Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köpråd ny dator

Tjena,

Tänkte köpa ny data enl nedanstående specs.
Bra idé? Några råd? Kan man spara pengar nånstans?

Tacksam för råd

Permalänk
Medlem

Det var en jäddra massa fläktar du lagt till. Sen beror det ju på dina behov men jag hade nog kört en mindre SSD och mer mekanisk lagring om det behövs.

Permalänk
Medlem

Vad använder du din dator till?

Permalänk
Medlem

Du kanske redan vet om det, men att försöka köpa det grafikkortet löst (eller vilket annat grafikkort som helst) är just nu i princip omöjligt. Lägger du en beställning idag så kommer du inte ha någon komplett dator förrän långt in i framtiden. Det verkar inte helt osannolikt att det kan dröja ända till Q3.

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Vad använder du din dator till?

Jag modellerar 3d(BIM) , spelar på datorn; Cities skylines, Baldursgate 3 och pillars of eternity 2

Permalänk
Skrivet av urban22:

Du kanske redan vet om det, men att försöka köpa det grafikkortet löst (eller vilket annat grafikkort som helst) är just nu i princip omöjligt. Lägger du en beställning idag så kommer du inte ha någon komplett dator förrän långt in i framtiden. Det verkar inte helt osannolikt att det kan dröja ända till Q3.

Jo såg det... blir att avvakta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bamse2639:

Jag modellerar 3d(BIM) , spelar på datorn; Cities skylines, Baldursgate 3 och pillars of eternity 2

Minnena är bara 3200Mhz Rekommenderat är 3600 till AMD Ryzen serien. Varför köper du inte dina komponenter från endast en butik istället för att involvera flera butiker, det blir enklare vid eventuella garanti ärenden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Minnena är bara 3200Mhz Rekommenderat är 3600 till AMD Ryzen serien. Varför köper du inte dina komponenter från endast en butik istället för att involvera flera butiker, det blir enklare vid eventuella garanti ärenden?

Varför skulle det bli enklare vid eventuella garantiärenden att beställa enbart från en butik? Man kommer behöva skapa ett ärende per garantiärende oavsett vilken butik man beställer från. Att köpa endast från en butik brukar, i regel, vara dyrare än att köpa varorna där de är billigast. Det var ett konstigt argument, i mitt tycke, och det måste vara nåt som jag då missat, så förklara gärna hur du menar?

Permalänk

Jag väger mellan köp av maxad imac 27 och ovan specs. Jag tkr ovan specs är bättre