RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Komplett hade XFX Radeon RX 6800 Speedster MERC 319 i lager fram till för en minut sedan...

Jag slog till och köpte ett, lite för dyrt egentligen men vafan, får leva på nudlar i Januari, Nudlar och dataspel.

Faktafel när lagret tömdes på 10 minuter.
Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Ruskigt nöjd med mitt asus lc 6800xt, tyst svalt och bra fps i cyberpunk ultrawide

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Komplett hade XFX Radeon RX 6800 Speedster MERC 319 i lager fram till för en minut sedan...

Jag slog till och köpte ett, lite för dyrt egentligen men vafan, får leva på nudlar i Januari, Nudlar och dataspel.

Ville köpa Merc319 XT men de var ju slut innan jag han beställa.

Får trösta mig med att Red Devil XT inkommer till Dustin imorgon istället.

stava
Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Ville köpa Merc319 XT men de var ju slut innan jag han beställa.

Får trösta mig med att Red Devil XT inkommer till Dustin imorgon istället.

Hade gärna köpt ett XT men de är lite för dyra för mig, när riktpriset är 50 dolalr över 6800 men
butikspriset är 1500 kr... njaaa skillnaden är ju inte så stor i 1440 som jag spelar i.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Har en beställning på Red Dragon 6800XT hos dustin och en Asus Strix 6800XT på inet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Fick plötsligt sms från inet i torsdags att nu var ordern packat och inga ändringar kan göras längre, lite senare mail med kollinr. Fattade inget men insåg sedan att jag lade en beställning på denna rackare när de dök upp på hemsidan: ASUS Radeon RX 6800 XT 16GB ROG STRIX GAMING OC LC

Jag hade nog mer eller mindre glömt bort och absolut inte räknat med att det skulle hända något här närmaste tiden Men nu ligger den hemma, än så länge i oöppnad kartong. Och nu är frågan -ska man verkligen ha den, samt är 12k ett rimligt pris? Satt och läste en recension på Guru3D igår, där de nämner MSRP på referens på typ $650. Vill minnas att dessa är rena fantasipriser dock, iaf i Sverige?
Såg att RX 6900 XT finns med priser mellan 14-15k, det är ju inte så jättemycket dyrare (dock ej med denna hybridkylarlösning).

Kör med ett 2080Ti i nu-läget, samt MSI Optix MPG341CQR som inte har formell stöd för G-Sync (men har FreeSync). Det verkar dock funka med G-Sync ändå.

Jahapp... anledningen att jag valde just denna modell (lade i första hand beställning på flera olika 6800 XT men avbeställde de övriga) är att jag har velat kring att återuppta vattenkylningen, men känner att jag inte riktigt orkar plus det kostar skjortan att börja från scratch (och om man vill göra det snyggt, med RGB och allt). Dock så låter framförallt GPU:n rätt mycket vid spel, men detta är kanske ett perfekt alternativ? Har redan AIO på processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Fick plötsligt sms från inet i torsdags att nu var ordern packat och inga ändringar kan göras längre, lite senare mail med kollinr. Fattade inget men insåg sedan att jag lade en beställning på denna rackare när de dök upp på hemsidan: ASUS Radeon RX 6800 XT 16GB ROG STRIX GAMING OC LC

Jag hade nog mer eller mindre glömt bort och absolut inte räknat med att det skulle hända något här närmaste tiden Men nu ligger den hemma, än så länge i oöppnad kartong. Och nu är frågan -ska man verkligen ha den, samt är 12k ett rimligt pris? Satt och läste en recension på Guru3D igår, där de nämner MSRP på referens på typ $650. Vill minnas att dessa är rena fantasipriser dock, iaf i Sverige?
Såg att RX 6900 XT finns med priser mellan 14-15k, det är ju inte så jättemycket dyrare (dock ej med denna hybridkylarlösning).

Kör med ett 2080Ti i nu-läget, samt MSI Optix MPG341CQR som inte har formell stöd för G-Sync (men har FreeSync). Det verkar dock funka med G-Sync ändå.

Jahapp... anledningen att jag valde just denna modell (lade i första hand beställning på flera olika 6800 XT men avbeställde de övriga) är att jag har velat kring att återuppta vattenkylningen, men känner att jag inte riktigt orkar plus det kostar skjortan att börja från scratch (och om man vill göra det snyggt, med RGB och allt). Dock så låter framförallt GPU:n rätt mycket vid spel, men detta är kanske ett perfekt alternativ? Har redan AIO på processorn.

