Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ny dator

hej nu har jag gjort om hela min order till detta och hade uppskattat om ni skriv va ni tycker?

Intel Core i9 10900K 3.7 GHz 20MB

ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING

ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi)

Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX

Phanteks P600S Tempered Glass Svart

Noctua NF-A14 iPPC-3000 140mm PWM

Corsair RM1000i 1000w

Samsung 970 EVO Plus 1TB

Kingston A2000 500GB M.2 NVMe

G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 2933MHz CL14 Flare X

Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM

Skärm:
MSI Optix MAG251RX IPS 240 Hz

Permalänk
Viking

Tycker att du bör byta till något mer likt det här:

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Inaktiv

Det ser bra ut men jag hade nog tagit något snabbare RAM minnen.

Edit: Trådskaparens alltså

Permalänk
Avstängd

Varför Samsung 980? Är den inte brutalt oprisvärd?

Ingen hastighet man märker skillnad på ändå.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Det ser bra ut men jag hade nog tagit något snabbare RAM minnen.

inet ska bygga det för mig och jag kan ej välja högre mhz och den ram minne som jag har vald ska vara väldigt snabbt hittar ej snabbare eller har jag fattat allt fel?

Permalänk
Medlem

[quote postid="18679478" userid="213203" name="Lagerlöf"]
Varför Samsung 980? Är den inte brutalt oprisvärd?

Ingen hastighet man märker skillnad på ändå.
[/qu

tycker du?va ska jag byta till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre83:

inet ska bygga det för mig och jag kan ej välja högre mhz och den ram minne som jag har vald ska vara väldigt snabbt hittar ej snabbare eller har jag fattat allt fel?

Du måste välja "Alla hastigheter" i "Tillåtna RAM-hastigheter" när du väljer minnen i Inets datorbyggare, då kan du välja vilken hastighet du vill.

Om du väljer att köra på Intel så bör du ta 10850K istället för 10900K, den är betydligt billigare men presterar nästan identiskt med 10900K (se t.ex. denna recension).

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Du måste välja "Alla hastigheter" i "Tillåtna RAM-hastigheter" när du väljer minnen i Inets datorbyggare, då kan du välja vilken hastighet du vill.

Om du väljer att köra på Intel så bör du ta 10850K istället för 10900K, den är betydligt billigare men presterar nästan identiskt med 10900K (se t.ex. denna recension).

gjorde som du sa men fortfarande den tilllät mig inte välja högre mhz?

Permalänk
Medlem

ryzen gillar helt klart snabbare ramminnen, inet hade jag ringt och beställt via telefon så kan dom sätta in snabbare minnen åt dej.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

3080 TUF är det förmodligen minst en till två månaders väntetid på om inte nvidia börjar trolla fram en massa kort helt plötsligt. Då är det som någon skrev ovan bättre att vänta på Ryzen 5000-serien av processorer och se hur de presterar i benchmarks. En processor med 12 kärnor som kan köra PCI-E 4.0 kommer att hålla längre och (troligtvis) ha ett högre andrahandsvärde än 10900K:n.

Edit: Det är inga stora skillnader mellan PCI-E 3.0 och 4.0 idag, i alla fall inte med dagens processorer på ett 3080-kort, men de finns där varför man kan tänka sig att de kommer att växa i.o.m att nyare grafikort kommer ut i framtiden. Källa: Gamers Nexus test av 3080 på PCI-E 3.0 vs. 4.0.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marre83:

[quote postid="18679478" userid="213203" name="Lagerlöf"]
Varför Samsung 980? Är den inte brutalt oprisvärd?

Ingen hastighet man märker skillnad på ändå.
[/qu

tycker du?va ska jag byta till?

Ta en till Kingston istället

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

ryzen gillar helt klart snabbare ramminnen, inet hade jag ringt och beställt via telefon så kan dom sätta in snabbare minnen åt dej.

gjorde som du sa och det funka hur bra som helst:)tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

3080 TUF är det förmodligen minst en till två månaders väntetid på om inte nvidia börjar trolla fram en massa kort helt plötsligt. Då är det som någon skrev ovan bättre att vänta på Ryzen 5000-serien av processorer och se hur de presterar i benchmarks. En processor med 12 kärnor som kan köra PCI-E 4.0 kommer att hålla längre och (troligtvis) ha ett högre andrahandsvärde än 10900K:n.

bästa med allt detta är jag får min dator när rtx 3080 kommer in och jag tror det blir slutet av november och då har jag gott om tid för rysen 5000:)