Cooler Master NR 200 - SFF som ändå konkurrerar med de mer populärare chassit för en betydligt mindre peng

Permalänk
Inaktiv

3080FE + NR200

Permalänk
Medlem

Hur ser NR 200 ut mot baksidan av Mobo, får en bakmonterad m.2:a lite luft på sig? Behöver en sticka 1TB till men i nuvarande chassi så hamnar den bakre m.2:an inne i en kammare med i princip noll luftflöde. Vill gärna ha en liten pust på den lite då och då...

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Hur ser NR 200 ut mot baksidan av Mobo, får en bakmonterad m.2:a lite luft på sig? Behöver en sticka 1TB till men i nuvarande chassi så hamnar den bakre m.2:an inne i en kammare med i princip noll luftflöde. Vill gärna ha en liten pust på den lite då och då...

Finns bilder i galleriet hos Cooler Master. Moderkortsplåten har en stor öppning mot meshpanelen på baksidan.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

E

Skrivet av Halogen:

Finns bilder i galleriet hos Cooler Master. Moderkortsplåten har en stor öppning mot meshpanelen på baksidan.

Det ser ju onekligen luftigt ut för ett itx-chassi. Det får bli lite undersökning på detta. Tack för länken.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Inaktiv

Moderkortet, Asus Strix B550-I hämtad nu efter jobbet. Blir att provköra rubbet i helgen så att jag vet att det inte är något bekymmer med moderkortet. Har två beställningar på Corsair SF750 så får se vilken som kommer först. Sen har jag allt jag behöver i dagsläget.

Moderkortet skruvar jag nog dit redan ikväll men CPU och RAM får vänta tills helgen då jag har mer tid för att slakta min nuvarande dator. Nätdel väntar jag med ifall att någon av beställningarna faktiskt når fram till fredag. Högst osannolikt dock. Lika osannolikt som att mitt 3080 TUF OC skulle vara framme.

Permalänk
Medlem

Kommer Asus Strix B550-I att funka bra med don nya cpuerna som kommer nu?
Eller ska man jaga annat och kanske vänta tills black friday?

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Kommer Asus Strix B550-I att funka bra med don nya cpuerna som kommer nu?
Eller ska man jaga annat och kanske vänta tills black friday?

Kommer fungera riktig bra. en BIOS uppdatering så ska dom vara klara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Kommer fungera riktig bra. en BIOS uppdatering så ska dom vara klara.

Jepp, och moderkorten har funktionalitet för att flashas utan RAM eller CPU.
(Flashback kallar ASUS det för)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har två beställningar på Corsair SF750 så får se vilken som kommer först. Sen har jag allt jag behöver i dagsläget.

Ja, kan någon förklara varför SF750 är slut överallt i hela världen? Känns som en stor konspiration att alla delar jag vill ha är omöjliga att få tag i för tillfället.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Halogen:

Ja, kan någon förklara varför SF750 är slut överallt i hela världen? Känns som en stor konspiration att alla delar jag vill ha är omöjliga att få tag i för tillfället.

Ja precis, att skylla på Corona räcker inte riktigt i mitt tycke. Eller håller alla på och bygger SFF-system typ just nu? Förmodar att just 750W modellen säljer relativt lite jämfört med lägre specade SFX-nätagg från Corsair, och extremt lite jämfört med ATX-nätagg men marknaden verkar vara helt dammsugen. Skulle beställa från Amazon.de också men den som fanns för 152 euro är borta för stunden. Finns dyrare modeller men 200+ euro känns inte attraktivt.

Så mycket kul att bygga med men så svårt att faktiskt få tag i något. Tänkt skaffa 2x16GB snabbt G.Skill RAM men det har varit svårt att få tag i ett år, speciellt de med Samsung-minnen. Känns som man nästan kan glömma att fynda datorkomponenter på Black Friday i år, finns inget att köpa nästan. Ser personligen mest fram emot singles day, 11/11, som har brukat vara rätt bra. Men lär nog vara svårt att fynda något då med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Ja, kan någon förklara varför SF750 är slut överallt i hela världen? Känns som en stor konspiration att alla delar jag vill ha är omöjliga att få tag i för tillfället.

Är lite tråkigt håller jag med om, men 6:e november (förhoppningsvis!) så får jag väl köra med ett ATX agg liggandes brevid när jag sätter ihop nya Ryzen datorn

Permalänk
Medlem

Får verkligen hoppas att cooler master släpper sitt 850 sfx agg inom en snar framtid och att det finns tillgång på det också! Trodde jag hade lyckats norpa ett sf750 från computersalg då det stod att dem hade de på fjärrlager men fick beställningen uppskjuten en gång och sen ytterliggare info om att de var restnoterat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Kommer fungera riktig bra. en BIOS uppdatering så ska dom vara klara.

Okej gött.
Blev en beställning igår kväll.
Nu ska man bara ha resten också:D

Jagar den vita men ser ut som att Komplett kanske får in nu på söndag. Men ör ett osäkert datum enligt dom.

Är det alltså fortfarande svårt att hitta dessa chassin?

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Okej gött.
Blev en beställning igår kväll.
Nu ska man bara ha resten också:D

Jagar den vita men ser ut som att Komplett kanske får in nu på söndag. Men ör ett osäkert datum enligt dom.

Är det alltså fortfarande svårt att hitta dessa chassin?

Dom svarta har dykt upp lite nu och då, men inte många åt gongen.

