SÄPO om Huawei-förbudet: "Vi kan inte kompromissa med Sveriges säkerhet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

FORTFARANDE HAR INTE USA NÅGON HÅRDVARA INOM SVENSK MILITÄRSÄKERHETSTJÄNST

Vad menar du? Sitter massor med routrar och switchar från Juniper, Extreme Networks och Cisco (med flera) i mobilnäten och annan infrastruktur. Energisektorn har massor amerikanska bolag och amerikanska ägare också.

Ingen av de två parterna i diskussionen har rätt om båda är ute seglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Aron Flam blev anmäld av ägaren till orginalbilden som hävdade intrång i upphovsrätt, men blev friad efter rättslig prövning, med hänvisning till just yttrandefriheten.

Och Gui Minhai blev först åtalad för trafikbrott. Sen spioneri, båda dessa åtalspunkter skulle man ha blivit dömd för i Sverige också.
Var den första åtalspunkten fabricerad och ett svepskäl?
Helt säkert.
Kan det hända i Sverige?
Man är oerhört naiv om man tror att det inte kan det.

Skrivet av Aphex:

Om du tycker att det är jämförbart med att kina låser in människor i koncentrationsläger för att de tillhör en viss folkgrupp eller uttrycker regimkritiska åsikter i en privat chat, så är det för att du griper efter halmstrån i ett försök att försvara en diktatur som beter sig exceptionellt svinigt. Jag förstår att det är en svår uppgift.

Jag försvarar inte Kina. Jag säger att vi inte är bättre.

Vi hade koncentrationsläger i Jugoslavien på 90-talet, och i år, med hänvisning till Corona, så låstes människor i Australien in i sina hus utan mat och mediciner. Koncentrationsläger? Självklart inte, som sagt, den termen har blivit alldeles för politiserad.

Men såhär säger Wikipedia:

Skrivet av Wikipedia:

The American Heritage Dictionary defines the term concentration camp as: "A camp where persons are confined, usually without hearings and typically under harsh conditions, often as a result of their membership in a group which the government has identified as dangerous or undesirable."

Det där beskriver enligt mig valfritt flyktingläger i Europa idag. På vilket sätt är vi annorlunda?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xeonist:

Jag försvarar inte Kina. Jag säger att vi inte är bättre.

När du kommer med så här långsökta relativiseringar är det svårt att se det som något annat, oavsett vad du själv vill kalla det.

Vad sen grekiska flyktingläger, Arons inlåsta motsvarighet i den alternativa dimensionen, eller att någon annan i världen minsann också varit dum, har med sveriges inställning till kinesisk telekomhårdvara att göra..

Det får nog förbli ett mysterium.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Jag försvarar inte Kina. Jag säger att vi inte är bättre.

Sverige är på ett helt annat plan gentemot Kina. Bara det faktum att man har pressfrihet i detta land bevisar att du är ute och cyklar något grovt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |