Nybörjare ber om tips och råd

Permalänk

Nybörjare ber om tips och råd

Är helt färsk i detta med datorbygge osv. Mer eller mindre självlärd under senaste året. Har nu fått ihop en dator som jag smågrejer lite med imellanåt. Nu till det som jag funderat på överlägset mest sista tiden. När jag skulle välja gpu så lutade jag länge åt ett rx5700 nitro +. Hade innan ett rx580 nitro som jag vart nöjd med. Men när jag va på netonnet för en tidsen så låg där ett rtx 2070 super till fyndpris. Efter som jag aldrig tänkt efter innan i livet så blev det inte så nu heller utan jag slog till. Innan detta hade jag köpt en AOC skärm med freeSync (som jag inte hade en aning om va det handla om). Tänkt köpa en skärm till och dom jag fastnat för har alla freesync. Så frågorna är så klart är det värt att byta in 2070n mot nitron? Hur står sig dom två korten mot varann? Spelen som jag kör hårdast nu och en tid framåt är Rdr 2 och Total War: WH2. Är som sakt helt ny i allt detta och är jättetacksam för svar
/Robin

Visa signatur

If he dies, he dies

Permalänk
Medlem

NVIDIA-kortet har också stöd för Freesync, eller G-Sync Compatible som NVIDIA kallar det (se denna artikel om du vill veta mer). Så du behöver inte byta grafikkort av den anledningen i alla fall. I övrigt presterar 2070 Super över lag aningen bättre än RX 5700 XT.

Permalänk
Skrivet av perost:

NVIDIA-kortet har också stöd för Freesync, eller G-Sync Compatible som NVIDIA kallar det (se denna artikel om du vill veta mer). Så du behöver inte byta grafikkort av den anledningen i alla fall. I övrigt presterar 2070 Super över lag aningen bättre än RX 5700 XT.

Ahh stort tack:)

Visa signatur

If he dies, he dies