Själv har jag en order på en vit hos Inet från 5.sept, så hoppas dom får någon av dom vita som verkar komma till Sverige denna veckan.

Permalänk
Medlem

Den svarta varianten finns nu i lager hos Inet!
https://www.inet.se/produkt/6904610/cooler-master-nr200p-svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeronaut:

Skoj, men får hålla ut lite till och vänta in det vita. Det ser riktigt snyggt ut!

Permalänk
Skrivet av Jesper_W:

Skoj, men får hålla ut lite till och vänta in det vita. Det ser riktigt snyggt ut!

Vita chassi nu också i lager hos Inet. Fick precis beskjed om att min order plockas, og ser ut til att dom har fått mer enn nog att täcka backlog på den.

@CM_Fredrik : Now, about them PSU's...

Permalänk
Medlem

Inet har 40 st på lager

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Inet har 40 st på lager

Tack för tipset.
Gjort en beställning nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Vita chassi nu också i lager hos Inet. Fick precis beskjed om att min order plockas, og ser ut til att dom har fått mer enn nog att täcka backlog på den.

@CM_Fredrik : Now, about them PSU's...

Snyggt! Det enda jag har svårt med är monteringsplatsen för PSU. Hur fasen får man till det snyggt?

Permalänk
Inaktiv

10st SF750 på Amazon, dock inte Amazon själva som säljer. Inte gjort någon noggrann undersökning av säljaren men verkar ha fått rätt dåligt betyg på TrustPilot.

https://www.amazon.de/-/en/Corsair-SF750-Modular-Platinum-Sup...

Garantiärenden borde gå via Corsair i värsta fall men vill personligen köpa direkt av Amazon eller inom landet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RunRookieRun:

Vita chassi nu också i lager hos Inet. Fick precis beskjed om att min order plockas, og ser ut til att dom har fått mer enn nog att täcka backlog på den.

@CM_Fredrik : Now, about them PSU's...

Oooh! Nice!
Lite småsugen på att köpa en för att kunna blanda vitt och svart. Får se hur det ser ut ikväll eller imorrn, känns som de som väntat på vita borde få en rimlig chans att köpa innan iallafall jag skaffar en till.

Permalänk
Skrivet av Jesper_W:

Snyggt! Det enda jag har svårt med är monteringsplatsen för PSU. Hur fasen får man till det snyggt?

Tja, med en sfx psu blir den ju lite osynlig i buren. Hur tänker du at du ville haft det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Vita chassi nu också i lager hos Inet. Fick precis beskjed om att min order plockas, og ser ut til att dom har fått mer enn nog att täcka backlog på den.

Jahopp, bara att avbryta beställningen från @Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

10st SF750 på Amazon, dock inte Amazon själva som säljer. Inte gjort någon noggrann undersökning av säljaren men verkar ha fått rätt dåligt betyg på TrustPilot.

https://www.amazon.de/-/en/Corsair-SF750-Modular-Platinum-Sup...

Garantiärenden borde gå via Corsair i värsta fall men vill personligen köpa direkt av Amazon eller inom landet.

Japp, jag lyckades lägga en beställning direkt från Amazon, ska enligt prognos dyka upp hemma här 26-28 okt även om jag inte tror på det 😁

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Vita chassi nu också i lager hos Inet. Fick precis beskjed om att min order plockas, og ser ut til att dom har fått mer enn nog att täcka backlog på den.

@CM_Fredrik : Now, about them PSU's...

Sweet! Fick äntligen beställt ett vitt nu.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Då testar man ytterliggare en gång att beställa ett sf750 ifrån computersalg, stod förra ordern att det fanns i fjärrlager sen mail om försening sen mail om restnoterat.. nu stod det fjärrlager igen, hoppas!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oflytbara:

Då testar man ytterliggare en gång att beställa ett sf750 ifrån computersalg, stod förra ordern att det fanns i fjärrlager sen mail om försening sen mail om restnoterat.. nu stod det fjärrlager igen, hoppas!

Får hålla tummarna!

Själv inväntar jag leverans från Inet och Webhallen, samt att amazon.de får in fler som säljs av Amazon själva. Computeruniverse där ska ha 13st kvar nu, var slutsålt igår kväll efter de tio som fanns igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får hålla tummarna!

Själv inväntar jag leverans från Inet och Webhallen, samt att amazon.de får in fler som säljs av Amazon själva. Computeruniverse där ska ha 13st kvar nu, var slutsålt igår kväll efter de tio som fanns igår.

Nyss börjat jaga psu jag med.
Kollade in på Inet där står det nu 9/2 21!
Vad händer känns ju helt hopplöst just nu:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Då testar man ytterliggare en gång att beställa ett sf750 ifrån computersalg, stod förra ordern att det fanns i fjärrlager sen mail om försening sen mail om restnoterat.. nu stod det fjärrlager igen, hoppas!

Jag hade samma som dig förra gången från Computersalg och då hade jag även fått bekräftat att min order var på väg

Citat:

Hej Reyintaz

Tack för ditt mejl.

Jag kan bekräfta att din order är på väg i dag från vårt fjärrlager, vi vill få det här till oss d. 19/10 och du vill då ha det d. 21/10 alltså på onsdag i nästa vecka

Men tog aldrig bort min beställning, så nu imorse ändrades den till leverans måndag 02-11, så får hoppas det stämmer denna gång