Kör med den och den funkar då kanon för mig, klockar riktigt bra och hur tyst/svalt som helst. Visst det var dyrt men ska du ha det billigare lär du få vänta ett bra tag till. Men från ett 2080 vet jag inte om det nu är värt att ens hoppa på denna generation.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Frågar här istället för att starta en egen tråd.

Finns några indikationer på att RX 6000 serien kommer få märkbart ökad prestanda med tiden?
Drivrutiner och speloptimeringar osv.

Vad jag egentligen frågar när jag tänker efter är, är det något som håller tillbaka korten idag som är känt?

Ni vet som med Ryzen, det krävs lite mer handpåläggning än med Intel för full prestanda.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Frågar här istället för att starta en egen tråd.

Finns några indikationer på att RX 6000 serien kommer få märkbart ökad prestanda med tiden?
Drivrutiner och speloptimeringar osv.

Vad jag egentligen frågar när jag tänker efter är, är det något som håller tillbaka korten idag som är känt?

Ni vet som med Ryzen, det krävs lite mer handpåläggning än med Intel för full prestanda.

Vet inte om det är något känt utöver att de har varit kortast på marknaden och det som alltid behövs en period av felrapporter och patchar för att stabilisera, utöver det så verkar det vara stor potentiell gain med AIB kort om man inte vill ha allt för mycket "handpåläggning".

När AMD väl har någon slags maskinlärd uppskalning på plats så kanske vi ser att utvecklare gör mer möda att optimera för deras uppskalning och strålspårning gentemot situationen nu där de flesta spel som stödjer raytracing var utvecklade med stöd från nvidia, för nvidia, och lägger på DXR som en eftertanke.

Inget av detta ger säkra indikationer- bäst är nog att köpa för vad korten är nu och inte vad de kanske blir senare.

Kör för min del ingen större handpåläggning för ryzen utöver manuella minnesinställningar, verkar som att om jag uppgraderar till Zen 3 får jag en rejäl skjuts utan någon betydlig ansträngning annat än att öppna plånboken, men just nu har jag just uppgraderat GPU och kvarstår att se hur ofta jag är CPU-bound och om det någonsin hindrar mig från att hålla den prestanda jag vill ha.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Frågar här istället för att starta en egen tråd.

Finns några indikationer på att RX 6000 serien kommer få märkbart ökad prestanda med tiden?
Drivrutiner och speloptimeringar osv.

Vad jag egentligen frågar när jag tänker efter är, är det något som håller tillbaka korten idag som är känt?

Ni vet som med Ryzen, det krävs lite mer handpåläggning än med Intel för full prestanda.

Well Vega 64 fick brutal boost under sitt sista år med drivers - med att vara på tå med 1080 till att faktiskt vara bättre. Inte omöjligt.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Med tanke på att vissa spel är mer optimerade för AMD och där krossas Nvidia i tester skulle jag nog påstå att speltillverkarna gått "all in" för att optimera spelen för Nvidia. De har ju trotts allt nästan alla kunderna. Nu när AMD visar framfötterna ser man vad lite kärlek från speltillverkarna gör, i WOW T.ex är AMD bäst för RT! AMD är snabbast överhuvudtaget när man spelar WOW.
Tar man Cyberpunk 2077 orkade de inte ens att lägga till RT stöd för AMD.
Det handlar alltså mycket om spelutveklarnas intresse, inte så mycket om drivrutiner.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Med tanke på att vissa spel är mer optimerade för AMD och där krossas Nvidia i tester skulle jag nog påstå att speltillverkarna gått "all in" för att optimera spelen för Nvidia. De har ju trotts allt nästan alla kunderna. Nu när AMD visar framfötterna ser man vad lite kärlek från speltillverkarna gör, i WOW T.ex är AMD bäst för RT! AMD är snabbast överhuvudtaget när man spelar WOW.
Tar man Cyberpunk 2077 orkade de inte ens att lägga till RT stöd för AMD.
Det handlar alltså mycket om spelutveklarnas intresse, inte så mycket om drivrutiner.

Det är ju ett klart och tydligt NVidia-sponsrat spel också, klart de inte vill göra det lätt för konkurrenten. Detsamma gäller troligen AMD-sponsrade spel.

Spelmarknaden har ju dominerats av NVidia och Intel ganska länge, inte alls konstigt att många spelutvecklare optimerar för dessa då, i den mån de alls optimerar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det är ju ett klart och tydligt NVidia-sponsrat spel också, klart de inte vill göra det lätt för konkurrenten. Detsamma gäller troligen AMD-sponsrade spel.

