RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pillertrillaren:

Ahh, fan vad surt..lider med dig 😔

Kan i alla fall glädja mig åt att AMD ska fortsätta tillverka referenskorten framöver så man kanske får en ny chans på ett RX 6800.

Min nödlösning om RX 6800 ref. och RTX 3070 FE eller EVGA fallerar blir att köpa ett Gigabyte RTX 3070 Eagle... men jag är beredd att vänta till vårkanten innan jag ger upp.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Avstängd

6900XT Finns nu på Inet: https://www.inet.se/produkt/5411995/powercolor-radeon-rx-6900...

Priset är nu framme: 14 lax. Vad tycker ni? Är det ett vettigt pris för prestandan om vi bortser från bristande RT-prestanda?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

6900XT Finns nu på Inet: https://www.inet.se/produkt/5411995/powercolor-radeon-rx-6900...

Priset är nu framme: 14 lax. Vad tycker ni? Är det ett vettigt pris för prestandan om vi bortser från bristande RT-prestanda?

Kan inte tycka att 14k är ett okej pris för ett grafikkort oavsett vilken prestanda det har.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

6900XT Finns nu på Inet: https://www.inet.se/produkt/5411995/powercolor-radeon-rx-6900...

Priset är nu framme: 14 lax. Vad tycker ni? Är det ett vettigt pris för prestandan om vi bortser från bristande RT-prestanda?

Har du råd och pengar att bränna? Gå for it.

Annars är allt över 6-7000 kr för ett grafikkort i min bok rip-off...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk

Undrar om de någonsin får fart på produktionen igen eller om man ska vänja sig vid att få vänta månader eller kvartal på nylanserade produkter. Trist utveckling. Bara glad att jag inte fullföljde min första tanke och sålde mitt 5700xt innan 6000-serien "släpptes" till försäljning

Permalänk
Webhallen

Kan spontant säga att vi räknar med 0 referenskort ever again.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan spontant säga att vi räknar med 0 referenskort ever again.

/Patrik

:'(

Permalänk
Medlem

AMD Equipped to win Q4 2020

Hej! Här kommer din kod för AMD Ryzen Equipped to Win. Lös in koden här: www.amdrewards.com (krävs att du har installerat din nya processor innan du löser in och använder samma dator) Koden måste lösas in senast den 30e januari 2020.

Ok? Hur fan ska jag hinna med det tänkte ni? @webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan spontant säga att vi räknar med 0 referenskort ever again.

/Patrik

Men de ska ju fortsätta tillverka dem för evigt gick de ut med...

Nåväl, hoppas det börjar trilla in kort närmsta månaden...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Men de ska ju fortsätta tillverka dem för evigt gick de ut med...

Nåväl, hoppas det börjar trilla in kort närmsta månaden...

W000t de har jag missat? De enda jag hört var fram till januari, vart kunde du läsa om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schmelge:

W000t de har jag missat? De enda jag hört var fram till januari, vart kunde du läsa om det?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30950-amd-fortsatter-tillve...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Schmelge:

AMD Equipped to win Q4 2020

Hej! Här kommer din kod för AMD Ryzen Equipped to Win. Lös in koden här: www.amdrewards.com (krävs att du har installerat din nya processor innan du löser in och använder samma dator) Koden måste lösas in senast den 30e januari 2020.

Ok? Hur fan ska jag hinna med det tänkte ni? @webhallen

Lugn och fin nu, jag dealar med lite issues just nu där min hjärna sätter 2020 istället för 2021 på saker. Har korrigerat mailet som skickas ut framöver nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lugn och fin nu, jag dealar med lite issues just nu där min hjärna sätter 2020 istället för 2021 på saker. Har korrigerat mailet som skickas ut framöver nu

/Patrik

Permalänk
Medlem

Fick meddelande från Dustin att mitt Red Devil XT Limited edition beräknas komma 15/12...och har blivit ca 600kr billigare med.. Fortfarande osäker på om jag ska köpa men alla recensioner ger väldigt bra betyg

Hmmm

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk

Såja, hämtade precis ut mitt

ASUS TUF Radeon RX 6800 XT 16GB Gaming OC

Skall montera in det och sedan är det Cyberpunk 2077 som gäller.

Tack Patrik @webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellis4711:

Såja, hämtade precis ut mitt

ASUS TUF Radeon RX 6800 XT 16GB Gaming OC

https://forumbilder.com/images/2020/12/12/bild.png

Skall montera in det och sedan är det Cyberpunk 2077 som gäller.

Tack Patrik @webhallen

Skulle inte referenskön få förtur på dessa?

Permalänk
Skrivet av Ibelox:

Skulle inte referenskön få förtur på dessa?

Hej, japp.

Jag stod bland dom första i kön som inte fick något referenskort så blev erbjuden detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellis4711:

Hej, japp.

Jag stod bland dom första i kön som inte fick något referenskort så blev erbjuden detta.

