Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Horizon Zero Dawn. Ett av dom bästa och intressantaste spel på många år.
Det är galet snyggt.
Det är en intressant historia.
Det är väldigt kul och varierar precis lagom mellan main story, andra uppdrag och spela fritt.
Det är utforska, smyga och action.

https://www.youtube.com/watch?v=VNd7tpPzmzE&t=3s

Det är ett väldigt ytligt spel, men det tog mig nästan 30 timmar att inse det. Ett hett tips är att stänga av alla minimaphjälpmedel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Det är ett väldigt ytligt spel, men det tog mig nästan 30 timmar att inse det. Ett hett tips är att stänga av alla minimaphjälpmedel!

Mer än Wolfenstein serien??
Vad menar du med ytligt exakt? Vad fattas?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Mer än Wolfenstein serien??
Vad menar du med ytligt exakt? Vad fattas?

Det saknar substans. Det är fint och trevligt och att läsa allt du hittar är skoj men i slutändan är det mest väldigt snyggt och mysigt men när du kommit på hur striderna fungerar och sett lite av historien är det rätt tomt egentligen. Men som sagt, det är så pass bra att det tog mig trettio timmar att inse det. Fram tills dess var det grymt och så pass bra att grafikkortet jag köpte (RTX2060 för 3000kr) var värt det enkom för det spelet. Men nu, efter nästan 40h och en historia jag inte sett slutet på har jag svårt att fortsätta faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Horizon Zero Dawn. Ett av dom bästa och intressantaste spel på många år.
Det är galet snyggt.
Det är en intressant historia.
Det är väldigt kul och varierar precis lagom mellan main story, andra uppdrag och spela fritt.
Det är utforska, smyga och action.

https://www.youtube.com/watch?v=VNd7tpPzmzE&t=3s

Tack för tipset, men är på jakt en ren first person view.
Jag är för gammal för att spela spel där man ser gubben bakifrån.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av eat:

Tack för tipset, men är på jakt en ren first person view.
Jag är för gammal för att spela spel där man ser gubben bakifrån.

Eh?
Ett av de första spelen jag lirade i en riktig 3d miljö var Tomb Raider från -96, och det var exklusivt bakifrån, så det är ju knappast en ny uppfinning. Du skär bort en stor del av ett galet bra spelutbud om du envist räknar bort tredjepersonsspel "bara för att".

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Eh?
Ett av de första spelen jag lirade i en riktig 3d miljö var Tomb Raider från -96, och det var exklusivt bakifrån, så det är ju knappast en ny uppfinning. Du skär bort en stor del av ett galet bra spelutbud om du envist räknar bort tredjepersonsspel "bara för att".

Tro mig, jag har testat att spela flertalet spel med den vyn, men jag trivs inte med det oavsett hur bra spelet är.
Så det är ganska enkelt, jag väljer bort de spel som inte har en ren förstapersonsvy.
Tyvärr fick jag göra ett undantag för it takes two för barnens skull, men höll på få krupp på styrningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Ett hett tips är att stänga av alla minimaphjälpmedel!

HZD briljerar inte fullt ut föräns det spelas på tuffaste svårighetsgraden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Horizon Zero Dawn. Ett av dom bästa och intressantaste spel på många år.
Det är galet snyggt.
Det är en intressant historia.
Det är väldigt kul och varierar precis lagom mellan main story, andra uppdrag och spela fritt.
Det är utforska, smyga och action.

https://www.youtube.com/watch?v=VNd7tpPzmzE&t=3s

Håller helt med. Blev oerhört positivt överraskad och ett av de bästa spelen på många många år.

Visst, gameplay-loopen ändras väl kanske inte jättemycket igenom spelet men loopen är så sjukt bra att det inte gör något. Till skillnad från i princip alla andra spel i samma genre så är varje fiende ett hot. Spelet behöver inte slänga 10tals fiender på en gång för att det ska bli svårt. Sen är ju storyn sjukt bra också. Har det senaste året eller så verkligen kört igenom backlog av många många spel som legat och väntat.

Andra spel jag spelat:

Tomb Raider: Bra story. Kontroll med mus/tangentbord är förfärlig. Grafiken är OK men lite daterad. Gick snabbt att ta sig igenom och storyn är ändå såpass bra att jag skulle rekommendera det om man vill köra igenom serien

Rise of the Tomb Raider: Enorm förbättring. Kontroll är bra. Grafik är grym och storyn är den bästa i serien. Detta är ett spel du inte borde missa.

Shadow of the Tomb Raider: Första halvan sjukt bra, andra halvan sådär. Bra main story men det är inte lika bra som 2an.

Witcher 3: Enormt spel. Många säger att detta är ett av de bästa spelen någonsin men jag skulle inte hålla med. Blir ganska snabbt enformigt och det finns lite för mycket att göra i spelet som bara är likadant. Helt ok då, värt en genomspelning.

Control: Njaae. Första halvan va rätt bra men blir snart väldigt repetativt. Samma korridorer, samma fiender och samma vapen. Storyn börjar bra men ballar ur mot slutet att det mest blir irriterande. Inte för mig. Där är en del i spelet som innefattar en labyrint som kan vara det fränaste som hänt i ett spel de senaste åren. Asball.

Assassins Creed Origins: En massivt spel som jag verkligen njöt av. Mitt första AC sedan originalet. Gillade i princip allt i spelet. Grafiken va grym, storyn var väldigt bra. Speciellt karaktären man spelar var väldigt välspelad och intressant. Världen är stor, intressant och vacker. Kan verkligen rekommendera.

Assassins Creed Odyssey: Är mitt i detta och började spela det direkt efter Origins så fick lite AC-overload halvägs igenom. Gameplay-loopen är väldigt likt Origins och behövde bara en liten paus. I övrigt har det börjat väldigt bra och tycker det är roligt. Slår inte lika hårt i känslorna som Origins gjorde dock.

Titanfall 2: Riktigt bra, men kort kampanj. Multiplayer är roligt men har du inte varit med från början så kommer du bli ägd, rejält.

Ori and the Will of the Wisps: Om möjligt ännu bättre än det första. Fruktansvärt bra, på alla sätt.

Battlefield 1: Mitt pvp-spel just nu. Klassiskt bra battlefield action. Det är dock sjukt störigt att alla spelar sniper och att skott i bröstet i många gånger är en one-hit-kill. Single player är inget att skriva hem om.

Battlefield 5. Som battlefield 1 fast sämre. Bättre single player möjligtvis.

Nämner inte Battle royales som Apex och Warzone då de ändrar sig hela tiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Ett annat spel jag gillade, om jag inte missminns är i First person är: Kingdom Come: Deliverance. Dock ett rollspel från minnestider påminner om witcher men utan magi och utan fantasy delen.

Vet att det passar för vissa och andra ogillar det gravt, men jag gillade det till fullo!

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.