Spelmarknaden har ju dominerats av NVidia och Intel ganska länge, inte alls konstigt att många spelutvecklare optimerar för dessa då, i den mån de alls optimerar.

Ja det var min point faktiskt. Testerna som görs idag på spel som troligtvis är optimerade för Nvida funkar inte lika bra med AMD. Förhoppningarna är väl att framtida spel både optimeras för AMD och Nvidia. AMD är ju lite av en joker när de presenterat
Likvärdga kort, ibland bättre än Nvidia helt plötsligt.
Vi ser ju hur bra AMD kan prestera i spel som är optimerade för just AMD. Det betyder ju att det är en mjukvarufråga från programmerarna hos spelutveklarna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

3D mark Firestrike extream plats nr 1 6900XT https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+3dmark+scor...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

eller 6900xt. Average temperature 51 grader. Gissar på vattenkylt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

eller 6900xt. Average temperature 51 grader. Gissar på vattenkylt kort.

Slant på tangenterna fixat.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Webhallen

Har nu snart betat av alla RX 6800 referensbokningar, vet redan nu att jag har några kort lediga.

Anmäl intresse här:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScOKcwZCIl39iagvymU5...

Dont call me ill call you osv

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

7 av 10 st rx 6900 xt kort bland de 10 högst placerade

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som beställt 6800 XT Red Dragon från Dustin? Orderstatus: "Beräknad till vårt lager 2020-12-15".
Men har inte fått mer information. Antar att de inte har kommit till lagret då

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x, MSI RX 6800 (Ref), Aorus B550 Pro AC, Vengence RGB Pro 3200MHz 32GB, Noctua NH-D15, Phanteks Eclipse P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av glautz:

Någon som beställt 6800 XT Red Dragon från Dustin? Orderstatus: "Beräknad till vårt lager 2020-12-15".
Men har inte fått mer information. Antar att de inte har kommit till lagret då

Har beställt Red Devil, men på produktsidan står det januari (15/12 på min beställning) så jag vet inte heller

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Har beställt Red Devil, men på produktsidan står det januari (15/12 på min beställning) så jag vet inte heller

Hade ett red dragon 6800 som också stod 15/12 men sedan när jag gick in under orderrader så hade det ändrats till 18/1 2021 så är tveksam till att det kommer in särskilt många kort om ens några till någon återförsäljare innan nyår av 6000 serien. 😥

Visa signatur

Monitor Svive Pyx 34C601 Mobo ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi
Cpu AMD Ryzen 3600 @ Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Gpu XFX Radeon RX 6800 REF Mem XPG Spectrix D60 4133Mhz CL19 2x8GB
Lagring Gigabyte Aorus M.2 gen4 2TB PSU Be quiet! Dark Power Pro 12 1500W
Misc Tesoro Gram Spectrum Black Red Kailh Switch, Logitech G903 Hero, HyperX Cloud Flight, Fractal Design Define 7

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zarkazm:

Hade ett red dragon 6800 som också stod 15/12 men sedan när jag gick in under orderrader så hade det ändrats till 18/1 2021 så är tveksam till att det kommer in särskilt många kort om ens några till någon återförsäljare innan nyår av 6000 serien. 😥

Har ledigt ännu på Sapphire som ska trilla in i dagarna om det funkar? vill få ut dom till Swec innan de öppnas upp för allmänheten.

RX 6800 då, inte XT.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har ledigt ännu på Sapphire som ska trilla in i dagarna om det funkar? vill få ut dom till Swec innan de öppnas upp för allmänheten.

RX 6800 då, inte XT.

/Patrik

Tack för tipset Patrik, och grymt jobb du gör för alla Swecmedlemmar. 😊 Har dock fått tag i ett XFX 6800 REF, annars hade jag hoppat på tåget. Inga XT på g in? Eller någon här som vet när nästa restock hos AMD store kommer ske? Och på vilket forum fick ni lyckliga som lyckades få igenom beställningen hos AMD sist tag i den korrekta länken? God jul på er. 🎄🎄🎄

Visa signatur

Monitor Svive Pyx 34C601 Mobo ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi
Cpu AMD Ryzen 3600 @ Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Gpu XFX Radeon RX 6800 REF Mem XPG Spectrix D60 4133Mhz CL19 2x8GB
Lagring Gigabyte Aorus M.2 gen4 2TB PSU Be quiet! Dark Power Pro 12 1500W
Misc Tesoro Gram Spectrum Black Red Kailh Switch, Logitech G903 Hero, HyperX Cloud Flight, Fractal Design Define 7

