PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Någon som fått info om leveransdatum eller liknande?

Permalänk
Medlem

Fått SMS och mail, så det bör väl vara spikat Leverans fredag förhoppningsvis, om allt går som det skall.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

För oss tre! 🙂🤞

Jag vet inte vilken betalningsmetod ni använde, men jag kom fram till kundtjänsten och killen i telefon menade att det nog handlade om att jag hade valt Klarna som betalning och att det därför tog extra lång tid att få ordermailet eftersom de behöver göra kreditkoll först och har nu väldigt många förfrågningar.
Han hävdade också att jag inte behövde oroa mig eftersom beställningen hade gått att göra.
Det låter ju hoppfullt åtminstone.

Permalänk
Medlem

Använde Swish, beställde typ 13:39 men har inte fått ett pip om det än

Permalänk
Medlem

Leverans 11 mars när jag tittar på mina beställningar. Någon annan som har fått samma leveransdatum?

Permalänk
Medlem

Fick äntligen orderbekräftelse 6 timmar senare!

Håller tummarna för er som fortfarande väntar!

Permalänk

Nu fick jag också äntligen orderbekräftelse!
Tvivlade verkligen där när allt verkade vara kaos.

Permalänk

Fick precis två ordet bekräftelser..
Min första order via klarna blev annulerad stod det i ett mail, så då köpte jag en ny med Swish.

Blir tokig om de river båda ordrarna nu.

Permalänk
Medlem

Fick order bekräftelse typ 1h efter Mitt fjärde ps5 nu😂 Första 3 fick jag vid release.

(Alla har gått till polare)

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leskeblask:

Nu fick jag också äntligen orderbekräftelse!
Tvivlade verkligen där när allt verkade vara kaos.

Samma här Leskeblask! Grattis till oss och vår tredje kamrat som också körde Klarna! 🥰
Såg att du hade pratat med deras support.
Var och tränade så jag slapp tänka på det. Satt bara och F5:ade den här sidan + väntade på någon mail eller SMS-notifikation 😁

Nu gör det inget om den kommer om två veckor - nu har jag iaf ett ordernummer. Yay! 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Leverans 11 mars när jag tittar på mina beställningar. Någon annan som har fått samma leveransdatum?

Yes, samma här.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Samma här Leskeblask! Grattis till oss och vår tredje kamrat som också körde Klarna! 🥰
Såg att du hade pratat med deras support.
Var och tränade så jag slapp tänka på det. Satt bara och F5:ade den här sidan + väntade på någon mail eller SMS-notifikation 😁

Nu gör det inget om den kommer om två veckor - nu har jag iaf ett ordernummer. Yay! 😃

Jag ansluter mig till Klarna gruppen. Körde på faktura.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Alla kommer att plockas i slutet på veckan så leverans tidigt nästa vecka enligt chatten som jag precis pratade med.

Även om det står 8:e mars (idag) som leveransdag på min order?!?

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag fyller år om ca 1 mån (BIG 4.0), och tänkte då att det är ypperligt att önska sig presentkort för att införskaffa mig ett stycke PS5. Den stora frågan är vad ni skulle rekommendera att välja för butik? (Webhallen, Elgiganten, Mediamarkt, cdon, Netonnet osv). Elgiganten fick väl in en batch igår, så frågan är om det får något mer nu inom en snar framtid. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchout:

Hej,
Jag fyller år om ca 1 mån (BIG 4.0), och tänkte då att det är ypperligt att önska sig presentkort för att införskaffa mig ett stycke PS5. Den stora frågan är vad ni skulle rekommendera att välja för butik? (Webhallen, Elgiganten, Mediamarkt, cdon, Netonnet osv). Elgiganten fick väl in en batch igår, så frågan är om det får något mer nu inom en snar framtid. Vad tror ni?

Jag hade nog faktiskt hellre önskat mig en extra kontroll, något spel eller presentkort på getgifted med PlayStation wallet pengar då. Väldigt oklart vilket/vilka företag som kommer få in ps5 i lager kommande månader, men störst chans har du väl hos typ Webhallen, Elgiganten, Amazon och Netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchout:

Hej,
Jag fyller år om ca 1 mån (BIG 4.0), och tänkte då att det är ypperligt att önska sig presentkort för att införskaffa mig ett stycke PS5. Den stora frågan är vad ni skulle rekommendera att välja för butik? (Webhallen, Elgiganten, Mediamarkt, cdon, Netonnet osv). Elgiganten fick väl in en batch igår, så frågan är om det får något mer nu inom en snar framtid. Vad tror ni?

Tråkigt svar men att binda upp och låsa pengarna på ett presentkort på en viss butik känns inte smart om du är ute efter en PS5:a i dagsläget. Önska dig hellre monetära bidrag via Swish etc så har du betydligt större flexibilitet.

Permalänk
Inaktiv

Tjena alla SweClockers!

Jag chattade med Elgigantens kundservice ganska nyligen och frågade de angående det här med leveransen.

Alla konsoler kommer att skickas ut samtidigt nästa vecka, runt på onsdag och alla bör få dem på fredag. Ni som har tagit "snabbleverans" som Bring exempelvis kan få fraktavgiften tillbaka OM ni ta tag i saken och pratar med dem i kundservicen.

Permalänk
Medlem

någon som har vet när nästa drop kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341449:

Tjena alla SweClockers!

Jag chattade med Elgigantens kundservice ganska nyligen och frågade de angående det här med leveransen.

Alla konsoler kommer att skickas ut samtidigt nästa vecka, runt på onsdag och alla bör få dem på fredag. Ni som har tagit "snabbleverans" som Bring exempelvis kan få fraktavgiften tillbaka OM ni ta tag i saken och pratar med dem i kundservicen.

Det där var faktiskt en lättnad. Nu har jag 8 dagar på mig att fundera över ifall jag verkligen behöver en PS5 för att spela 3 spel hahaha. O andra sidan kan man alltid sälja den och få pengarna tillbaka när man spelat klart spelen.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

De låser ju allt bakom medlemsnivåer också.

De som spenderat mest pengar är de som också är högst levlade. Få har tid att sitta och spela deras tråkiga world of webhallen spel. Och vem är det som har dessa pengar att spendera? Mest troligast så är det scalpers!

PS5 är inte låst på det sättet tyvärr, fritt fram för scalpers att skapa nya konton och handla hos Webhallen.

Jag är lvl 14, aldrig spelat det där spelet eller scalpat. Däremot gjort _alla_ teknik-inköp hos Webhallen under nästan 20 års tid. Jag fick inte köpa min PS5 hos Webhallen, men som tur var fick jag tag på en via NoN, så det löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

PS5 är inte låst på det sättet tyvärr, fritt fram för scalpers att skapa nya konton och handla hos Webhallen.

Jag är lvl 14, aldrig spelat det där spelet eller scalpat. Däremot gjort _alla_ teknik-inköp hos Webhallen under nästan 20 års tid. Jag fick inte köpa min PS5 hos Webhallen, men som tur var fick jag tag på en via NoN, så det löste sig.

Du menar att du inte lyckats köpa en PS5 från Webhallen. Men jag håller med att de borde kräva en viss lvl för köp av bristvaror (grafikkort, XBSX och PS5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrik1891:

PS5 är inte låst på det sättet tyvärr, fritt fram för scalpers att skapa nya konton och handla hos Webhallen.

Jag är lvl 14, aldrig spelat det där spelet eller scalpat. Däremot gjort _alla_ teknik-inköp hos Webhallen under nästan 20 års tid. Jag fick inte köpa min PS5 hos Webhallen, men som tur var fick jag tag på en via NoN, så det löste sig.

Det är inget privilegium att få köpa en PS5

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför dom inte öppnar upp en kö där kunderna kan boka max en enhet om de inte redan har köpt en PS5 även om de inte väntar på några enheter. Visst, det tar kanske några månader innan man får enheten men man kan ju då som kund lägga en bokning och sedan inte tänka på det mer förrän man får besked att et finns enhet att hämta eller att få den skickad hem till sig.
Då blir det ju "first come, first serve" och istället för att lägga x antal minuter varje dag för att se om de finns i lager så kan man vara säker på att man till slut kommer få sin enligt den turordning som är i kön.

Sedan behöver de kanske gå igenom kön och rensa bort det som verkar vara dubbletter, scalpers osv lite då och då när de får in en ny leverans.

Lite så som Webhallens förbokningskö var innan release av PS5.

Permalänk
Skrivet av marmulax:

Leverans 11 mars när jag tittar på mina beställningar. Någon annan som har fått samma leveransdatum?

Står samma för mig men enligt Elgigantengaming på IG så stämmer inte leveransdatum då varje order måste godkännas manuellt.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Jag förstår inte varför dom inte öppnar upp en kö där kunderna kan boka max en enhet om de inte redan har köpt en PS5 även om de inte väntar på några enheter. Visst, det tar kanske några månader innan man får enheten men man kan ju då som kund lägga en bokning och sedan inte tänka på det mer förrän man får besked att et finns enhet att hämta eller att få den skickad hem till sig.
Då blir det ju "first come, first serve" och istället för att lägga x antal minuter varje dag för att se om de finns i lager så kan man vara säker på att man till slut kommer få sin enligt den turordning som är i kön.

Sedan behöver de kanske gå igenom kön och rensa bort det som verkar vara dubbletter, scalpers osv lite då och då när de får in en ny leverans.

Lite så som Webhallens förbokningskö var innan release av PS5.

Det misstaget gjorde ju dustin. De hade sin förbokningskö uppe mycket längre än andra sidor innan release. De är fortfarande inte i närheten ifatt. (beställningar från oktober 2020 har fortfarande inte skickats). Tror inte företagen vill öppna upp för sånt igen förrän de har en rimlig tillgång på konsoler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danskung:

Det där var faktiskt en lättnad. Nu har jag 8 dagar på mig att fundera över ifall jag verkligen behöver en PS5 för att spela 3 spel hahaha. O andra sidan kan man alltid sälja den och få pengarna tillbaka när man spelat klart spelen.

Bara 3 spel? Vilka då om man får fråga?

Jag själv har många spel som jag inte har spelat samt se framemot. Jag har inte haft någon konsol sedan PS3.
Några av de spelen nedanför får mig redan exalterad:

https://www.youtube.com/watch?v=g7e3xMR671E - Lost Soul Aside (Devil May Cry + Final Fantasy, en blandning)

https://www.youtube.com/watch?v=nOMIwsupy9k - Black Myth: Wukong

Självklart får man inte glömma God of War Ragnarök! =D

Som sagt, i de här tider vi befinner oss i nu är det mest lönsam att äga en konsol med tanke på krig, gpus priser etc.
Ps! Sälj inte, behåll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341449:

Bara 3 spel? Vilka då om man får fråga?

Jag själv har många spel som jag inte har spelat samt se framemot. Jag har inte haft någon konsol sedan PS3.
Några av de spelen nedanför får mig redan exalterad:

https://www.youtube.com/watch?v=g7e3xMR671E - Lost Soul Aside (Devil May Cry + Final Fantasy, en blandning)

https://www.youtube.com/watch?v=nOMIwsupy9k - Black Myth: Wukong

Självklart får man inte glömma God of War Ragnarök! =D

Som sagt, i de här tider vi befinner oss i nu är det mest lönsam att äga en konsol med tanke på krig, gpus priser etc.
Ps! Sälj inte, behåll!

Just nu är det väl Ratchet and Clank, Horizon Forbidden West och Demon's Souls. Självklart God of war Ragnarök i framtiden.

Har en dator med Rtx 3080 och 5800x och 5tb nvme så endast PS5 exclusives lockar.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341449:

Bara 3 spel? Vilka då om man får fråga?

Jag själv har många spel som jag inte har spelat samt se framemot. Jag har inte haft någon konsol sedan PS3.
Några av de spelen nedanför får mig redan exalterad:

https://www.youtube.com/watch?v=g7e3xMR671E - Lost Soul Aside (Devil May Cry + Final Fantasy, en blandning)

https://www.youtube.com/watch?v=nOMIwsupy9k - Black Myth: Wukong

Självklart får man inte glömma God of War Ragnarök! =D

Som sagt, i de här tider vi befinner oss i nu är det mest lönsam att äga en konsol med tanke på krig, gpus priser etc.
Ps! Sälj inte, behåll!

Skrivet av danskung:

Just nu är det väl Ratchet and Clank, Horizon Forbidden West och Demon's Souls. Självklart God of war Ragnarök i framtiden.

Har en dator med Rtx 3080 och 5800x och 5tb nvme så endast PS5 exclusives lockar.

Ps! Kommer sälja månaden innan presskonferansen för 4080

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk

Beställde en PS5 med disk på MM i Sthlm den 21/1 och fick besked idag den 8/3 att den finns att hämta ut

Permalänk
Medlem

Någon som fått ett leveransdatum från Elgiganten nu senaste rundan?

Min order står fortfarande bara som,
STATUS Behandlas
ORDERDATUM 7 mars 2022
SÄLJARE Elgiganten.se

Din beräknade leveranstid är 8 mars 2022. ☹️