Permalänk
Medlem

Tjohooo!

Jag beställde 64GB varianten med Link och Elite den 29 oktober, fick nyss leverans bekräftelse med kolli id och spårningslänk från Elgiganten.

Expressleverans så på måndag hämtar jag ut tidig julafton 😍

Permalänk
Medlem

Fick också ett sms nu med kollinr.
Hoppas man har den på tisdag iaf

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag stör mig lite över att olika butiker beter sig annorlunda vid såna här releaser. Som kund är man ju alltid mån om att det ska vara så rättvist som möjligt men i mångt och mycket verkar allting vara ett stort lotteri.
Jag beställde min från Oculus den 17 September för jag ville vara säker på att få en på releasedagen men så visar det sig att ingen där vet när den skickas och troligen skickas den från ett lager centralt i Europa den 13:e som betyder att ingen jävel vet när den kommer fram till Sverige.
Sedan beställde jag Elite-remmen och Link-kabeln från Komplett och enligt deras kundtjänst så skickas allting den 13:e och inte en dag tidigare.
Vinnarna i detta lotteri verkar vara de som beställt från Elgiganten. Grattis till er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PSK76:

Jag stör mig lite över att olika butiker beter sig annorlunda vid såna här releaser. Som kund är man ju alltid mån om att det ska vara så rättvist som möjligt men i mångt och mycket verkar allting vara ett stort lotteri.
Jag beställde min från Oculus den 17 September för jag ville vara säker på att få en på releasedagen men så visar det sig att ingen där vet när den skickas och troligen skickas den från ett lager centralt i Europa den 13:e som betyder att ingen jävel vet när den kommer fram till Sverige.
Sedan beställde jag Elite-remmen och Link-kabeln från Komplett och enligt deras kundtjänst så skickas allting den 13:e och inte en dag tidigare.
Vinnarna i detta lotteri verkar vara de som beställt från Elgiganten. Grattis till er!

Grattis till alla som beställt på Elgiganten utom tJev! D:

Väldigt märkligt att det skiljer sig så otroligt från olika återförsäljare. Antar att FB inte har varit lika tydliga i sina direktiv som t.ex. nvidia.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av tJev:

Grattis till alla som beställt på Elgiganten utom tJev! D:

Väldigt märkligt att det skiljer sig så otroligt från olika återförsäljare. Antar att FB inte har varit lika tydliga i sina direktiv som t.ex. nvidia.

Nej Verkar väldigt lustigt jag är faktiskt chockad att Facebook/oculus som är stora företag inte har reagerat på detta. Kan ju i värsta fall slå hårt mot elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densvenske:

Nej Verkar väldigt lustigt jag är faktiskt chockad att Facebook/oculus som är stora företag inte har reagerat på detta. Kan ju i värsta fall slå hårt mot elgiganten.

Jag tror de kommer bli arga, men att det också inte kommer vara ett så smart drag av Elgiganten av andra orsaker. Jag tror inte att Oculus låser upp enheterna innan ändå, så tror de som beställer från Elgiganten kommer få tillgång en halv dag innan de andra som max. Vilket kommer leda till mer irriterade kunder fram tills de får tillgång än glada kunder.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PSK76:

Jag stör mig lite över att olika butiker beter sig annorlunda vid såna här releaser. Som kund är man ju alltid mån om att det ska vara så rättvist som möjligt men i mångt och mycket verkar allting vara ett stort lotteri.
Jag beställde min från Oculus den 17 September för jag ville vara säker på att få en på releasedagen men så visar det sig att ingen där vet när den skickas och troligen skickas den från ett lager centralt i Europa den 13:e som betyder att ingen jävel vet när den kommer fram till Sverige.
Sedan beställde jag Elite-remmen och Link-kabeln från Komplett och enligt deras kundtjänst så skickas allting den 13:e och inte en dag tidigare.
Vinnarna i detta lotteri verkar vara de som beställt från Elgiganten. Grattis till er!

När jag köpte Quest 1 så hade jag den hemma på 3 dagar, deras leveranser går ganska fort.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Jag tror de kommer bli arga, men att det också inte kommer vara ett så smart drag av Elgiganten av andra orsaker. Jag tror inte att Oculus låser upp enheterna innan ändå, så tror de som beställer från Elgiganten kommer få tillgång en halv dag innan de andra som max. Vilket kommer leda till mer irriterade kunder fram tills de får tillgång än glada kunder.

Så kan de ju faktiskt vara Drygt å köpt å de inte funkar. kanske blir strul med updateringen.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot omdömen från i synnerhet er som går från Quest 1, är inte helt säker på om jag ska uppgradera (i alla fall inte än).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densvenske:

Så kan de ju faktiskt vara Drygt å köpt å de inte funkar. kanske blir strul med updateringen.

Läste precis på FZ att en hade fått idag från Elgiganten men den inte fungerade att uppdatera.
Så det är nog låst till den 13e

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det går att träna men det rekoemnderad att byta Interface till nåt som inte suger åt sig svett.
Vrcover eller silicon är populärt till Quest 1

Med Interface menar jag vadderingen/masken som sitter mot ansiktet

Ok, tack! Några bra spel/program?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Oculus Quest 2 Elite Battery Strap Review – More Charge And Better Comfort Makes The Money Worth It

https://uploadvr.com/oculus-quest-2-elite-battery-strap-revie...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, tack! Några bra spel/program?

Det finns en del.
Jag kan rekommendera
Thrill of the fight
Pistol whip
Beat saber
Några jag brukar köra

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kabeln till batteristrapen är inte löstagbar baktill, det känns som lite av en dealbreaker även om konceptet var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Kabeln till batteristrapen är inte löstagbar baktill, det känns som lite av en dealbreaker även om konceptet var bra.

Varför vill du ta lös den?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Varför vill du ta lös den?

Ifall kabeln (eller kanske mer troligt kontakten) går sönder av någon anledning så har du inget sätt att byta ut den.

Permalänk

Jävlar vad förbannad jag är på Inet.

Dels för att som jag ser här nu, så är dom ju mycket dyrare än Elgiganten på skiten
Och dels för att jag fick ett meddelande att paketet redan hade skickats vars jag blev skitglad och tänkte helgen var räddad

Som ni vet har ju Inet sin töntiga idiotkampanj att man får 50st pingvinstänger på köpet, mycket kul koncept.

Men fan inte när dom skickar det SEPARAT i ett eget, väldigt överdimensionerat paket och varav det inte står specifikt någonstans att det endast är dessa idiotstängerna (är inte mycket för miljötänket men detta får mig att sura rejält)
Hade jag vetat det hade jag verkligen inte brytt mig om att ge mig ut en fredagskväll för att rädda paketet från mörka skåpet!

FAN

Och som sagt, mycket billigare på Elgiganten... Går det att returnera/abryta ordern och köpa där istället?
Dessa pingvinstänger har kostat mig 300kr

Permalänk
Medlem

@totte1015

Om du kontaktar inets kundtjänst så matchar de el-gigantens pris!

Permalänk
Medlem

Det jag är mest fundersam är över hur pass mycket det skiljer sig när jag idag använder Samsung Gear VR med en S8+ med vridge / riftcat över wifi mot en Oculus Quest 2.

Tänkte mest på att man ser pixlarna i min gear vr och då har s8:an 2,960x1,440 i upplösning, vilket borde betyda 1480*1440 per öga i upplösning, och hur pass svärtan skiljer sig åt med tanke på oled-skärmen på s8:an.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Särimner:

@totte1015

Om du kontaktar inets kundtjänst så matchar de el-gigantens pris!

Jaså??

Men har ju redan betalat
Är det presentkort som gäller då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ifall kabeln (eller kanske mer troligt kontakten) går sönder av någon anledning så har du inget sätt att byta ut den.