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zarkazm:

Tack för tipset Patrik, och grymt jobb du gör för alla Swecmedlemmar. 😊 Har dock fått tag i ett XFX 6800 REF, annars hade jag hoppat på tåget. Inga XT på g in? Eller någon här som vet när nästa restock hos AMD store kommer ske? Och på vilket forum fick ni lyckliga som lyckades få igenom beställningen hos AMD sist tag i den korrekta länken? God jul på er. 🎄🎄🎄

Ytterst få XT men där är det våra referensbokare som har första tjing!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ytterst få XT men där är det våra referensbokare som har första tjing!

/Patrik

Full förståelse, supernöjd med mitt 6800 så man får vara nöjd man fått tag i ett från 6000 serien överhuvudtaget. 👌

Visa signatur

Monitor Svive Pyx 34C601 Mobo ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi
Cpu AMD Ryzen 3600 @ Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Gpu XFX Radeon RX 6800 REF Mem XPG Spectrix D60 4133Mhz CL19 2x8GB
Lagring Gigabyte Aorus M.2 gen4 2TB PSU Be quiet! Dark Power Pro 12 1500W
Misc Tesoro Gram Spectrum Black Red Kailh Switch, Logitech G903 Hero, HyperX Cloud Flight, Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Har beställt Red Devil, men på produktsidan står det januari (15/12 på min beställning) så jag vet inte heller

Skrivet av Zarkazm:

Hade ett red dragon 6800 som också stod 15/12 men sedan när jag gick in under orderrader så hade det ändrats till 18/1 2021 så är tveksam till att det kommer in särskilt många kort om ens några till någon återförsäljare innan nyår av 6000 serien. 😥

Mailade Dustin angående om de hade någon uppdatering på lagerstatusen och fick detta till svar:

---------------
Hej!

Tyvärr inget än,

har själv beställt en, jag chansar vi får dem runt slutet av januari
---------------

Så ser inte så ljust ut. Underligt att de ändrar beräknad till lager datumet på ordrar. Ett tag efter jag la ordern så stod det 2020-12-31 som beräknad till lager. Sedan ändrade dom till 2020-12-15, och nu verkar det bli i slutet av Januari alltså.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x, MSI RX 6800 (Ref), Aorus B550 Pro AC, Vengence RGB Pro 3200MHz 32GB, Noctua NH-D15, Phanteks Eclipse P400A

Permalänk
Medlem

Såg nu på dustin.se nästa beräknade leveransdag på Asus 6800XT LC är 21-03-03. -_-

https://www.dustinhome.se/product/5011208417/radeon-rx-6800-x...

Orka behöva vänta så länge på den eller Nitro+ SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkazm:

Hade ett red dragon 6800 som också stod 15/12 men sedan när jag gick in under orderrader så hade det ändrats till 18/1 2021 så är tveksam till att det kommer in särskilt många kort om ens några till någon återförsäljare innan nyår av 6000 serien. 😥

Nu är det ändrat till 21-01-19 på min order =/

Suck och stön.

Får väl hoppas att det innebär att priset sjunker väsentligt då AMD lovade detta inom 4-8 veckor. (29/11)

ppriser
Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Nu är det ändrat till 21-01-19 på min order =/

Suck och stön.

Får väl hoppas att det innebär att priset sjunker väsentligt då AMD lovade detta inom 4-8 veckor. (29/11)

Ja, jag avvaktar tills detta visar sig sant eller ej. Har ingen panik.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Nu är det ändrat till 21-01-19 på min order =/

Suck och stön.

Får väl hoppas att det innebär att priset sjunker väsentligt då AMD lovade detta inom 4-8 veckor. (29/11)

Tror ju dock detta när jag ser det, tror inte att priserna kommer sänkas särskilt mycket endå, men däremot tror jag att leveranserna kommer komma igång efter nyår. 👍

Visa signatur

Monitor Svive Pyx 34C601 Mobo ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi
Cpu AMD Ryzen 3600 @ Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Gpu XFX Radeon RX 6800 REF Mem XPG Spectrix D60 4133Mhz CL19 2x8GB
Lagring Gigabyte Aorus M.2 gen4 2TB PSU Be quiet! Dark Power Pro 12 1500W
Misc Tesoro Gram Spectrum Black Red Kailh Switch, Logitech G903 Hero, HyperX Cloud Flight, Fractal Design Define 7