Inet sålde mitt kort trots orderbekräftelse för 2 dagar sedan (Varning?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Ajaj, vad du än gör så får du inte kritisera Inet på detta forumet.

Förstår dig och hade blivit förbannad i din situation, är inte ok att göra så. Om de erbjuder att bygga med det 3090 som fanns i lager så ska de givetvis se till att detta är möjligt. Om det mot förmodan går illa som det gjorde här så ska de ju såklart erbjuda det andra 3090 som fanns tillgängligt till samma pris.

Problemet är ju fördröjningar i systemen som gör att det kan bli väldigt svårt. Jag försvarar inte Inet, tycker det är dåligt av dom att lova kortet och sen blev det sålt, men om alla skall köra på att "jag har bockat och då fanns det i lager, att erat system inte var 110% Realtid är inte mitt problem, ni får erbjuda kort x som är dyrare för samma pris ist." så bör många gå under fort.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Förstår att strulet orsakat en del frustration. Inet brukar ju vara schyssta och dom borde kunna ge dig kompensation när dom sålde ditt tingade kort?

Vad det beror på får Inet själva reda ut, kunden ska inte behöva fullt ut acceptera ev. logistikproblem hos företaget, eller vad det nu kan bero på, så att dom inte kunnat uppfylla ett löfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Problemet är ju fördröjningar i systemen som gör att det kan bli väldigt svårt. Jag försvarar inte Inet, tycker det är dåligt av dom att lova kortet och sen blev det sålt, men om alla skall köra på att "jag har bockat och då fanns det i lager, att erat system inte var 110% Realtid är inte mitt problem, ni får erbjuda kort x som är dyrare för samma pris ist." så bör många gå under fort.

Skillnaden är väl att det tog två dygn från beställning innan inet upptäckte att nåt var galet, det är ganska jättelångt ifrån realtid

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wohooo:

Tyvärr är mitt enda alterantiv att hyra en dator eller köpa en dator med uteslutande komponenter som kan levereras inom 12 dagar. Att hyra en dator i en månad är inte billigt och det känns surt att köpa ett 2080 nu på grund av att Inet antagligen glömde att lägga in en beställning i systemet.

Om det var så att någon annan bokade kortet före mig så tycker jag det är underligt att det tog två dagar för Inet att berätta det för mig. . . Det tycker jag indikerar att något annat har gått fel här.

Om det är så viktigt med dator om 12 dagar får du väll köpa från blocket eller nån annan privat marknad och installera kortet själv?..

Jag ser scenariot : Kundtjänst ska reservera, nån reserverar samtidigt och kundtjänst killen får inget felmeddelande och ser bara att kortet är reserverat i nästa uppdatering, han tänker inte mer på det då han vet att han precis tryckte på reservera själv och antar att det är hans bokning. några dagar senare kontrollerar man ordern då man ska förbereda bygget och inser att något blivit fel och kontaktar TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Skillnaden är väl att det tog två dygn från beställning innan inet upptäckte att nåt var galet, det är ganska jättelångt ifrån realtid

Vist det är lång tid, men det är nog så att det upptäcktes 2dagar senare. Jag tror inte Inet sitter och kollar en kunds order hela tiden. Men även jag tycker att det är dåligt hanterat, men fel kan uppstå, speciellt i dessa tider.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macan7:

Ja och de erbjöd kund att välja den och betala mellanskillnaden. Du är ju inte allvarlig om du menar på att inet ska stå för mellanskillnaden. Lite verklighetsuppfattning måste du ha.

Att du inte vet eller bryr dig om konsumentköplagen är ointressant. Låt seriösa och kunniga människor diskutera detta.

Det är upp till Inet att lösa det. Om de inte kan få fram samma modell ska de erbjuda en likvärdig och förstås stå för den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Att du inte vet eller bryr dig om konsumentköplagen är ointressant. Låt seriösa och kunniga människor diskutera detta.

Det är upp till Inet att lösa det. Om de inte kan få fram samma modell ska de erbjuda en likvärdig och förstås stå för den extra kostnaden.

