Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Jagt ringde också idag då jag sett så många olika besked kors och tvärs. Jag beställde 21 september. Leverans av Questen ska fortfarande ske så att den är hos mitt ombud den 13 september. Elite headstrap (utan batteri) är beräknad att anlända den 14e. Det är beskedet jag haft sedan beställning och killen i kundtjänst var helt säker på att det är så det kommer att bli för mig då det inte bör ske några ändringar nu.

Märkligt vi får olika svar men jag håller tummarna att min support har bättre koll än din - för min egen ivrighets skull

Alltid sådant här skit när man ringer kundtjänst. Alla man pratar med ger alltid helt olika svar, och på något sätt så har ingen rätt i slutändan :/
Hoppas också att din kundtjänst har rätt, för jag är inte så sugen på att vänta 20 dagar extra på att få kabeln så att jag på riktigt kan börja använda headsetet. Skulle dock inte ha något emot att vänta ett par dagar extra, då jag ändå tänker spela lugna gratis spel i början så att jag vänjer mig vid vr

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Alltid sådant här skit när man ringer kundtjänst. Alla man pratar med ger alltid helt olika svar, och på något sätt så har ingen rätt i slutändan :/
Hoppas också att din kundtjänst har rätt, för jag är inte så sugen på att vänta 20 dagar extra på att få kabeln så att jag på riktigt kan börja använda headsetet. Skulle dock inte ha något emot att vänta ett par dagar extra, då jag ändå tänker spela lugna gratis spel i början så att jag vänjer mig vid vr

Hur fungerar det med distansköplagen när de skickar i olika kollin? Om en kund beställer en Quest och en Link som en order men får Questen flera veckor innan kabeln och först efter att ha testat med Link inser att de vill utnyttja ångerrätten. Kan de lämna tillbaka allt eller har de 14 dagarna löpt ut på Questen trots att hela ordern inte var levererad?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hur fungerar det med distansköplagen när de skickar i olika kollin? Om en kund beställer en Quest och en Link som en order men får Questen flera veckor innan kabeln och först efter att ha testat med Link inser att de vill utnyttja ångerrätten. Kan de lämna tillbaka allt eller har de 14 dagarna löpt ut på Questen trots att hela ordern inte var levererad?

På Elgiganten får man ju 50 dagars öppet köp om man är klubbmedlem. Så det borde inte vara några problem?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av ironsavior:

Det dom sa till mig när jag frågade vilka ordrar som var försenade var att det var link-kabeln som var 1 dag försenad i min första order från 22 sept (i den ordern ingick alltså Quest 2 och link-kabel) men att Questen skulle skickas innan ändå. Hade ju kunnat vänta en dag så dom kunde skickas samtidigt, men man har ju varit med om att Elgiganten har pushat leveransdatum flera gånger så jag sa inget om det.
Frågade även specifikt om Questen skulle skickas den 13:e eller komma fram den 13:e, svaret var att den skulle vara framme den 13:e för så brukar dom tydligen göra med produkter som lanseras. Vi får väl se hur det blir med det

Skumt att elgiganten skickar innan. Köpte min på komplett och verkar som de skickar den 13 å inte en dag tidigare

Permalänk
Skrivet av Densvenske:

Skumt att elgiganten skickar innan. Köpte min på komplett och verkar som de skickar den 13 å inte en dag tidigare

Vi får väl se om dom skickar den då, jag är inte övertygad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironsavior:

Det dom sa till mig när jag frågade vilka ordrar som var försenade var att det var link-kabeln som var 1 dag försenad i min första order från 22 sept (i den ordern ingick alltså Quest 2 och link-kabel) men att Questen skulle skickas innan ändå. Hade ju kunnat vänta en dag så dom kunde skickas samtidigt, men man har ju varit med om att Elgiganten har pushat leveransdatum flera gånger så jag sa inget om det.
Frågade även specifikt om Questen skulle skickas den 13:e eller komma fram den 13:e, svaret var att den skulle vara framme den 13:e för så brukar dom tydligen göra med produkter som lanseras. Vi får väl se hur det blir med det

Hmm märkligt, jag har då inte inte fått några mail eller sms om försening och då beställde jag OQ2, Link och Elite strap den 29 Oktober. Beställde med express och enligt förhandsinformationen så har mitt OQ2 redan kommit till lagret och de resterade produkterna kommer den 13e.

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftelse från Elgiganten att mitt paket nu har skickats och med spårningslänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Fick precis bekräftelse från Elgiganten att mitt paket nu har skickats och med spårningslänk

Hade du expressleverans?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Hade du expressleverans?

