Fiberingång blockerad av tidigare hyresgäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Bahnhof är kanske inte bäst men jag tvivlar nån annan isp hade hjälpt dig nå bättre. Kundtjänst är det man sparar mest pengar på. Bara för du kan ringa och sitta i telefonkö 30 minuter betyder inte att som som man pratar med kan hjälpa.

Företag som Bahnhof eller andra isp (som inte enbart är lokala) har hundratals med olika nät och ingen kan ha koll på allt. Värst är smånät hos små kunder, större kommunala nät har man ofta bra verktyg för managering.

Bahnhof kunde inte göra något, de vägrade hjälpa ö.h.t.
Bredband2 som jag böt till, har skickat iväg ett ärende till fiberteknikerna som ska kolla upp varför jag inte kan få min egna anslutning att fungera (sitter fortfarande på grannens tydligen då jag försökte uppgradera till 100/100 som inte gick).
Bredband2 har ringt upp mig för att ta supporten via telefon istället för att lättare kunna förstå mitt problem, Bahnhof skickade samma mail varje gång "Vi kan inte göra något".

Men visst, Bahnhof är säkert jättebra när det inte krånglar

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Där ströp stadsnätet vår anslutning helt istället, får bara upp stadsnätets portal, jobbigt när vår tjänst ska vara aktiv redan hos bredband2 😅 enligt bredband2 ska OpenGiga ha startat en "intern utredning" om varför det är som det är. Troligtvis är det inte så poppis att vi använder grannens nät 🤷🏼‍♂️ tur det inte var så mycket att göra idag i jobbet... Men internet är såklart trevligt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB