Grafikkortstillverkare visar upp sina Radeon RX 6700 XT

Permalänk
Cylon

Grafikkortstillverkare visar upp sina Radeon RX 6700 XT

Vi benar ut vilka modeller av AMD:s kommande grafikkortsserie som kan finnas i handeln vid lansering den 18 mars.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Något som är i bra pris samt går att byta till sig en RTX3000 serier med.

Permalänk
Medlem

Minnesbilder skulle det lika väl kunna vara, eller vågar man hoppas på någorlunda bra tillgång?

Permalänk
Medlem

Hur köper man ett grafikkort vid släpp? Måste man skriva ett köp-script eller kan dödliga köpa också?

Permalänk
Medlem

förstår inte varför företagen ens släpper nya saker nu när det ändå inte går att få tag på dom.
bättre dom pausar allt tills tillgången på komponenter finns i större utsträckning.. folk blir ju bara mer och mer frustrerade

Permalänk
Medlem

Rättelse: Grafikkortstillverkare visar upp sina Radeon RX 6700 XT ni aldrig kommer få tag på.

Permalänk
Medlem

Intresserad om det kommer vattenblock till 6700XT

Permalänk
Medlem

Verkar ju komma lite modeller som bara tar dubbla platser. Har kämpat länge med att få ett byte till mitt gtx 970, så hoppas på att det ska finnas någon tillgång iaf.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av jehuty:

Rättelse: Grafikkortstillverkare visar upp sina Radeon RX 6700 XT ni aldrig kommer få tag på.

Rättelse: Grafikkortstillverkare visar upp renderingar av hypotetiska Radeon RX 6700 XT som kanske eller kanske inte kommer att existera.

Permalänk
Medlem

Måste vara photoshop, tror knappast det kan existera hela 8 exemplar

Permalänk
Medlem

Fan det lär väl ta ett år av ethereum-mining 24/7 för att betala av kortet med förutsättningen att lönsamheten är densamma som idag. Men så länge till är väl inte ethereum möjligt att minea? Funderar på om det verkligen är värt att försöka klicka hem ett kort? Skulle behöva bygga ny dator, men kommer inte göra det så länge det inte finns grafikkort att få tag i. Just i skrivande stund känns det mer lockande med ett PS5 men det verkar inte heller vara så lätt att få tag i?

Permalänk
Medlem

Rättelse: miner visar upp de få grafikkort som tillverkats i serien och som hen redan lagt vantarna på.

Permalänk
Medlem

Jättebra!
Börja nu pumpa ut dem i massor, så är kanske priset rent av schysst om så där 6-8 månader

Permalänk
Medlem

Man minns ju tidigare lanseringar... Så... Ändå kul att se fler icke-referensdesigner...

Permalänk
Medlem

Hade hopas på ett Gigabyte Aorus..

Permalänk
Medlem

Fin bild....

Permalänk
Medlem

Usch vad tråkiga övriga ser ut jämte halvt okända Yeston

Permalänk
Medlem

Oj. med så många varianter ut från starten lär vi se en del prisjusteringar ner från MSRP på runt 5000SEK. Jag siktar på det där MSI:t för runt 4200SEK : ) Men introas ASUS-varianten på en stabil 4500SEK-nivå blir den såklart svårslagen.

Edit. Är kolsvart ironisk. Ett par av de där kanske är tillgängliga under en timme dagen de släpps till nånstans runt 6k sek, resten kommer att säljas till överpris.

tydlig
Permalänk
Medlem

yeah lycka till tsmc har väl en enorm backlog redan

Permalänk
Avstängd

Tyckte 3 fläkt eaglen var rätt stilig kanske får bli en sån i julklapp åt mig själv år 2028 när den finns i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Tyckte 3 fläkt eaglen var rätt stilig kanske får bli en sån i julklapp åt mig själv år 2028 när den finns i lager

Om du beställer ett idag

Permalänk
Medlem

Yeston kortet påminner mig om gamla SUN servers

Permalänk
Medlem

Asus TUF om något, har det nu med RX 5600 XT och inbillning eller inte så har burken aldrig varit stabilare än med TUF Moderkort, TUF GPU och Ryzen CPU. Fast jag väntar till jul...

Permalänk

XFX verkar ju ha det absolut stilrenaste grafikkortet. Lätt att jag hade valt det utav alla som visades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentKnutte:

Rättelse: Grafikkortstillverkare visar upp renderingar av hypotetiska Radeon RX 6700 XT som kanske eller kanske inte kommer att existera.

Rättelse: Grafikkortstillverkare hade inga till sig själv till renderingen så dom anställde en målare för måla en bild på teoretiska grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidhogberg:

Hur köper man ett grafikkort vid släpp? Måste man skriva ett köp-script eller kan dödliga köpa också?

Det är bara tillbaka till skolbänken och lär dig att koda! Jag tycker det är märkligt hur dom t.ex inte inför Captcha och bankid vid varje köp.
Det hade gett folk en ärlig chans åtminstonde.

Permalänk
Medlem

Den snyggaste GPUn är helt klart den man lyckas få tag på.

Permalänk
Medlem

Finns det någon av de här modellerna som inte kräver 3 slot? Sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Finns det någon av de här modellerna som inte kräver 3 slot? Sjukt.

Gigabyte Eagle & referens lär funka i Ghost S1.

Men lär bara drömma om att få tag på ett av dessa på lanseringen