Visa ett ärende där ett företag eller arn tycker att det är skäligt att kund ska ha rätt till ett annat kort för 2000-5000 kr mer. Ni sitter här och behandlar inet, webhallen, elgiganten som robotar. Det finns människor på dessa företag som kan göra fel. Ibland sker fel som dessa eller dubbelboningar. Ifall alla ärenden skulle behandlas som vissa skriver här så skulle inget företag kunna gå runt. Inet kommer förmodligen fixa fram ett kort i samma prisklass så snabbt de kan eller erbjuda ett annat med mellanskillnad. Är helt sjukt att ni begär mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macan7:

Visa ett ärende där ett företag eller arn tycker att det är skäligt att kund ska ha rätt till ett annat kort för 2000-5000 kr mer. Ni sitter här och behandlar inet, webhallen, elgiganten som robotar. Det finns människor på dessa företag som kan göra fel. Ibland sker fel som dessa eller dubbelboningar. Ifall alla ärenden skulle behandlas som vissa skriver här så skulle inget företag kunna gå runt. Inet kommer förmodligen fixa fram ett kort i samma prisklass så snabbt de kan eller erbjuda ett annat med mellanskillnad. Är helt sjukt att ni begär mer.

Det handlar inte bara om grafikkort, dessa tusen är ingenting av vilka summor det kan röra sig om i andra branscher. Att man har rätt till likvärdig vara är ingenting man behöver ta fram åt dig som om det vore något udda, det är bara att kolla på lagen. Ofta, eller snarare oftast, hinner det inte ens bli ARN-ärende eller en fråga på SweClockers för företag inser de har gjort fel och bör rätta till det. Vi får hoppas Inet gör samma sak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JoL_:

Det här är ett återkommande problem som dyker upp i nästan alla trådar om konsumenträtt här på forumet när någon inte får sin vara. I det flesta fall slutar det i att orderbekräftelsen inte anses som bindande, även i fall där KO blivit inblandade. Hittar ingen från Inet just nu men Elgiganten skriver exempelvis så här i deras orderbekräftelser:

"Detta är inte en juridiskt bindande orderbekräftelse och vi förbehåller oss rätten att avbryta din order på grund av tryckfel, tekniska problem, leveranssvikt och liknande situationer. "

Jag håller med i att Inet borde kunna hitta ett sätt att kompensera TS med ett likvärdigt kort för samma pris men att dra det längre än så är väl inte nödvändigt.

Det du skriver om här handlar i de fall jag sett det om automatiska orderbekräftelser. Dvs du beställer en vara på internet och får 1 minut senare ett automatiskt svar att du beställt osv.

Jag kan ha tolkat situationen fel, men jag tolkar det som att TS varit i kontakt med Inet och fått ett manuellt skapat mail tillbaka. Den typen av orderbekräftelse är normalt sett bindande.

Sedan får man kanske ge och ta lite. Jag retar mig mest på att många företag bara gör det som är bäst för dem utan att tänka på kunden. En kollega berättade en liknande historia idag. Sorry, vi sålde den vi kom överens om på telefon att du skulle ha, men vi har den här dyrare.

Skrivet av macan7:

Ja och de erbjöd kund att välja den och betala mellanskillnaden. Du är ju inte allvarlig om du menar på att inet ska stå för mellanskillnaden. Lite verklighetsuppfattning måste du ha.

Tyvärr för Inet så är det så lagen ser ut. Har man avtalat att sälja någon måste man göra det enligt de villkor man kommit överens om, annars får man leverera något likvärdigt eller bättre alternativt får man ge kunden pengar att köpa motsvarande vara någon annan stans.

Men det är ok med mig om du inte vill följa den lagen när du köper varor, det är ju mest till nackdel för dig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Tyvärr för Inet så är det så lagen ser ut. Har man avtalat att sälja någon måste man göra det enligt de villkor man kommit överens om, annars får man leverera något likvärdigt eller bättre alternativt får man ge kunden pengar att köpa motsvarande vara någon annan stans.

Tyvärr är det ju inte riktigt såhär svart på vitt i verkligheten, finns mängder med situationer där affären som säljer kör en typ "Oj, det blev något fel här, sorry" sen står man där utan det man ville köpa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hax1:

Tyvärr är det ju inte riktigt såhär svart på vitt i verkligheten, finns mängder med situationer där affären som säljer kör en typ "Oj, det blev något fel här, sorry" sen står man där utan det man ville köpa.

Ja, det var ju det jag skrev tidigare i samma inlägg, att det är många som kör med sånt.

Beställde själv en produkt på mellandagsrean som aldrig kom. Hade kontakt med säljaren flera gånger och de hävdade först att de skickat. Sedan rätt vad det är så hade varorna tagit slut och de satte tillbaka pengarna på mitt kort. Det slutade med att de betalade mellanskillnaden så att jag kunde köpa varan hos en annan säljare. Men det hade de inte tänkt från början.

Att klaga lönar sig förvånansvärt ofta. Men man måste just klaga för att man ska bli kompenserad. Ibland behöver man stå på sig några varv också.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det du skriver om här handlar i de fall jag sett det om automatiska orderbekräftelser. Dvs du beställer en vara på internet och får 1 minut senare ett automatiskt svar att du beställt osv.

Jag kan ha tolkat situationen fel, men jag tolkar det som att TS varit i kontakt med Inet och fått ett manuellt skapat mail tillbaka. Den typen av orderbekräftelse är normalt sett bindande.

Sedan får man kanske ge och ta lite. Jag retar mig mest på att många företag bara gör det som är bäst för dem utan att tänka på kunden. En kollega berättade en liknande historia idag. Sorry, vi sålde den vi kom överens om på telefon att du skulle ha, men vi har den här dyrare.

Tyvärr för Inet så är det så lagen ser ut. Har man avtalat att sälja någon måste man göra det enligt de villkor man kommit överens om, annars får man leverera något likvärdigt eller bättre alternativt får man ge kunden pengar att köpa motsvarande vara någon annan stans.

Men det är ok med mig om du inte vill följa den lagen när du köper varor, det är ju mest till nackdel för dig.

Jag undrar bara nu eftersom att du som en moderator har gått in och sagt såhär är det. Säger du alltså att du vet att ifall inet har bokat ett 3080 åt kund eller eventuellt ett 3090. Som inte finns. Ingen kan få tag i ett. Då vet du fakta på att de ska ge ett dyrare för samma pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det du skriver om här handlar i de fall jag sett det om automatiska orderbekräftelser. Dvs du beställer en vara på internet och får 1 minut senare ett automatiskt svar att du beställt osv.

Jag kan ha tolkat situationen fel, men jag tolkar det som att TS varit i kontakt med Inet och fått ett manuellt skapat mail tillbaka. Den typen av orderbekräftelse är normalt sett bindande.

Sedan får man kanske ge och ta lite. Jag retar mig mest på att många företag bara gör det som är bäst för dem utan att tänka på kunden. En kollega berättade en liknande historia idag. Sorry, vi sålde den vi kom överens om på telefon att du skulle ha, men vi har den här dyrare.

Jag har själv jobbat som vitvarusäljare och har jag gjort en affär med en kund per telefon eller i butik så stod jag (butiken) för den eventuella förlusten om vi inte kunde leverera utlovad vara och ersatte den med minst en likvärdig, oftast snäppet bättre. Däremot kanske man i det här fallet får ta i beaktning att det är extrem brist på grafikkort och de som kommer in i lager försvinner extremt fort.

Jag håller med om att en orderbekräftelse på telefon om inte annat bör gå före en annan som läggs via webborder och skickas ut automatiskt. Sen vad som håller rättsligt eller inte låter jag vara osagt.

Det som gjorde att jag var tvungen att skriva av mig var det oändliga tjatet om att en orderbekräftelse minsann alltid och utan undantag är bindande m.m m.m. Det är verkligen inte så i alla fall.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av macan7:

Jag undrar bara nu eftersom att du som en moderator har gått in och sagt såhär är det. Säger du alltså att du vet att ifall inet har bokat ett 3080 åt kund eller eventuellt ett 3090. Som inte finns. Ingen kan få tag i ett. Då vet du fakta på att de ska ge ett dyrare för samma pris?

Om jag är moderator eller ej spelar kanske mindre roll. Men ja. Har de slutit ett avtal om att de ska sälja en produkt till ett visst pris med en viss leveranstid så är de skyldiga att följa det. Det är så avtal funkar. En orderbekräftelse är normalt ett avtal, men det kan även vara att man kommit överens om det över telefon. Muntligt avtal gäller också.

Inte finns är väl en sanning med modifikation. De har en kö med köpare som de inte lovat något försäljningsdatum till. I detta fallet rör det sig dessutom om ett 3090, och det har Inet flera modeller av i lager. Jag vet inte om det är något speciellt med det kortet som TS hade avtalat om att köpa, men prisskillnaden mellan det kort TS avtalat om att köpa och det dyraste i lager är mindre än 15%, så det är inte på något sätt oskäligt om det är det kortet som är motsvarande.

Skrivet av JoL_:

Jag har själv jobbat som vitvarusäljare och har jag gjort en affär med en kund per telefon eller i butik så stod jag (butiken) för den eventuella förlusten om vi inte kunde leverera utlovad vara och ersatte den med minst en likvärdig, oftast snäppet bättre. Däremot kanske man i det här fallet får ta i beaktning att det är extrem brist på grafikkort och de som kommer in i lager försvinner extremt fort.

Jag håller med om att en orderbekräftelse på telefon om inte annat bör gå före en annan som läggs via webborder och skickas ut automatiskt. Sen vad som håller rättsligt eller inte låter jag vara osagt.

Det som gjorde att jag var tvungen att skriva av mig var det oändliga tjatet om att en orderbekräftelse minsann alltid och utan undantag är bindande m.m m.m. Det är verkligen inte så i alla fall.

Nej, automatiska orderbekräftelser är inte alltid bindande, men denna ser ut att vara manuellt skriven i och med skrivelsen om ifall något skulle komma in i lager så skulle det användas. Sedan är det ju ett 3090 som det tvistas om, och det finns så vitt jag kan se i lager.

Måste också ge dig kred för om du faktiskt gör rätt!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Om jag är moderator eller ej spelar kanske mindre roll. Men ja. Har de slutit ett avtal om att de ska sälja en produkt till ett visst pris med en viss leveranstid så är de skyldiga att följa det. Det är så avtal funkar. En orderbekräftelse är normalt ett avtal, men det kan även vara att man kommit överens om det över telefon. Muntligt avtal gäller också.

Inte finns är väl en sanning med modifikation. De har en kö med köpare som de inte lovat något försäljningsdatum till. I detta fallet rör det sig dessutom om ett 3090, och det har Inet flera modeller av i lager. Jag vet inte om det är något speciellt med det kortet som TS hade avtalat om att köpa, men prisskillnaden mellan det kort TS avtalat om att köpa och det dyraste i lager är mindre än 15%, så det är inte på något sätt oskäligt om det är det kortet som är motsvarande.

Fast som moderator på ett forum och gå ut och säga såhär är det och du tolkar ett ord som "oskäligt" och säger att det är 15 %. Skickar väldigt konstiga signaler till resten av forumet. Du säger att du vet att det är såhär och att alla kan kräva sånt av butiken. Vilket jag kan lova att ingen av oss som skrivit här VET hur det är. Vi har alla läst lagar och fått höra en historia och tolkat en utgång.

Problematiken jag försöker säga är att ingen här vet vad oskäligt är och ingen här vet vad likgiltig vara är. Finns vissa som skriver att självklart kan du kräva inet på ett 3090. Det är inte självklart. Kanske borde uppmuntras att snällt fråga inet om en lösning istället för att kräva saker från en lag ickejurister har tolkat på ett forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macan7:

Fast som moderator på ett forum och gå ut och säga såhär är det och du tolkar ett ord som "oskäligt" och säger att det är 15 %. Skickar väldigt konstiga signaler till resten av forumet.

Att giplet är moderator spelar absolut ingen roll i denna situationen, så länge han inte börjar varna och banna folk som inte håller med honom.

Eftersom han (vad jag kan se) inte har börjat varna eller banna folk som inte håller med honom, så spelar det absolut ingen roll att giplet är moderator i denna situationen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@macan7: Moderatorerna och vi forumledare är i grunden vanliga medlemmar som hjälper till (obetalt på fritiden) att hålla ordning på forumet.

Så länge det inte handlar om forumets regler/trivsel så är vi vanliga medlemmar och kan ha rätt/fel och ett ord som väger lika tungt som alla andra
(Skillnaden är väl att vi luktar lite mer lök... 🤔)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

samma sak nästan för mig

Skrivet av Wohooo:

För några dagar sedan såg jag att ett 3090 OC Vision fanns inne i lager på Inet så jag ringde och beställde det! Vi bestämde att de skulle börja bygga burken på måndag (EDIT: måndag nästa vecka!) då jag eventuellt skulle hinna få tag i ett 3080 tills dess och slippa betala extra för ett 3090. De var tydliga med att kortet var mitt och att det bara låg och väntade på mitt GO.

Nu ringde de precis upp mig och sa att de inte hade kvar mitt 3090. De kunde endast spekulera i anledningen men förklarade för mig att det ärt 10 sekunders fördröjning på deras bokningssystem och att någon måste ha köpt det samtidigt. . . I call bullshit på den. Rätt av. Nu kan man alltså inte ens lita på att man får kort man köper som FINNS i lager. Det 3080 som jag beställde tidigare har bara fått senare och senare leveransdatum men där fattar man i alla fall att det är leverantören som ställer till det. Men detta! Börjar kännas läge för KO här?

Hör ni att jag är förbannad eller?!

---

EDIT: Jag kände att jag ville förklara varför jag blev upprörd över det här då vissa kommentarer fick mig att förstå att det inte var tydligt, så här kommer det:

Jag bokade en burk med ett 3080 som skulle komma in i butik i tid till att jag verkligen behövde den. Jag betalade också extra för att visst jobb skulle göras i min lokala butik vilket skulle leda till att jag fick burken tre dagar tidigare. Sedan blev leveransdatum på 3080:t uppskjutet, vilket jag har förståelse för då det är brist på kort och det ligger utanför återförsäljarens ansvar (även om de förstås tjänar pengar på att de kan driva upp priserna). Jag såg då att det fanns ett 3090 inne i butik och började långsamt att förlika mig att skiljas från betydligt mer pengar, jag läste och tittade på recensionerna och tog ett rätt svårt beslut. Jag var nu redan nervös för att något skulle gå fel igen och dubbelkollade allting med Inet. Fine, jag äter bajsmackan och betalar extra. Nu är det i alla fall klart och får burken i tid och jag släppte det och fokuserade på mitt arbete. Men två dagar senare så har mitt nya dyrare kort plötsligt blivit sålt till någon annan och de erbjuder mig ett kort som kostar ännu mer. Det här blev en emotionell berg-och-dalbana för mig då jag redan hade pressat min budget långt utanför min comfort zone. Jag kan tillägga att jag inte skällde ut någon personal som det implicerades här under i andra inlägg men jag var definitivt kritisk till hur mitt 3090 kunde ha sålts till någon annan eftersom det stred emot vad jag blivit lovad.

Handla inte på INET.SE OSERIÖSA!!!
köpte och betalade för ett grafik kort Nvidia 3080 . den 1 Januari, och fick besked att det skulle leveras runt den 2 Februari. idag ringde jag Inet kundtjänst och då säger killen där att nej det blir nog att vänta till 30 April. och inte mail om det å ingenting. luktar skumt. ligger ute med alla pengarna i en månad och sen säger dom att jag inte skulle få det när det var satt ett datum ,helt jävla otroligt. handla inte där mer. e oseriöst av Inet att göra så här

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av cubase2:

Handla inte på INET.SE OSERIÖSA!!!
köpte och betalade för ett grafik kort Nvidia 3080 . den 1 Januari, och fick besked att det skulle leveras runt den 2 Februari. idag ringde jag Inet kundtjänst och då säger killen där att nej det blir nog att vänta till 30 April. och inte mail om det å ingenting. luktar skumt. ligger ute med alla pengarna i en månad och sen säger dom att jag inte skulle få det när det var satt ett datum ,helt jävla otroligt. handla inte där mer. e oseriöst av Inet att göra så här

Välkommen till forumet!