Så är det såklart, men kontakten i headsetet eller batteripacket (om den hade haft en) kan ju lika gärna gå sönder?

Har själv aldrig lyckats paja varken kabel eller kontakt på någon telefon så för egen del är jag inte orolig för det iaf.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ganska god tillgång och det borde inte vara omöjligt att få tag i en nästa vecka även om man inte förbokat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

@totte1015

Om du kontaktar inets kundtjänst så matchar de el-gigantens pris!

Har du nyttjat det själv? Hittar inget om det på Inets hemsida alls. Tänker du på Komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jaså??

Men har ju redan betalat
Är det presentkort som gäller då?

Ingen aning, du får själva kontakt Inet och fråga!

Skrivet av m4gnify:

Har du nyttjat det själv? Hittar inget om det på Inets hemsida alls. Tänker du på Komplett?

Nej, jag var smart som beställde via El-Giganten. Jag såg att folk klagade på inets facebook sida och Inet själva sa att det är bara att kontakta kundtjänsten så matchar de El-Gigantens pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Nej, jag var smart som beställde via El-Giganten. Jag såg att folk klagade på inets facebook sida och Inet själva sa att det är bara att kontakta kundtjänsten så matchar de El-Gigantens pris!

Schysst, hoppas det fungerar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Särimner:

Ingen aning, du får själva kontakt Inet och fråga!

Nej, jag var smart som beställde via El-Giganten. Jag såg att folk klagade på inets facebook sida och Inet själva sa att det är bara att kontakta kundtjänsten så matchar de El-Gigantens pris!

Har skickat till deras facebook support nu, väntar spänningsfullt

Antingen så går jag med att få prismatch via presentkort eller återbetalning, eller så använder jag ångerrätt och köper på Elgiganten liksåförbannat

Bryr mig inte om det kommer någon dag försent tack vare det, pengar är pengar

Permalänk
Medlem

Beställde hos Oculus den 19e, pengar är dragna, hoppas på leverans nästa vecka

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Va i helvete fick precis svar ifrån Inet nu och dom sa nej till att prismatcha??

Har någon bild eller bevis på att Inet har sagt att dom matchar pris i kundservice??

EDIT: Hittade en ren kommentar från Inet själva att dom ska matcha priset, varför skjuter dom sig själva i foten?

Dom fattar ju själva att annars använder jag ju bara ångerrätt på skiten? Varför inte göra det enkelt för båda parter

ADD:
Efter konversation med chatten så påstår h*n hos Inet att informationen var inte kontrollerad innan publicering och gills därav inte...
H*n har tagit bort kommentaren, men säger i chatten att han ändå ska försöka prismatcha just för mig, för att jag såg kommentaren.

Konstigt beteende tycker jag, har en fått prismatch ska alla få, sedan får dom sköta sig bättre inför framtida bokningar bara
Här är bild på beviset från Inet om någon mer har bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Va i helvete fick precis svar ifrån Inet nu och dom sa nej till att prismatcha??

Har någon bild eller bevis på att Inet har sagt att dom matchar pris i kundservice??

EDIT: Hittade en ren kommentar från Inet själva att dom ska matcha priset, varför skjuter dom sig själva i foten?

Dom fattar ju själva att annars använder jag ju bara ångerrätt på skiten? Varför inte göra det enkelt för båda parter

ADD:
Efter konversation med chatten så påstår h*n hos Inet att informationen var inte kontrollerad innan publicering och gills därav inte...
H*n har tagit bort kommentaren, men säger i chatten att han ändå ska försöka prismatcha just för mig, för att jag såg kommentaren.

Konstigt beteende tycker jag, har en fått prismatch ska alla få, sedan får dom sköta sig bättre inför framtida bokningar bara
Här är bild på beviset från Inet om någon mer har bekymmer
https://i.imgur.com/Z7QpZkT.png

Låter verkligen struligt detta.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc