Permalänk
Medlem

DietPi går sönder

Jag har en Pi 2 som jag kör DietPi med Logitech Media Server på. Efter några månader kraschar den och så får jag börja om. Det här stör mig lite, och jag undrar om det finns något tips för bättre stabilitet?
Minneskort av något visst fabrikat?
Något annat än DietPi?
Något annat än Pi?

Vad som händer när den kraschar vet jag ju inte, men den bootar i alla fall inte upp som vanligt.

Visa signatur

Munge

Permalänk
Skrivet av munge:

Jag har en Pi 2 som jag kör DietPi med Logitech Media Server på. Efter några månader kraschar den och så får jag börja om. Det här stör mig lite, och jag undrar om det finns något tips för bättre stabilitet?
Minneskort av något visst fabrikat?
Något annat än DietPi?
Något annat än Pi?

Vad som händer när den kraschar vet jag ju inte, men den bootar i alla fall inte upp som vanligt.

Minneskortet tål inte någon ström-chock. Jag har haft problem med glapp vid HDMI-anslutningen och då dör minnet. Resten av datorn verkar dock klara detta.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem fast körde DietPI och Pi-hole, var sd-kortet som var trasigt.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem på en Pi1 en gång i tiden. Man körde någon vecka, och sedan blev filsystemet på SD-kortet korrupt. Testade med flera olika kort. Lyckades tyvärr aldrig lösa det.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Köpte en NAS och la in Logitech Media Server på den i stället.

Visa signatur

Munge