Legion T5 (AMD Ryzen 5 3600) - värt 10 000?

Permalänk

Legion T5 (AMD Ryzen 5 3600) - värt 10 000?

Hej!

Jag kan med rabatt-kod få denna datorn för 9 899 kr, är det värt det eller kan man få samma/liknade via t.ex Inet/Webhallen? Ska användas till Adobe-programmen, lätt spelande som Cities Skyline, och surf.

https://www.lenovo.com/se/sv/desktops-and-all-in-ones/legion-desktops/legion-t-series-towers/Lenovo-Legion-T5-26AMR5/p/99LE9500368

Tack.

Permalänk
Medlem

Om detta är modellen med RTX2070 är priset inte så illa om du hittar den för 10k. Skulle tipsa dig att spana in fyndvarorna på Webhallen, brukar kolla där. Det är nästan bara öppnade kartonger etc, även klass 2-3 brukar vara som nya fast till mkt bra rabatt. Sist jag kollade fanns det 3-4st i din prisklass att köpa, kan vara värt att kolla in. Brukar även kolla fyndvarur på Netonnet och Elgiganten. Men 10k för ovanstående är a) inget rån och b) kommer vara en bra dator länge framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Om detta är modellen med RTX2070 är priset inte så illa om du hittar den för 10k. Skulle tipsa dig att spana in fyndvarorna på Webhallen, brukar kolla där. Det är nästan bara öppnade kartonger etc, även klass 2-3 brukar vara som nya fast till mkt bra rabatt. Sist jag kollade fanns det 3-4st i din prisklass att köpa, kan vara värt att kolla in. Brukar även kolla fyndvarur på Netonnet och Elgiganten. Men 10k för ovanstående är a) inget rån och b) kommer vara en bra dator länge framöver.

EDIT: ok glöm webhallens, inget kommer i närheten.

Permalänk
Medlem

Ja det är bra pris. Liknande priser brukar vara samma fast med bara 2060.
Du har även fördel då du har B550 MATX och borde kunna uppgradera till 5600X eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfersHymn:

Hej!

Jag kan med rabatt-kod få denna datorn för 9 899 kr, är det värt det eller kan man få samma/liknade via t.ex Inet/Webhallen? Ska användas till Adobe-programmen, lätt spelande som Cities Skyline, och surf.

https://www.lenovo.com/se/sv/desktops-and-all-in-ones/legion-desktops/legion-t-series-towers/Lenovo-Legion-T5-26AMR5/p/99LE9500368

Tack.

Om du kan få den datorn för under 10.000kr är det ett bra pris. Man brukar bara få med 2060 eller ibland ännu sämre hos Elgiganten för det priset.

Permalänk

Uppskattar er input. Blir en beställning.

Rabattkoden är "AFNLENOVO" om någon annan är intresserad. Kapar 10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfersHymn:

Uppskattar er input. Blir en beställning.

Rabattkoden är "AFNLENOVO" om någon annan är intresserad. Kapar 10%.

Det går att få studentrabatt på deras sida också (vid högre studier). Du kanske känner någon som läser på universitet/högskola som man kan göra beställningen via (tror det räcker med att det görs från deras studentmail). Men det kanske inte går att få rabatt på rabatt å andra sidan.