Letat över ett år efter skärm med USB-C-laddning för under 3000 kr, finns det på horisonten?

Permalänk

Letat över ett år efter skärm med USB-C-laddning för under 3000 kr, finns det på horisonten?

Det jag vill ha är minst 27", en strömförsörjning via USB-C på minst 45W och minst 1440p. För några månader sedan hade Philips en på Elgiganten för 1995 kr men den missade jag (sen höjdes priset med typ 100 %). Annars är det idel 4000+ kr som gäller för dessa skärmar verkar det som. På sistone verkar priserna dessutom ha gått upp, jag vet inte om skärmutbudet också är drabbat i hög grad av pandemin. Jag letar även begagnat men inte heller där hittar jag något. Nästan alla produkter brukar man ju, om man letar i ett år, hitta någon sorts "extra bra" deal för, men inte för de här skärmarna verkar det som! Är det någon som vet om det finns något på horisonten som talar för att dessa priser kommer gå ner? Även om det kanske inte kommer något till ordinarie pris under 3000 på ett bra tag, så tycker man ju att det borde kunna finnas fyndvara, extrapris, begagnat ... Men det är som att den här produktkategorin fått någon undantagsstämpel av Gud att "det här får inte vara billigt"

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s