Permalänk
Medlem

34GN850 QHD vs 38GN950 QHD+

Hej,

Kan inte bestämma vilken utav dessa skärmar jag skall välja. Används uteslutande till spel och inget annat.

Är det någon som ägt någon utav dessa skärmar och kan dela med sig av erfarenheter?

Kanske är det någon som har haft båda dessa skärmar och kan ge en "recension" utav dem?

För och nackdelar med skärmarna?

Tacksam för svar // Johan

Permalänk
Medlem

Har 38GN950 är mer än nöjd i början tyckte jag den var enorm men nu efter ett tag är den perfekt, den tar upp min preferal vision perfekt och storleken är super najs hade inte bytt 1600pixlar upp för nåt de hjälper verkligen när man läser på nätet mm, Man kan alltid välja o köra windowed mode o spela i vilken upplösning du vill dvs lägre 3440x1440p om du så önkar men det är najs med lite större tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag köpte 34GN850 i somras och är väldigt nöjd. Kan egentligen inte hitta något att anmärka på. 34" ultrawide är helt klart en maffig upplevelse, men man vänjer sig också väldigt snabbt. Känns futtigt med mindre än 34" nu.
Nackdelen är att jag blev onödigt sugen på att uppgradera 2080 till 3080, det är ju en del pixlar att driva för grafikkortet.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850