Permalänk
Medlem

ITX dator för 6-7k

Hej, letar efter råd till en itx-dator för 6-7k. Kör inte alls så krävande spel. Har begränsat med utrymme för fläktar, 1x60 2x40 in och 92mm i utblås så jag behöver något som inte driver alltför mycket värme. Idéer?

Edit efter Davids kommentar nedan.
Det enda jag har är ett chassi, inga komponenter, letar efter förslag på moderkort, processor, minne, grafikkort för att bygga en ganska basic dator. Senaste spelet jag kan tänka mig spela är Crusader Kings 3 så det är inte krävande grafikmässigt.

Tillägg.
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Boyd:

Hej, letar efter råd till en itx-dator för 6-7k. Kör inte alls så krävande spel. Har begränsat med utrymme för fläktar, 1x60 2x40 in och 92mm i utblås så jag behöver något som inte driver alltför mycket värme. Idéer?

Ytterst oklar tråd.

Du söker efter råd, och du har redan ett chassi? Är det inte väldigt rimligt att berätta vad du ska göra med datorn (mer än "inte så krävande spel") och framförallt vad du redan har idag?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ytterst oklar tråd.

Du söker efter råd, och du har redan ett chassi? Är det inte väldigt rimligt att berätta vad du ska göra med datorn (mer än "inte så krävande spel") och framförallt vad du redan har idag?

Bra David att du är på mig, jag har editerat orginalinlägget.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Boyd:

Hej, letar efter råd till en itx-dator för 6-7k. Kör inte alls så krävande spel. Har begränsat med utrymme för fläktar, 1x60 2x40 in och 92mm i utblås så jag behöver något som inte driver alltför mycket värme. Idéer?

Edit efter Davids kommentar nedan.
Det enda jag har är ett chassi, inga komponenter, letar efter förslag på moderkort, processor, minne, grafikkort för att bygga en ganska basic dator. Senaste spelet jag kan tänka mig spela är Crusader Kings 3 så det är inte krävande grafikmässigt.

Det är fortfarande extremt bra om du berättar vad det är för chassi, annars kanske grafikkortet inte passar, kylare till CPU? Lagringsplatser? Nätaggregatstyp?

Det blir lättare att få hjälp om du lägger ner tid på inlägget. Varför ska annars användare lägga någon tid på din tråd om du inte själv tycker det är värt att skriva ett utförligt startinlägg?

Jag rekommenderar att du tar och kikar igenom:
VIKTIGT: Hur man får köpråd

Lycka till med datorköpet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är fortfarande extremt bra om du berättar vad det är för chassi, annars kanske grafikkortet inte passar, kylare till CPU? Lagringsplatser? Nätaggregatstyp?

Det blir lättare att få hjälp om du lägger ner tid på inlägget. Varför ska annars användare lägga någon tid på din tråd om du inte själv tycker det är värt att skriva ett utförligt startinlägg?

Jag rekommenderar att du tar och kikar igenom:
VIKTIGT: Hur man får köpråd

Lycka till med datorköpet.

Tjena David

Det är ett egentillverkat chassi så det finns inget mer att redovisa, nätaggregat och dylikt klarar jag av själv men det är intressant vad den stora massan tycker vad som är bra moderkort, grafikkort och processor för ovan pengasäck.

Men bra att du försöker iaf David.

Rättelse