Cooler Master NR 200 - SFF som ändå konkurrerar med de mer populärare chassit för en betydligt mindre peng

Permalänk

Min chassi kom idag från NoN, nu ska jag börja samla resten av delarna villhöver CMs 850w SFX!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfactory:

Min chassi kom idag från NoN, nu ska jag börja samla resten av delarna villhöver CMs 850w SFX!

Min borde ha kommit idag ihop med ett annat orelaterat paket men bägge står som försenade. Ingen större fara men ser fram emot att få börja pilla på chassit! Så nära nu....

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av RunRookieRun:

Oh, så dom är i samma container som mitt vita chassi?

Hehe, jag vet att aggen kommer i en separat container iaf

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Skrivet av CM_Fredrik:

Hehe, jag vet att aggen kommer i en separat container iaf

Få dom bara ut i butikarna nu som Corsair inte får levererat sina SF750's

Permalänk

Trycker nog i en ny AMD i mitt chassi, antingen AMD Ryzen 5 5600X eller så väntar jag på lillebror... men vad ska jag ha för MOBO? helst dubbla M.2 och Wifi (klarar mig med en M.2)
Gärna fast backplate också, så slipper man det gegget.

Tips emottages:

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Inaktiv

Har jag förstått detta rätt, ifall jag beställer NR200P (med fönstersida) så får jag även med plåtsidan?

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Har jag förstått detta rätt, ifall jag beställer NR200P (med fönstersida) så får jag även med plåtsidan?

Yes, levererad med båda (finns bara en version i sverige, ja förutom färgen)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

Tror ni denna kylare skulle passa i detta chassi?
be quiet! Dark Rock TF
https://www.inet.se/produkt/6308901/be-quiet-dark-rock-tf

Har ett Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI och det har ju cpu socket lite högre upp än på andra kort av vad jag kan se vid jämförelse med andra itx kort.

Och vill helst köra med luft istället för sluten vattenkylning.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helloween1978:

Tror ni denna kylare skulle passa i detta chassi?
be quiet! Dark Rock TF
https://www.inet.se/produkt/6308901/be-quiet-dark-rock-tf

Har ett Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI och det har ju cpu socket lite högre upp än på andra kort av vad jag kan se vid jämförelse med andra itx kort.

Och vill helst köra med luft istället för sluten vattenkylning.

Inga problem höjdmässigt allafall!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Äntligen klart med bygget. Har inverterat chassit för att få plats med radiator i toppen.

Galleri: https://www.sweclockers.com/galleri/15260-cm-nr200i

Permalänk
Webhallen
Skrivet av adfactory:

Beställde från NetOnNet också, sorry @webhallen, men era inköpare måste ligga på hårdare.

Hej!

Jag har legat på CoolerMaster där och vi ska få produkter i nästa container som anländer till distributör, kan ej göra något åt att NoN har en egen container som landat precis.

/ Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Jag har legat på CoolerMaster där och vi ska få produkter i nästa container som anländer till distributör, kan ej göra något åt att NoN har en egen container som landat precis.

/ Patrik

Lugnt, fyllde på 10k i era kassor idag ändå

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Intressant, beställde en U12A men den verkar ha kommit bort på posten så kanske blir en C14S istället.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

https://www.youtube.com/watch?v=nSUK7p9qQnU&feature=youtu.be&...

Intressant, beställde en U12A men den verkar ha kommit bort på posten så kanske blir en C14S istället.

Cooler Masters 212 EVO kommer ju i uppdaterad version rätt snart, jag tänkte vänta och se hur den presterar innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Halogen:

Cooler Masters 212 EVO kommer ju i uppdaterad version rätt snart, jag tänkte vänta och se hur den presterar innan jag bestämmer mig.

Vore fint om den är NR200-optimerad med hehe.

Permalänk

Tänkte försöka hålla ner på fläktantalet i mitt chassi, frågan är om jag ska köra 2 intakes uppe, sen blåsa ut i röven via CPU fläkten Dark Rock 2, eller sätta två intake i botten och låta luften gå uppåt och bakåt via CPU fläkten.

CPU blir en Ryzen 5 3600 till en början, och i väntan på Fetare GPU en 1660 Ti (Msi)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av adfactory:

Tänkte försöka hålla ner på fläktantalet i mitt chassi, frågan är om jag ska köra 2 intakes uppe, sen blåsa ut i röven via CPU fläkten Dark Rock 2, eller sätta två intake i botten och låta luften gå uppåt och bakåt via CPU fläkten.

CPU blir en Ryzen 5 3600 till en början, och i väntan på Fetare GPU en 1660 Ti (Msi)

Verkar inte vara massive differanser, men dom flesta som har testat har funnit best resultat med både top som exhaust samt cpu som exhaust.

Bottom intake ger först god gevinst om man kombinerar med top exhaust, men man betalar med ljud.

Kolla denna för data: https://youtu.be/HcZxU_wlhB0

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Verkar inte vara massive differanser, men dom flesta som har testat har funnit best resultat med både top som exhaust samt cpu som exhaust.

Bottom intake ger först god gevinst om man kombinerar med top exhaust, men man betalar med ljud.

Kolla denna för data: https://youtu.be/HcZxU_wlhB0

nice perfekt, jag som letat på Youtube!
Kul att temperaturerna var helt okej med ENDAST cpu kylare

Blir CPU exhaust & en top exhaust, kommer köra plåtsidor.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vore fint om den är NR200-optimerad med hehe.

Hmm, nya 212 är ju kortare rocken än förra generationen... Det är kanske ingen slump med tanke på den begränsade höjden i NR200?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, nya 212 är ju kortare rocken än förra generationen... Det är kanske ingen slump med tanke på den begränsade höjden i NR200?

Det hintades om det i kommentarstråden till nyheten om den här kylaren som lades upp förra veckan i alla fall. @CM_Fredrik kan kanske bekräfta, jag skulle vilja veta om den får plats med glassidan också eftersom jag helst inte låser fast mig i en kyllösning som kräver plåtsida.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Halogen:

Det hintades om det i kommentarstråden till nyheten om den här kylaren som lades upp förra veckan i alla fall. @CM_Fredrik kan kanske bekräfta, jag skulle vilja veta om den får plats med glassidan också eftersom jag helst inte låser fast mig i en kyllösning som kräver plåtsida.

Jag såg att du sköt upp nödraketen, här är jag!

Bollade din fundering med en av våra utvecklingschefer som låter hälsa att tekniskt sett skall en Evo 2:a passa med glaspanelen, men med väldigt liten marginal. Han rekommenderar dock att man har lite större marginal än så, för att undvika att skada heat pipes eller glaspanel om olyckan är framme. Om du känner dig trygg med att ingen katt kommer att välta ditt case, go for it*!

* Icke officiell rekommendation

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CM_Fredrik:

Jag såg att du sköt upp nödraketen, här är jag!

Bollade din fundering med en av våra utvecklingschefer som låter hälsa att tekniskt sett skall en Evo 2:a passa med glaspanelen, men med väldigt liten marginal. Han rekommenderar dock att man har lite större marginal än så, för att undvika att skada heat pipes eller glaspanel om olyckan är framme. Om du känner dig trygg med att ingen katt kommer att välta ditt case, go for it*!

* Icke officiell rekommendation

Sen variationer i form av sockel och moderkortstjocklek som kanske tillkommer. Vore tilltalande att ha möjlighet att köra glassida faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Jag såg att du sköt upp nödraketen, här är jag!

Bollade din fundering med en av våra utvecklingschefer som låter hälsa att tekniskt sett skall en Evo 2:a passa med glaspanelen,

Här slutade jag läsa. Clearance is clearance!

Nej allvarligt, tack för återkopplingen. Jag inväntar recensioner men Evo 2 står högt på listan. Evo 2:ans pang-för-peng är ju löjligt bra.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Inaktiv

Moderkort beställt, 1799kr för Asus B550 moderkort känns överkomligt: https://www.inet.se/produkt/1903314/asus-rog-strix-b550-i-gam...

Kylare och nätdel kvar nu bara. Har ett oanvänt CM Master liquid 240 någonting liggandes i värsta fall, värre med nätdel.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon5930:

Moderkort beställt, 1799kr för Asus B550 moderkort känns överkomligt: https://www.inet.se/produkt/1903314/asus-rog-strix-b550-i-gam...

Kylare och nätdel kvar nu bara. Har ett oanvänt CM Master liquid 240 någonting liggandes i värsta fall, värre med nätdel.

Trist att TOSLINK blir ovanligare och ovanligare, hade det inte varit för att det saknas så hade jag nog slagit till på det mobot också.
Väldigt taggad på 2x M2 just nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Moderkort beställt, 1799kr för Asus B550 moderkort känns överkomligt: https://www.inet.se/produkt/1903314/asus-rog-strix-b550-i-gam...

Kylare och nätdel kvar nu bara. Har ett oanvänt CM Master liquid 240 någonting liggandes i värsta fall, värre med nätdel.

Men vafan köpte ett för 1990:- igår!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Trist att TOSLINK blir ovanligare och ovanligare, hade det inte varit för att det saknas så hade jag nog slagit till på det mobot också.
Väldigt taggad på 2x M2 just nu.

Jo, tycker inte B550 moderkorten imponerade sett till ljud inputs. Känns som man är tillbaks i tiden då man började införa integrerade ljudkretsar. Själv är jag "del" av problemet, nuvarande hörlurar jag själv kör använder USB respektive BT, HyperX Cloud Orbit S respektive Sony 1000XM3 men vill verkligen inte se den dag möjligheten för ljud via 3,5mm eller egentligen också Toslink försvinner.

Skrivet av adfactory:

Men vafan köpte ett för 1990:- igår!!

Fingrade på köpknappen igår men tänkte invänta nätdel. Av en slump såg jag prissänkningen idag och slängde iväg en beställning. Blir än otåligare att vänta på nätdel nu dock. XD

Kolla med ÅF om de kan göra något med priset, inte omöjligt.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon5930:

Moderkort beställt, 1799kr för Asus B550 moderkort känns överkomligt: https://www.inet.se/produkt/1903314/asus-rog-strix-b550-i-gam...

Kylare och nätdel kvar nu bara. Har ett oanvänt CM Master liquid 240 någonting liggandes i värsta fall, värre med nätdel.

Fan, nu kliar det i köpfingrarna!

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Trist att TOSLINK blir ovanligare och ovanligare, hade det inte varit för att det saknas så hade jag nog slagit till på det mobot också.
Väldigt taggad på 2x M2 just nu.

Samma här! Vill ha TOSLINK för att kunna switcha mellan hörlurar och högtalare via Windows, utan att behöva mecka med kablar. Dessutom är jag rädd att ljudkortet inte orkar driva högtalarna högt nog med 3,5mm-jacket, om det ens spelar roll.

Detta är det enda jag hittat, men den har fläkt, går därför totalt bort. Jobbig kombination att hitta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

Fan, nu kliar det i köpfingrarna!

Har du råd att inte köpa?

Skrivet av Googolplex:

Samma här! Vill ha TOSLINK för att kunna switcha mellan hörlurar och högtalare via Windows, utan att behöva mecka med kablar. Dessutom är jag rädd att ljudkortet inte orkar driva högtalarna högt nog med 3,5mm-jacket, om det ens spelar roll.

Detta är det enda jag hittat, men den har fläkt, går därför totalt bort. Jobbig kombination att hitta.

Vattenkyla moderkort om möjligt?
Men jo, lite trist att mITX-moderkorten också kör aktiv kylning. Har kört ett X570 ATX-moderkort sedan Zen 2-lanseringen med chipsetfläkt och för mig kvittar det, hör aldrig fläkten om jag inte drar upp hastigheten på den. Men kan man skippa så är det bara bra faktiskt.