Tips på nya co-op spel

Permalänk

Tips på nya co-op spel

Tja! jag och 2 kompisar tänkte börja spela något nytt co-op spel ihop och undrar lite vilka som är populära och roliga att spela ihop får gärna vara svårt och ha pussel i sig osv.

Vi har tänkt att spela Dying light och klara det innan Dying light 2 kommer ut (släpps i december så vi lär ha klarat det tills dess haha) Vad har ni för mer förslag?

Bomba gärna med massor av förslag! Vi gillar utmaningar och inte för "lätta" spel och genre spelar inte så stor roll.

Tack i förhand

Permalänk
Skrivet av Oskarjohansson:

Tja! jag och 2 kompisar tänkte börja spela något nytt co-op spel ihop och undrar lite vilka som är populära och roliga att spela ihop får gärna vara svårt och ha pussel i sig osv.

Vi har tänkt att spela Dying light och klara det innan Dying light 2 kommer ut (släpps i december så vi lär ha klarat det tills dess haha) Vad har ni för mer förslag?

Bomba gärna med massor av förslag! Vi gillar utmaningar och inte för "lätta" spel och genre spelar inte så stor roll.

Tack i förhand

Hej

Har ni spelat Valheim?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

Deep Rock Galactic låter givet att nämnas här. Co-op FPS med gruvarbetande dvärgar i rymden.

Permalänk
Skrivet av professorsnö:

Hej

Har ni spelat Valheim?

Ja det har vi och jag gillade det men tyvärr inte dom andra :/

Permalänk
Skrivet av Malve:

Deep Rock Galactic låter givet att nämnas här. Co-op FPS med gruvarbetande dvärgar i rymden.

Ska kolla upp detta genast!

Ser lovande ut!

Permalänk
Medlem

It takes two, var riktigt trevligt!

Permalänk
Skrivet av Cerb:

It takes two, var riktigt trevligt!

Kan man vara 3 på det?

Permalänk
Medlem

Trine spelen är roliga och är upp till 3 spelare men är några år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trine_(video_game)

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Kan man vara 3 på det?

Oj, sorry, läste slarvigt.
Nej, tyvärr bara 2.

Permalänk
Skrivet av Cerb:

Oj, sorry, läste slarvigt.
Nej, tyvärr bara 2.

Helt okej! synd att det bara är 2 dock

Permalänk
Skrivet av bobbic:

Trine spelen är roliga och är upp till 3 spelare men är några år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trine_(video_game)

Vi har kollat på trine men känns inte riktigt som ett spel för oss, men tack för förslaget!
Kanske i framtiden!

Permalänk
Medlem

From the top of my head, spel som du antagligen redan känner till:

Divinity: Original Sin 2, om ni gillar turbaserade RPGs. Fantastiskt spel.
Souls-spelen kan man också spela i "coop", bara att ni måste progressa i varje karaktärs värld separat. Dvs, om ni är tre så måste ni klara barje "bana" eller boss 3 gånger. Kanske kan bli segt, men spelen är riktigt bra. Bäst i världen, om du frågar mig! Action-rpg.
Outward är egentligen bara för 2, men det finns en mod som låser upp för fler spelare. Open world.
Remnant: From the ashes. Dark souls fast som shooter/looter.
Magicka! Sjukt roligt spel, men lite mer.. Casual? Kolla youtube gameplay så fattar du, om du inte redan känner till det!
Borderlands-spelen är ju riktiga klassiker också.

Permalänk
Skrivet av Nooro:

From the top of my head, spel som du antagligen redan känner till:

Divinity: Original Sin 2, om ni gillar turbaserade RPGs. Fantastiskt spel.
Souls-spelen kan man också spela i "coop", bara att ni måste progressa i varje karaktärs värld separat. Dvs, om ni är tre så måste ni klara barje "bana" eller boss 3 gånger. Kanske kan bli segt, men spelen är riktigt bra. Bäst i världen, om du frågar mig! Action-rpg.
Outward är egentligen bara för 2, men det finns en mod som låser upp för fler spelare. Open world.
Remnant: From the ashes. Dark souls fast som shooter/looter.
Magicka! Sjukt roligt spel, men lite mer.. Casual? Kolla youtube gameplay så fattar du, om du inte redan känner till det!
Borderlands-spelen är ju riktiga klassiker också.

Ska kolla på Divinity dock tror jag inte turbaserade RPGs är våran grej men det kanske kan ändras på.
Tror det blir lite segt, har själv spelat lite av souls-spelen och jag gillar dom men blir nog tråkigt om det är så svårt att spela co-op.

Är Remnant ett bra spel? vi har kollat på det men när man ser gameplay så verkar det lite sådär men kanske har fel eller?

Magicka kanske är något dock gillar vi en utmaning!

Har redan klarat alla Borderlands-spelen fantastiskt spel enligt mig!

Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Divinity 2 är verkligen ingen höjdare multiplayer. Bra spel single player.

Remnant from the ashes är riktigt roligt! Bra spel att spela om och om igen med. Bra utmaning också.

Ghost Recon Wildlands är riktigt kul co-op och man kan lägga många timmar tillsammans

Diablo 3 har jag för mig va kul också men va några år sedan jag spelade det nu.

Satisfactory är en favorit men det är inget actionspel. Mycket tänka och bygga. Riktigt kul

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Space Hulk: Deathwing (75 SEK på rean)! 4 spelars COOP i Warhammer 40k universumet. Dock inga pussel, men ruskigt kul ändå!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Raynstorm:

Divinity 2 är verkligen ingen höjdare multiplayer. Bra spel single player.

Remnant from the ashes är riktigt roligt! Bra spel att spela om och om igen med. Bra utmaning också.

Ghost Recon Wildlands är riktigt kul co-op och man kan lägga många timmar tillsammans

Diablo 3 har jag för mig va kul också men va några år sedan jag spelade det nu.

Satisfactory är en favorit men det är inget actionspel. Mycket tänka och bygga. Riktigt kul

Okej då kanske man skippar Divinity 2

Kanske värt att testa Remnat då!

Ghost Recon Wildlands kanske också något att kolla upp i framtiden!

Diablo har man redan kört! dock tror jag inte mina 2 kompisar gillar det haha.

Satisfactory okej, så är det mer som mincraft då fast mer bygge?

Permalänk
Medlem

Unravel 1&2 kanske? Svenskt och utspelar sig i Sverige!

Permalänk
Medlem

Vill också slå ett slag för Deep Rock Galactic, det tog 600+ timmar innan jag tröttnade. Det kallar jag bra valuta för pengarna.

Ett till spel jag vill tipsa om som är riktigt underskattat är det oförlåtande men tillfredsställande PvP-spelet (finns även en del PvE-element men det är ej det centrala) Hunt: Showdown som man kan spela som solo, duos eller trios. Har lagt över 500 timmar på det och till skillnad från ett renodlat PvE-spel är varje match annorlunda eftersom det är PvP som gäller.

Permalänk
Skrivet av Jink:

Slår ett slag för Space Hulk: Deathwing (75 SEK på rean)! 4 spelars COOP i Warhammer 40k universumet. Dock inga pussel, men ruskigt kul ändå!

Ska verkligen kolla upp Space hulk! verkar intressant, är det svårt?

vi har kollat på Warhammer 40k men dom verkade inte lika intresserade som mig tyvärr :/

Tack för tipsen!

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Unravel 1&2 kanske? Svenskt och utspelar sig i Sverige!

Är detta svårt?

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Vill också slå ett slag för Deep Rock Galactic, det tog 600+ timmar innan jag tröttnade. Det kallar jag bra valuta för pengarna.

Ett till spel jag vill tipsa om som är riktigt underskattat är det oförlåtande men tillfredsställande PvP-spelet (finns även en del PvE-element men det är ej det centrala) Hunt: Showdown som man kan spela som solo, duos eller trios. Har lagt över 500 timmar på det och till skillnad från ett renodlat PvE-spel är varje match annorlunda eftersom det är PvP som gäller.

Ska kolla mer grabbarna om dom är sugna på Deep Rock för det intresserar mig iaf!

Har hört att Hunt ska vara bra med, är det svårt? har hört att det bara är "slaktar" spel att spamma osv men kan ha fel!

Tack för tipsen.

Permalänk
Medlem

Senaste spel jag uppskattat i co-op:

RDR2 online är magisk i co-op
It takes two, sött men ändå utmanande!
Remnant
A way out, hade sina moments
Anthem (yes jag var en av dem få som uppskattade spelet, speciellt i co-op)
Outriders?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Ska kolla mer grabbarna om dom är sugna på Deep Rock för det intresserar mig iaf!

Har hört att Hunt ska vara bra med, är det svårt? har hört att det bara är "slaktar" spel att spamma osv men kan ha fel!

Tack för tipsen.

Hunt är riktigt bra, finns inget annat spel som höjer min puls lika mycket som när man är ensam kvar och polarna ligger döda och speccar en medan man måste döda några andra spelare för att rädda matchen! Det är svårt på samma sätt som CS är svårt, möter man någon med bättre aim och kunskap om spelet kan det bli en kort historia, medan möter man någon mer jämlik vad gäller skicklighet kan striderna vara lite mer utdragna och spännande. Matchmaking har blivit rätt bra så man möter ofta andra som är på ens egen nivå.

Man spammar inte, tvärtom, vapnen är långsamma och är modellerade efter vapen som fanns sent 1800-tal. Sedan finns där vapen som anses vara "spammiga" i jämförelse med de slöa, men det är verkligen inte som i CS där du kan peppra 30 kulor på nolltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Är detta svårt?

Nej, inte speciellt. Lite pussel och sånt men letar ni efter actionfyllda co-op med rejäl utmaning så tror jag inte detta är för er. Detta är mer avslappnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskarjohansson:

Satisfactory okej, så är det mer som mincraft då fast mer bygge?

Nja det är mer fokuserat på att bygga en fabrik än att bygga byggnader och hus och så.

Det är mycket att man skall effektivisera sin fabrik. Mycket rullband överallt som går till olika maskiner osv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Slänger även in 7 days to die som förslag, skönt sprl att co-opa

Annars är sven co-op gratis Finns en massa skoj kampanjer där!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Divinity 2 är verkligen ingen höjdare multiplayer. Bra spel single player.

Jag tror att detta är den största hädelsen jag nånsin har hört.
Divinity 2 är riktigt roligt som solo. Som multiplayer är det ett mästerverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Jag tror att detta är den största hädelsen jag nånsin har hört.
Divinity 2 är riktigt roligt som solo. Som multiplayer är det ett mästerverk.

Min fru började spela detta för några veckor sedan. Jag har spelat det sen tidigare.

Det slutade med att jag hoppade av hennes spel och spelade nånting annat. Eftersom spelet är så fokuserat på dialog och story så slutade det bara med att man följde efter varandra och fick "lyssna in" på varandras samtal. Man ville ju ändå lyssna på alla dialoger som fördes i spelet så det fanns ingen vinning i att springa runt och prata med olika karaktärer osv.

Det var väldigt mycket enklare att bara titta på när hon spelade, lyssnade på dialogen direkt via hennes dator och sen i så fall bara ta över musen när det var "min" gubbes tur (co-op a´la år 2000).

Nä. Jag och min fru kom till den gemensamma slutsatsen att spelet faktiskt var helt värdelöst som multiplayer. Det passade sig helt enkelt inte.

Det hade kanske funkat om man inte brydde sig om dialogen och storyn, men varför spelar man då ett D&D-inspirerat RPG?

Det känns verkligen som vi har totalt missat nåt eftersom du inte är den enda som säger att multiplayer är bra i Divinity 2.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Inte direkt nytt spel, men skulle Warframe (free to play) kunna vara något?

Har själv nyligen återupptäckt spelet till Nintendo Switch efter att jag skaffat ett lite större minneskort, men kör enbart solo där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Min fru började spela detta för några veckor sedan. Jag har spelat det sen tidigare.

Det slutade med att jag hoppade av hennes spel och spelade nånting annat. Eftersom spelet är så fokuserat på dialog och story så slutade det bara med att man följde efter varandra och fick "lyssna in" på varandras samtal. Man ville ju ändå lyssna på alla dialoger som fördes i spelet så det fanns ingen vinning i att springa runt och prata med olika karaktärer osv.

Det var väldigt mycket enklare att bara titta på när hon spelade, lyssnade på dialogen direkt via hennes dator och sen i så fall bara ta över musen när det var "min" gubbes tur (co-op a´la år 2000).

Nä. Jag och min fru kom till den gemensamma slutsatsen att spelet faktiskt var helt värdelöst som multiplayer. Det passade sig helt enkelt inte.

Det hade kanske funkat om man inte brydde sig om dialogen och storyn, men varför spelar man då ett D&D-inspirerat RPG?

Det känns verkligen som vi har totalt missat nåt eftersom du inte är den enda som säger att multiplayer är bra i Divinity 2.

Då har ni i alla fall gett det en ärlig chans! Ajja, smaken är som baken I suppose!