Webhallen sa tidigare att jag var absolut först i den gemensamma kön, så jag är inte så glad.

"När jag har mer XT(trejdepartskylare) i sikt så kommer jag maila ut till XT kön mer brett." var det senaste jag hörde, och sen kommer nån och har köpt?

Permalänk
Skrivet av Ibelox:

Webhallen sa tidigare att jag var absolut först i den gemensamma kön, så jag är inte så glad.

"När jag har mer XT(trejdepartskylare) i sikt så kommer jag maila ut till XT kön mer brett." var det senaste jag hörde, och sen kommer nån och har köpt?

Som sagt var så stod jag först i kön som inte fick referenskortet så webhallen har gjort precis som dom sa att dom skulle göra.

Dom hade dessutom bara fått in 3st kort vad jag förstod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellis4711:

Som sagt var så stod jag först i kön som inte fick referenskortet så webhallen har gjort precis som dom sa att dom skulle göra.

Dom hade dessutom bara fått in 3st kort vad jag förstod.

Som sagt hade Patrick tidigare sagt att jag var FÖRST i kön, och det sa även kundtjänst när jag kollade med dom.

@webhallen Vad gäller egentligen här? Order ****9146. Har ni buggat bort mig från kön på något sätt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ibelox:

Som sagt hade Patrik tidigare sagt att jag var FÖRST i kön, och det sa även kundtjänst när jag kollade med dom.

@webhallen Vad gäller egentligen här? Order ****9146. Har ni buggat bort mig från kön på något sätt?

Först i Gigabytekön ja, men den ihopslagna som endast jag administrerar så är du ej först.

Först på tur i Gigabyte kö = 15.00.46

Först på tur i MSI kö = 15.00.26

Ledsen om något var otydlig i denna kommunikation.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Först i Gigabytekön ja, men den ihopslagna som endast jag administrerar så är du ej först.

Först på tur i Gigabyte kö = 15.00.46

Först på tur i MSI kö = 15.00.26

Ledsen om något var otydlig i denna kommunikation.

/Patrik

Ok, då ljög kundtjänst rätt ut när jag frågade där (eftersom dom inte hade tillgång till kön antar jag då). Kan jag då få min gemensamma köplats av dig? Tack

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ibelox:

Ok, då ljög kundtjänst rätt ut när jag frågade där (eftersom dom inte hade tillgång till kön antar jag då). Kan jag då få min gemensamma köplats av dig? Tack

Tror inte de ljög dig i ansiktet då kundtjänst inte är lika inloopade i denna specialare med 1 gemensam kö som jag är, därav är det jag och inte dom som mailar ut till alla kunder. Kollar man snabbt så står det 15.00 på din och många andra orders, men går man en nivå djupare så ser man sekunder.

Plats 9 har du just nu i den gemensamma kön, sen att du är 9st kort ifrån tilldelning är inte säkert då inte alla hakar på erbjudandet.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nwm.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Precis som en person några inlägg upp vill även jag tacka Patrik ifrån webhallen och den tid han har lagt ner för att jag ska kunna sitta här nu med mitt nya 6800 xt!
Du gör ett grymt jobb

Permalänk
Medlem

Dustin verkar ha Powercolor 6800 Fighter resp Red dragon på ingång. Jag hade gärna nabbat tag i ett om det funnits vattenblock att köpa till nån av dessa.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Dustin verkar ha Powercolor 6800 Fighter resp Red dragon på ingång. Jag hade gärna nabbat tag i ett om det funnits vattenblock att köpa till nån av dessa.

Är skillnaden RGB, 2 större fläktar och 15MHz boost?

Känner mig sugen på 6800, visst XT är bättre men de kostar ju över 1000-lappen mer trots att AMD lovade ca 650 kr översatt från dollar.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Är skillnaden RGB, 2 större fläktar och 15MHz boost?

Känner mig sugen på 6800, visst XT är bättre men de kostar ju över 1000-lappen mer trots att AMD lovade ca 650 kr översatt från dollar.

No clue, har inte kikat närmare då det inte finns vattenblock afaik.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

No clue, har inte kikat närmare då det inte finns vattenblock afaik.

Ah ok, jag kikade lite snabbt på lunchen, skilde i mått och att tvåfläktar 100 en 90 på RD medan F har tre 90.
Blocken var identiska i övrigt. Sen boost clock skilde 15 MHz ehm... det är ju inte ens en procent.
RD har dock RGB och det vet ju alla gör 10-20% i upplevd prestanda ^^

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Ah ok, jag kikade lite snabbt på lunchen, skilde i mått och att tvåfläktar 100 en 90 på RD medan F har tre 90.
Blocken var identiska i övrigt. Sen boost clock skilde 15 MHz ehm... det är ju inte ens en procent.
RD har dock RGB och det vet ju alla gör 10-20% i upplevd prestanda ^^

Upplevd boost är inget att fnysa åt.

Men för att återgå till ämnet, någon som vet utifall fighter eller red dragon är referens pcb?

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240