Hade det bara varit inet som inte kan leverera grafikkort hade jag gärna handlat av någon annan

Nu handlar inte tråden riktigt om detta men tack för att du delade med dig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Varför inte bara klippa ett nytt 3080 på Swe marknad eller Tradera? Finns ju ett gäng där med kvitto etc. Vad är det för jobb om man får fråga som kräver just ett 3080/3090?

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TKD_1337:

Så är det! De kommer undan med mycket.

Det betyder inte nödvändigtvis att varje "misstag" var med flit från Inets sida. Förhoppningsvis löser detta sig samtidigt som TS måste vara medveten om att inget företag är magiker som kan åkalla grafikkort ur tunna intet. Detta kunde lika gärna ha hänt hos Webhallen, Komplett eller hos annan ÅF som tar emot beställningar via flera handelskanaler samtidigt.

För typ ett halv år sen beställde jag en cocktailshaker från Cervera på nätet och fick hem en kryddkvarn istället - ja, en kryddkvarn!

Var bara kontakta och skicka tebax gratis och få den faktiska varan man betalat för. Visst, kanske nån på lagret visste vem jag var och ville jävlas? Eller så var det bara ett ärligt misstag.

Och det är just misstag från företag man gärna fläktar om, inte alla gånger då det gått finemang. Vem här går in och skriver inlägg på TrustPilot om PostNord varje gång de faktiskt fått brev i sin postlåda eller faktiskt fått sitt paket vid sitt valda utlämningsställe?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cubase2:

Handla inte på INET.SE OSERIÖSA!!!
köpte och betalade för ett grafik kort Nvidia 3080 . den 1 Januari, och fick besked att det skulle leveras runt den 2 Februari. idag ringde jag Inet kundtjänst och då säger killen där att nej det blir nog att vänta till 30 April. och inte mail om det å ingenting. luktar skumt. ligger ute med alla pengarna i en månad och sen säger dom att jag inte skulle få det när det var satt ett datum ,helt jävla otroligt. handla inte där mer. e oseriöst av Inet att göra så här

Är du säker på att det var "garanterat datum" eller var det kanske "preliminärt datum"? I rådande tider får du förutsätta att ingen kan riktigt hålla något till fullo på grund av omvärldssituationen vare sig det är viktigt för ditt jobb och/eller din fritid. Närsomhelst kan förseningar numera drabba en.

Jag utgår ifrån att ingen riktigt kan göra sitt jobb tillräckligt bra så egentligen vill jag resa till Kina och hämta mitt 46 kg paket för ingen på UPS, tåggods kan sköta sina jobb då jag har väntat på paketet i snart 2 månader sedan jag mottog spårningsnummer. Men jag har inget vaccinbevis så jag kmr ej in. Allt bara dröjer och dröjer med karantän hit och dit.

Eller... eller... så är vi alla drabbade av något fysiskt virus som sprids lika fort som dynga på nätet sedan tidigt 2019? Hm...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Ok. De (Inet) bekräftade på telefon att TS bokat/reserverat ett 3090 i lager. De höll inte vad de ”lovade”. Inet, kompensera TS och lös problemet. Ni gjorde fel (ja, ni är mänskliga och gör fel som alla andra). End of story.

Permalänk
Inaktiv

vilket sjabbel alltså.................

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarion:

Varför inte bara klippa ett nytt 3080 på Swe marknad eller Tradera? Finns ju ett gäng där med kvitto etc. Vad är det för jobb om man får fråga som kräver just ett 3080/3090?

Spel massor av spel sitter med ett 1660 super 6 gig . e trögt

Permalänk
Medlem
Skrivet av snooze:

Ok. De (Inet) bekräftade på telefon att TS bokat/reserverat ett 3090 i lager. De höll inte vad de ”lovade”. Inet, kompensera TS och lös problemet. Ni gjorde fel (ja, ni är mänskliga och gör fel som alla andra). End of story.

Jag fick en rabatt