Grafikkortstillverkare visar upp sina Radeon RX 6700 XT

Permalänk
Medlem

Har ju inte varit lätt att få tag på kort som passar i Ghost S1, sitter ju kvar med mitt gtx 970 av den anledningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caradrel:

Har ju inte varit lätt att få tag på kort som passar i Ghost S1, sitter ju kvar med mitt gtx 970 av den anledningen

Sitter på ett Msi 2070 Super men vet att Gigabyte Eagle 3070 passar & ser att 6700XT är väldigt lika & Evga har kort som passar.

Radeon 6800 referens såg jag passar.

Men som du säger urvalet är väldigt begränsat

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av jehuty:

Rättelse: Grafikkortstillverkare hade inga till sig själv till renderingen så dom anställde en målare för måla en bild på teoretiska grafikkort.

Rättelse: Grafikkortstillverkare tog foton på förra generationens grafikkort med samma kylarlösning. Det är inte som att kunderna märker nån skillnad ändå.

Visa signatur

| Ryzen 5 5600x | MSI B550 Gaming Plus | 64 GB 3600 MHz DDR4 | Gigabyte RTX 3060ti |
Några SSD:er och ett gäng TB spinny bois
Stolt ägare av 19 776 000 fler pixlar på olika skärmar. Alla fungerar så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Måste vara photoshop, tror knappast det kan existera hela 8 exemplar

Jodå men bara 8 exemplar totalt.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

WoW, hela 8st tillgången är helt klart inget att oroa sig för.......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentKnutte:

Rättelse: Grafikkortstillverkare visar upp renderingar av hypotetiska Radeon RX 6700 XT som kanske eller kanske inte kommer att existera.

Rättelse: Grafikkortstillverkare visar upp sina RX 6700 XT som köps upp utav scalpers. Korten är verkliga och finns i massor på nätet om du är redo att betala 2-4 gånger mer pengar beroende på vilken scalpare 👍

Scalpare din nya leverantör nära dig 2021

Permalänk
Medlem

Innan 6800xt lanserades, så hade jag 6700xt som alternativ om 6800-modellarna blev för dyra.
Med ryktad prestanda på 6700xt kring 3060 Ti/3070 så frågar jag mig om det är värt pengarna för en ökning på 30-50 enheter i Sweclockers prestandaindex jämfört med mitt 5700 utan xt.
För 4500kr, ja kanske. Men inte om det springer iväg kring 6000kr vilket är fullt rimligt antagande. Nej skulle jag säga då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Jodå men bara 8 exemplar totalt.

Det är ju samma kort som de satt olika kylare på. Så det är det enda referenskortet från AMD de bara klätt upp i olika skrudar.

Permalänk
Medlem

"avaiable"

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caradrel:

Har ju inte varit lätt att få tag på kort som passar i Ghost S1, sitter ju kvar med mitt gtx 970 av den anledningen

Skrivet av Jonas79:

Sitter på ett Msi 2070 Super men vet att Gigabyte Eagle 3070 passar & ser att 6700XT är väldigt lika & Evga har kort som passar.

Radeon 6800 referens såg jag passar.

Men som du säger urvalet är väldigt begränsat

Är också på jakt efter en 2slot och går i tankarna om att försöka få tag på en 6700xt referens eller någon annan model men vet ännu inte vilken. Tillverkare ska helst vara Sapphire eller PowerColor

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem

Nästan alla skriver om tillgång - eller snarare avsaknaden av den. Tror alla som hänger på SweC är väl medvetna om detta.

Ingen vill ha den situationen vi är i nu - allra minst tillverkarna (AMD, TSMC, partnerkorttillverkare, butiker). Det är trist att folk som vill ha ett nytt grafikkort inte kan köpa ett och att andrahandsmarknaden har gått loco därefter. Men, jag tror det är bra att påminna oss om att vi pratar om ett grafikkort som nästan uteslutande används för nöje (och visst, mining också).

Så upp med hakan! Deshrouda ditt nuvarande grafikkort eller något annat kul projekt. Det kommer att ordna upp sig tids nog

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

mitt r9 290x funkar bra till allt jag spelar... men vafan något nytt till rimlig pris vore inte helt fel. Kanse om 2 år då...

Permalänk
Medlem

Kommer det även komma kort från AMD själva denna gången eller måste man köpa partnerkort? Gillar referensdesignen, dessutom så slipper man köpa via återförsäljare kanske? Jobbiga pålägg hos dom nuförtiden :/