Jag hade ekonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Fick precis bekräftelse från Elgiganten att mitt paket nu har skickats och med spårningslänk

Borde väl landa på måndag förhoppningsvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Jag hade ekonomi.

Spännande, jag med och orderdatum:2020-09-17, får se om jag får något besked imorgon kanske

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Fick också från elgiganten att den är på väg. Fick dessutom 2 aviseringar så det verkar som mitt elite strap som var restat också kommer med
Tog vanlig ekonomi frakt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Borde väl landa på måndag förhoppningsvis?

Ja man kan ju hoppas iaf!

Skrivet av tJev:

Spännande, jag med och orderdatum:2020-09-17, får se om jag får något besked imorgon kanske

Då borde du fått leverans också, beställde mitt den 21 september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidoz:

Ja man kan ju hoppas iaf!
Då borde du fått leverans också, beställde mitt den 21 september.

Jag läste nånting om att dom inte går att aktivera från den 13. Så det får väl bli bokställ tills dess då 😂

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Inte fått nått från Elgiganten att paket är skickat.
Beställde 20/9

Edit loggade in på Elgiganten. Ordestatus reserverad står det fortfarande

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Beställde 1/10, inte fått något än. Aviseringar funkar dock inte för mig då Elgigantens hemsida vägrar låta mig byta telefonnummer...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

Hmm min order är fortfarande under behandling. Jag tog express frakt och har snackat med supporten och dom sa att jag borde få min den 13. Den blev beställd 4 oktober

Permalänk
Skrivet av Apocalysm:

Hmm min order är fortfarande under behandling. Jag tog express frakt och har snackat med supporten och dom sa att jag borde få min den 13. Den blev beställd 4 oktober

Samma för mig. Beställde den 4e med expressfrakt och står fortfarande under behandling.
Frågade supporten om statusen kommer stå så tills att dem skickar varan och enda svaret jag fick var att jag borde få varan den 13e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniksat:

Samma för mig. Beställde den 4e med expressfrakt och står fortfarande under behandling.
Frågade supporten om statusen kommer stå så tills att dem skickar varan och enda svaret jag fick var att jag borde få varan den 13e.

Står det under behandling under orderstatus för er? För att för mig står det reserverad bara... ):

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Står det under behandling under orderstatus för er? För att för mig står det reserverad bara... ):

För mig står det bara under behandling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

För mig står det bara under behandling

Har du haft "reserverad" status någon gång? För att jag är inte säker på om "under behandling" kommer innan eller efter "reserverad"?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Har du haft "reserverad" status någon gång? För att jag är inte säker på om "under behandling" kommer innan eller efter "reserverad"?

Jag är rätt säker på att min status bara har varit "under behandling"

Permalänk
Medlem

Ni som inte fått att dom är på väg har ni beställt 64 eller 256?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag har beställt en 64gb

Permalänk
Skrivet av Emtek:

Ni som inte fått att dom är på väg har ni beställt 64 eller 256?

64gb. Vet inte om orderstatusen: "under behandling" kanske beror på att jag tog betala när jag får produkten med klarna som betalmetod.

Hoppas på att jag får den på tisdag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniksat:

64gb. Vet inte om orderstatusen: "under behandling" kanske beror på att jag tog betala när jag får produkten med klarna som betalmetod.

Hoppas på att jag får den på tisdag iallafall.

Tog också klarna. Min var på väg och lämnade Jönköping igår vid 23.
Tror nog ni kan ta det lugnt. Får nog min på måndag men appen uppdateras inte från tisdag till q2 ändå så ingen brådska innan tisdag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Ni som inte fått att dom är på väg har ni beställt 64 eller 256?

Jag har beställt 64 GB

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sputniksat:

64gb. Vet inte om orderstatusen: "under behandling" kanske beror på att jag tog betala när jag får produkten med klarna som betalmetod.

Hoppas på att jag får den på tisdag iallafall.

Det tror jag inte, då jag också valde 14 dagars faktura med Klarna. Och min order tog ca 1 dag från att jag beställde, den 1/10, till att bli reserverad!

Min teori är att det var så många som behövdes skickas att de inte hann med att skicka alla, och istället skickar de senare idag, alternativt på måndag!

För er som fått era skickade. Skickades link kabeln och elite remen också, om ni beställt dem också alltså? Eller var det bara headsetet?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

Var precis i kontakt med elgiganten och fick reda på att min oculus är på väg ut nu och jag borde få ett kollinummer snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte fått nått från Elgiganten att paket är skickat.
Beställde 20/9

Edit loggade in på Elgiganten. Ordestatus reserverad står det fortfarande

Också reserverad för mig Ändock är Fredagen inte över än!