Cooler Master NR 200 - SFF som ändå konkurrerar med de mer populärare chassit för en betydligt mindre peng

Permalänk
Moderator
Moderator

8-10 veckor väntetid på reservdelar (fläktar) tydligen. Utan att veta hur de prioriterar reservdelar mot att trycka ut nya chassin till försäljning kanske det inte säger så mycket men tänkte i alla fall nämna.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nu har vardagsrumsdatorn flyttat in i nya chassit. Har lite kabelbestyr kvar, men valde att spara det tills (eller ja, OM) det nya grafikkortet dyker upp. Passade även på att såga ut en del av bakplanet på bänken så att värmen kan tryckas ut den vägen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Analogue Mega Sg.... nice.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://i.imgur.com/9n72fRN.jpg
https://i.imgur.com/wnLnGkO.jpg

Nu har vardagsrumsdatorn flyttat in i nya chassit. Har lite kabelbestyr kvar, men valde att spara det tills (eller ja, OM) det nya grafikkortet dyker upp. Passade även på att såga ut en del av bakplanet på bänken så att värmen kan tryckas ut den vägen också.

Smart att vrida på PSU, måste jag prova.

Vad är det för kylare, Noctua NH-U12S?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av eribu:

Smart att vrida på PSU, måste jag prova.

Vad är det för kylare, Noctua NH-U12S?

NH-U12A

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Ceogar:

Var ute efter ett vitt annars hade jag hängt på låset där.

Pulsen sköt upp idag när jag fick följande mail från prisjakt "Nu i lager: Cooler Master MasterBox NR200P (Vit/Transparent)"

De som hade i lager var dock "myworld" som jag aldrig hört om. För det första så såg sidan mycket suspekt ut och sen så hade de inte ens det i lager..

Fortsätter att jaga.

Har någon tröttnat på sitt vita hör av er

Vi beräknas få en leverans till Nederländerna (där ligger EU HQ) under nästa vecka! När de väl landar kan jag tänka mig att de gör en U-sväng direkt och skickas till Norden.

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Vi beräknas få en leverans till Nederländerna (där ligger EU HQ) under nästa vecka! När de väl landar kan jag tänka mig att de gör en U-sväng direkt och skickas till Norden.

Låter super, uppskattar uppdateringen. Svårt att hitta information ang hurvid det kommer in. Borde väl beställa egentligen så man ställer sig i kö. ...eller finns det någonstans i Göteborg som man kan hämta upp ett chassi it utbyte mot lite pengar, älgkött och kakor?

Elogé till er för att ni hänger på forumen btw

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

@CM_Fredrik härligt att det är på G, beställde från WH i Augusti

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Ceogar:

Låter super, uppskattar uppdateringen. Svårt att hitta information ang hurvid det kommer in. Borde väl beställa egentligen så man ställer sig i kö. ...eller finns det någonstans i Göteborg som man kan hämta upp ett chassi it utbyte mot lite pengar, älgkött och kakor?

Elogé till er för att ni hänger på forumen btw

Heya! Jag skulle väl ändå rekommendera att stå i kö hos någon av de större återförsäljarna - men om du skall idka byteshandel är min valuta Nuka Cola-kapsyler

Tack, för övrigt! Känner mig välkommen in i stugvärmen.

Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Får den kylaren plats under glassidan? Ser ut att vara för hög enl spec på kylare och chassi.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Får den kylaren plats under glassidan? Ser ut att vara för hög enl spec på kylare och chassi.

Jag kan svara åt Jonas. Som han skrev i sin recension av chassit så går den kylaren in under plåtsidan (med minsta möjliga marginal), men inte under glassidan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Halogen:

Får den kylaren plats under glassidan? Ser ut att vara för hög enl spec på kylare och chassi.

Nix, det behöver vara stålpanelen för att ge det där extra spelrummet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Jag kan svara åt Jonas. Som han skrev i sin recension av chassit så går den kylaren in under plåtsidan (med minsta möjliga marginal), men inte under glassidan.

Skrivet av JonasT:

Nix, det behöver vara stålpanelen för att ge det där extra spelrummet.

Ok, fan också. Tack för snabba svar.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Inaktiv

Litet tips: 10st NR200P svart på väg in 11 oktober (nu på söndag). Obekräftat men jag gjorde en beställning tillslut. Oavsett så lär den hinna fram före mitt 3080...

https://www.komplett.se/product/1167590/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Ok, fan också. Tack för snabba svar.

Kan berätta att det är exakt samma med en Pure Rock 2, plåtsidan går men inte glas.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Litet tips: 10st NR200P svart på väg in 11 oktober (nu på söndag). Obekräftat men jag gjorde en beställning tillslut. Oavsett så lär den hinna fram före mitt 3080...

https://www.komplett.se/product/1167590/datorutrustning/dator...

Fan att man har snöad inn sig på vit. Men nu har man haft ordrar inne sedan starten på sept hos dom flesta, så hoppas det kommer en batch snart.

Finns ju inte GPU's att få tag på endå

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nix, det behöver vara stålpanelen för att ge det där extra spelrummet.

Gäller det både intel och amd? Tänkte spontant att det kan skilja någon millimeter kanske eller är socklarna exakt lika höga verkligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nix, det behöver vara stålpanelen för att ge det där extra spelrummet.

Härligt att få det bekräftat, förbokat NR200P via Webhallen och fick precis tag i NH-U12A för 800kr via Amazon.de

Skall bli intressant att jämföra temperaturskillnaden mot Ghost S1 där mitt FE sitter och bastar för tillfället.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Gäller det både intel och amd? Tänkte spontant att det kan skilja någon millimeter kanske eller är socklarna exakt lika höga verkligen?

Nu har jag tyvärr rätt dålig mätutrustning (behöver verkligen köpa ett ordentligt skjutmått) men de mätningarna jag sett så skiljer det sig ~0,5 mm mellan AM4 och LGA 1151 med processorn monterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nu har jag tyvärr rätt dålig mätutrustning (behöver verkligen köpa ett ordentligt skjutmått) men de mätningarna jag sett så skiljer det sig ~0,5 mm mellan AM4 och LGA 1151 med processorn monterad.

Det vill säga inom gränsen för "böj/töjbart"

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nu har jag tyvärr rätt dålig mätutrustning (behöver verkligen köpa ett ordentligt skjutmått) men de mätningarna jag sett så skiljer det sig ~0,5 mm mellan AM4 och LGA 1151 med processorn monterad.

Spännande att det är så nära ändå, det behöver ju inte vara det egentligen, och ena kör ju pinnar, andra utan...

Permalänk

Har bestämt mig för ett vitt nu. Ger upp mitt moddningsprojekt av mitt Jonsbo U3 eftersom min Dremel dog.

Alla lager är tomma. Inet är enda stället som anger en leveranstid (sista november). Hur stor är chansen att man får en i den leveransen om man lägger en beställning idag? Ska man vara lite ful och beställa från olika återförsäljare? Finns det någon möjlighet att den enklare varianten utan glas kommer till Sverige (eller går att beställa hit)?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Har bestämt mig för ett vitt nu. Ger upp mitt moddningsprojekt av mitt Jonsbo U3 eftersom min Dremel dog.

Alla lager är tomma. Inet är enda stället som anger en leveranstid (sista november). Hur stor är chansen att man får en i den leveransen om man lägger en beställning idag? Ska man vara lite ful och beställa från olika återförsäljare? Finns det någon möjlighet att den enklare varianten utan glas kommer till Sverige (eller går att beställa hit)?

Komplett skriver: Inte i lager. 16 st. förväntas att skickas 4.nov.2020 (osäkert datum)

Jag har bara bokat från webhallen, men lutar åt att även köra inet och komplett.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RunRookieRun:

Fan att man har snöad inn sig på vit. Men nu har man haft ordrar inne sedan starten på sept hos dom flesta, så hoppas det kommer en batch snart.

Finns ju inte GPU's att få tag på endå

Kompletts vita ligger längre bort i tiden, men obekräftade datum, kan ju komma tidigare men lika väl senare, och andra butiker får in tidigare. Måste vara ett brutalt tryck på dessa chassin!

Skrivet av heffaklumpmamma:

Har bestämt mig för ett vitt nu. Ger upp mitt moddningsprojekt av mitt Jonsbo U3 eftersom min Dremel dog.

Alla lager är tomma. Inet är enda stället som anger en leveranstid (sista november). Hur stor är chansen att man får en i den leveransen om man lägger en beställning idag? Ska man vara lite ful och beställa från olika återförsäljare? Finns det någon möjlighet att den enklare varianten utan glas kommer till Sverige (eller går att beställa hit)?

Obekräftat men de har 16st vita på väg 4 nov. Var 25st igår när jag beställde en svart. Fortfarande långt bort, såvida det inte börjar komma in fler leveranser snart då.

https://www.komplett.se/product/1167591/datorutrustning/dator...

De utan glassidor finns ibland på Amazon.de iallafall, men var ett tag sedan de var beställbara. Men är bara in och kollar någon gång i veckan, får de in så försvinner de nog snabbt som fan även där.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

De utan glassidor finns ibland på Amazon.de iallafall, men var ett tag sedan de var beställbara. Men är bara in och kollar någon gång i veckan, får de in så försvinner de nog snabbt som fan även där.

Blir det ens billigare att beställa ett utan glas från Tyskland? Vad har priserna legat på när de fanns i lager?

Kul för CoolerMaster att försäljningen går bra! Så ska det ju vara när man gör bra produkter. Tycker verkligen dom bättrat sig på chassifronten på senaste tiden.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heffaklumpmamma:

Blir det ens billigare att beställa ett utan glas från Tyskland? Vad har priserna legat på när de fanns i lager?

Kul för CoolerMaster att försäljningen går bra! Så ska det ju vara när man gör bra produkter. Tycker verkligen dom bättrat sig på chassifronten på senaste tiden.

80 euro, och även fraktfritt har jag för mig. Sedan drar momsen troligen iväg lite också, även om jag är osäker på hur det ser ut på just chassi. Tyskarna har 16% moms på elektronik mot våra 25%, samt vad euro kostar nu mot krona och eventuella växlingsavgifter.

Är enda stället jag själv sett som säljer utan glas, men var ett tag sedan jag såg den nu. Var på väg att beställa svart med glas och plåt men tänkte att ähhh, de kommer snart in i lager. Jo tjena.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag är på gång att bygga en ny dator och funderar antingen på en vanlig dator typ ATX (Phantek P400A chassi) eller ett mindre mITX (N200)... Jag kommer att spela på den som primärt, och köra in en 3080 GPU med antingen i7 processor eller AMDs nya CPUs. Vill helst ha en mindre dator då denna kommer stå vid köksbordet i vardagsrummet, men om man tappar mycker i prestanda eller att det blir för varmt kanske det ändå är värt att köra på en normal stor? Har ni några erfarenheter?

Tusen tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grimhall:

Hej,

Jag är på gång att bygga en ny dator och funderar antingen på en vanlig dator typ ATX (Phantek P400A chassi) eller ett mindre mITX (N200)... Jag kommer att spela på den som primärt, och köra in en 3080 GPU med antingen i7 processor eller AMDs nya CPUs. Vill helst ha en mindre dator då denna kommer stå vid köksbordet i vardagsrummet, men om man tappar mycker i prestanda eller att det blir för varmt kanske det ändå är värt att köra på en normal stor? Har ni några erfarenheter?

Tusen tack!

Detta inlägg postades i en annan tråd tidigare idag

Skrivet av CallmeAl:

Fick hem mitt Asus 3080 TUF OC i förrgår. Hade egentligen inte tänkt köpa nåt nytt grafikkort förrän i slutet av året, då jag knappt hinner spela för tillfället. Dock lyckades jag tidigt få tag på ett Cooler Master NR200P, och uppgraderade i samband med detta även flertalet övriga komponenter. Jag kunde därför inte hålla mig på releasedagen när jag läste om Asus introduktionspriser. Om någon funderar på denna kombination så är min uppfattning att den funkar över förväntan, även utan extra fläktar i botten. Särskilt efter lite undervoltning. Funderar dock på att skriva en lite längre post om min konfiguration och mina erfarenheter ifall det finns intresse av detta här i forumet.

Undrar för övrigt hur många av er som har fått hem kort från Komplett som har fått sina koder till Watch Dogs Legion och GeForce NOW. Har själv inte fått något mejl ännu och har ej heller fått svar av kundtjänst på min fråga om detta.

Permalänk

Om nån vill ha bästa kylaren för NR200 (NH-D14), så säljs det nu en i marknaden!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1609930-noctua-flaktar...

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Om någon undrar om man får in ett 3080 Aorus Master i ett NR200, svaret är Ja. Frågan är bara vilka thermals man får

Behövs att montera ner chassit ganska mycket för att få in kortet.