och de är klart sämre än de var för några år sedan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kör Gsuite Enterprise. Kostar 110:- i månaden och då ingår obegränsad lagring på Google Drive där jag nyttjar ett antal TB

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag kör Gsuite Enterprise. Kostar 110:- i månaden och då ingår obegränsad lagring på Google Drive där jag nyttjar ett antal TB

per användare är väll lämpligt påpeka dock

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigmac:

Jag har sedan en massa år en .se-domän hos one.com där familjen har sina epostalias uppsatta mot olika gmailadresser. Vi har idag inte längre behov av själva webbhotellet eller ens epostkonton hos one.com. Bara en knippe epostalias.

Så med åren har webbhotellet blivit dyrt, särskilt med tanke på det begränsade användandet. Var hittar jag en enkel och billig tjänst att flytta min domän till där våra alias kan fortsätta fungera som idag?

Mitt förslag är i så fall https://www.inleed.se/
Flyttade själv ditt mitt från one.com för någon månad sedan. Behövde lite support första helgen när jag flyttade över mina domäner och hemsidor. Ringde till supporten och fick hjälp inom 20 sekunder. Och det kostar enbart 29:-/mån också. Är en dröm jämfört med one.com ivf.

Inte riktigt gratis men för vad man får så är det ett riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem

Tror jag testar https://www.loopia.se/loopiadns/ när det är dags. Tack för tipsen iaf!

Visa signatur

/Marcus