Hur mycket kan man få för sin gaminglaptop?

Permalänk

Hur mycket kan man få för sin gaminglaptop?

Jag vet inte den exakta modellen men jag har en Asus ROG gaminglaptop som jag ämnar sälja i och med att jag håller på att bygga en ny stationär dator. Specsen är i7 6700hq, NVIDIA GeForce GTX 1060 GDDR5 6GB, 16GB RAM, 256gb ssd och 1tb hdd.

Just nu överhettar den ganska lätt då den idlar på 50-60 grader och brukar ligga runt 80 i något tunga spel men kan nå ännu högre temperaturer i riktigt tunga titlar som MSFS2020. Den saknar också D knappen på tangentbordet och jag vet inte hur dyrt det skulle vara att laga.

Har ingen aning om vad jag skulle kunna få för den så tips om vart man kan kolla för att hitta begagnade priser på jämförbara produktereller till och med en värdering uppskattas!

Permalänk
Medlem

Tästa att lägg ut den här på sidan, så får/kan de som är intreserade bjuda i forum tråden för anonsen.

Sedan kan du ju skriva att du säljer till vem du vill och om du anser att priset inte är tillräkligt så sälj den inte bara

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Svårt att säga, men en fyra? år gammal laptop som saknar en knapp och överhettar vid tyngre användning. Kanske kan få 1/4 av nypris för den.
Men som Mega-Dark säger, lägg upp den för budgivning och var tydlig med att du bara säljer den om du blir nöjd med priset.

Permalänk
Medlem

Plocka isär den tills du kan blåsa rent ventilationen med tryckluft så kanske den slutar att överhetta. Slutar den överhetta så kan du säkert sälja den för mer och det är ingen större prestation på en Asus ROG laptop.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6