Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem

Är ju bara att hoppas på nu då att den där lilla texten i nvidias mail där det står "om ordern har godkänts" går igenom. Och att dom inte haft något strul så massor av orders blir cancelled.
Någon som har koll på hur det blev vid 3080 släppet, var det vissa som fick sin order tillbakadragen efter att dom fått igenom betalning.
Förutom sådana som bottat då dvs, som jag hoppas fick massor av orders cancelled.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Surfa in här och logga in med din mail du använde vid gästutcheckning plus 4 sista siffrorna i ditt kontokort

https://store.nvidia.com/store/nvidia/sv_SE/help/ThemeID.3262...

Jag har inte heller fått lösen men denna länk funkar

Tack för den! Hade samma problem som @Zeroastic

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Är ju bara att hoppas på nu då att den där lilla texten i nvidias mail där det står "om ordern har godkänts" går igenom. Och att dom inte haft något strul så massor av orders blir cancelled.
Någon som har koll på hur det blev vid 3080 släppet, var det vissa som fick sin order tillbakadragen efter att dom fått igenom betalning.
Förutom sådana som bottat då dvs, som jag hoppas fick massor av orders cancelled.

Ja det vore lite jobbigt om min order inte skulle gå igenom helt då... Får hålla tummarna helt enkelt...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Skrivet av anon46732:

Så lite så! Fick bekräftelse på både beställning och betalning kort efter.

Pengarna drogs direkt men hittade först inte bekräftelsemail vilket hade hamnat i skräppost. Undrar om de håller leverans 1-3 vardagar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av jorgen69:

@KalBumling: Jag är ingen sådan person tyvärr.Hehe

Frågade när dom skickar och fick detta svaret.
Nej der går nogle hverdage.

Vad betyder det???

Nej det tar några arbetsdagar?

Google översätt säger;
Nej det går några vardagar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Är ju bara att hoppas på nu då att den där lilla texten i nvidias mail där det står "om ordern har godkänts" går igenom. Och att dom inte haft något strul så massor av orders blir cancelled.
Någon som har koll på hur det blev vid 3080 släppet, var det vissa som fick sin order tillbakadragen efter att dom fått igenom betalning.
Förutom sådana som bottat då dvs, som jag hoppas fick massor av orders cancelled.

Tror jag såg någon här på swec som fick sin avbruten ja. En som fick ett kort imorse fick sin avbruten också.. Då de verkar hantera alla beställningar manuellt tar det nog 1-2 dagar att gå igenom som det står i mailen. Man får hålla tummarna

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Frågade precis om 3080 jag beställde på Sharkgaming och fick som svar att de beräknad leveranstid är 3-4 veckor. Wtf vad är det för fel på ÅF i Sverige?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av waldemarrr:

Pengarna drogs direkt men hittade först inte bekräftelsemail vilket hade hamnat i skräppost. Undrar om de håller leverans 1-3 vardagar

Samma här! Håller tummarna för att allt stämmer dock. Känns som om väldigt många fick kort helt plötsligt, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Tack för den! Hade samma problem som @MaGosT

Varsågod, kul att kunna hjälpa till nån gång ibland

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Frågade precis om 3080 jag beställde på Sharkgaming och fick som svar att de beräknad leveranstid är 3-4 veckor. Wtf vad är det för fel på ÅF i Sverige?

Haha återkom gärna om 4 veckor så ser vi
Om jag ska vara ärlig tror jag inte alls på de där, alla återförsäljare får "ungefär" samtidigt

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Surfa in här och logga in med din mail du använde vid gästutcheckning plus 4 sista siffrorna i ditt kontokort

https://store.nvidia.com/store/nvidia/sv_SE/help/ThemeID.3262...

Jag har inte heller fått lösen men denna länk funkar

Tack för det

Permalänk
Medlem

Ni här som lagt beställning på RTX 3090, kommer ni att använda dessa kort för något annat än gaming? Spelprestandan för priset över RTX 3080 såg ju väldigt dystert ut:

Dold text

Inte nog med det, andrahandsvärdet lär nog sjunka som en sten så fort Hopper på TSMCs 5nm lanseras..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Tack för det

Håll till godo, nu väntar vi alla otåligt på leverans också. Hoppas på innan nästa helg i alla fall.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Fick detta som svar från Sharkgaming:

Hvis du har lagt en ordre, så sendes den når den er der, alt efter hvor langt du er i køen også. Vi forventer modtagelse både idag og imorgen, så den sendes snart hvis alt er som planlagt.

Va fan,trodde dom fanns på lagret.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Tror jag såg någon här på swec som fick sin avbruten ja. En som fick ett kort imorse fick sin avbruten också.. Då de verkar hantera alla beställningar manuellt tar det nog 1-2 dagar att gå igenom som det står i mailen. Man får hålla tummarna

Ahh ok, aja man får la hoppas då.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Frågade precis om 3080 jag beställde på Sharkgaming och fick som svar att de beräknad leveranstid är 3-4 veckor. Wtf vad är det för fel på ÅF i Sverige?

Fick samma svar. Hur svårt kan det vara att ta bort en produktsida om lagersaldot är borta? Det är inte som att e-handel är något nytt koncept...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Fick detta som svar från Sharkgaming:

Hvis du har lagt en ordre, så sendes den når den er der, alt efter hvor langt du er i køen også. Vi forventer modtagelse både idag og imorgen, så den sendes snart hvis alt er som planlagt.

Va fan,trodde dom fanns på lagret.

Ja snackade med deras kundtjänst på fb som inte verkade bry sig heller. Produkten låg ju uppe i nästan en timme innan de plockade bort den. Får bara hålla tummarna att den dyker upp snart.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Dessa verkar få in kort som ej är bokade (enligt deras support) den 1 Okt , man får väl ta det med en nypa salt

https://www.dindator.se/pny-gf-rtx-3080-gaming/cat-p/c/p10014...

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Ja snackade med deras kundtjänst på fb som inte verkade bry sig heller. Produkten låg ju uppe i nästan en timme innan de plockade bort den. Får bara hålla tummarna att den dyker upp snart.

Hur vet man om man har äns beställt ett kort? Jag gick vidare till Klarna och Bank ID men den sidan försvann (borttagen?) och jag har inte fått ett mail på snart 2 timmar. Så jag kan räkna med att jag inte har köpt ett kort? Vill inte råka köpa ett och sen få en faktura med ett till.

Permalänk
Medlem

Av rent intresse, någon som fått sitt 3080-kort från Elgiganten eller kör de fortfarande med status ”Reserverad” utan att skicka något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ni här som lagt beställning på RTX 3090, kommer ni att använda dessa kort för något annat än gaming? Spelprestandan för priset över RTX 3080 såg ju väldigt dystert ut:
Inte nog med det, andrahandsvärdet lär nog sjunka som en sten så fort Hopper på TSMCs 5nm lanseras..

Köpte det inte enbart för gaming och inte för andrahandsvärde heller, det var en bit utseende & kylarprestanda och en del minnesmängd för rendering, hade det funnits ett 3080 med 20GB idag hade det varit ett enkelt val men nu gör det inte det och det är relativt troligt att 20GB modellen inte blir jättebillig, speciellt om efterfrågan håller i och med sjunkande kronkurs.

Med det sagt, nä jag tycker inte att det är ett vettigt köp...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

@Karate Taco: Jepp, men de verkar ha "fixat" denna direktlänk nu. Eller så är det ett temporärt fel som gör att den inte ger meddelandet att kortet inte finns i lager.

5438798100

Permalänk
Medlem

@legis Strix, fortfarande reserverad. Beställde den 17:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltkaret:

Hur vet man om man har äns beställt ett kort? Jag gick vidare till Klarna och Bank ID men den sidan försvann (borttagen?) och jag har inte fått ett mail på snart 2 timmar. Så jag kan räkna med att jag inte har köpt ett kort? Vill inte råka köpa ett och sen få en faktura med ett till.

Logga in med BankID på Klarna och se om du har en faktura där. Jag kontaktade kundtjänst och de skickade en orderbekräftelse efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ni här som lagt beställning på RTX 3090, kommer ni att använda dessa kort för något annat än gaming? Spelprestandan för priset över RTX 3080 såg ju väldigt dystert ut:

Inte nog med det, andrahandsvärdet lär nog sjunka som en sten så fort Hopper på TSMCs 5nm lanseras..

Japp 3d rendering och simulering. Det som kostar på 3090 är ju inte "snabbhet" utan den stora mängden svindyrt gddr6x-minne. Hade 3 kort tidigare... Så skönt att slippa detta.

Man såg ju direkt vid lanseringen i jämförelsen med klockfrekvens och antalet kärnor mellan 3080/90 att någon massiv prestandaförbättring i spelbenchmarks inte var att vänta.

Permalänk
Medlem

Undra när corsair kommer ut med sin 12pin kabel för modulärapsu då.
För den som kommer som adapter från nividia ser inte så jätte rolig ut.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Undra när corsair kommer ut med sin 12pin kabel för modulärapsu då.
För den som kommer som adapter från nividia ser inte så jätte rolig ut.

Gick att signa upp sig för att bli meddelad, gjorde det för någon vecka sen

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Vet vi vad 3080 har för productid? Lyckas inte luska fram det.

https://store.nvidia.com/store?Action=AddItemToRequisition&Si...

Länken funkade en stund för 3080 men nu får man ett felmeddelande: Ett fel har uppstått, du kan fortsätta att handla.

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bov:

https://store.nvidia.com/store?Action=AddItemToRequisition&Si...

Länken funkade en stund för 3080 men nu får man ett felmeddelande: Ett fel har uppstått, du kan fortsätta att handla.

Det där är en länk med amerikanska 3080 produkt id:t, inte svenska. Se min förra post här i.

Permalänk
Skrivet av Dockson:

Logga in med BankID på Klarna och se om du har en faktura där. Jag kontaktade kundtjänst och de skickade en orderbekräftelse efter det.

Tack för hjälpen. Tänkte inte på att man kan logga in på Klarna. Jag ser ett kort där men vad är leveranstiden på kortet isf? https://imgur.com/a/MuMCd1Y