ARM:s avskedade Kina-VD kidnappar kinesisk division – gör den till sin egen

Permalänk
Medlem

Det måste verkligen finnas flera underliggande faktorer inblandade i skeendet.
* Gubben har låst in sig på kontoret och slängt ut alla som motarbetar honom.
* Ett givet motdrag skulle vara att omringa byggnaden, hindra allt tillträde, bryta el- och vattentillförsel.

Detta motdrag sker inte och man kan verkligen fråga sig varför...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Tänkte först inte säga något då jag inte vet hur det är i Kina, men sedan nämnde du Indien. Har flera kollegor från Indien och en av dem var chockad över att jag köpte en motorcykel som var tillverkad 2005. I Indien är det inte lagligt att köra fordon som är äldre än 15 år (tror jag det var). Visst skulle det delvis kunna bero på att de förr hade mindre restriktioner gällande utsläpp, men förbud av bilar som ej är nya för att minska utsläpp hade Sveriges befolkning aldrig accepterat.

har du sett deras industrier? de är för djävligt skitigt. Korruption är något Indien lider av.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

har du sett deras industrier? de är för djävligt skitigt. Korruption är något Indien lider av.

Det vet jag mindre om, men att de har noll restriktioner stämmer inte.

Sedan är västvärlden som envisas med att konsumera billigast möjliga högst delaktiga i den utvecklingen.

Permalänk
Skrivet av Lessismore:

Inte nog med att Kineserna förstör vår miljö, nu har dem stulit i princip allt vi arbetat hårt för i 10 (mans)-generationer.

Varför gör inte moderatorerna något mot sånt här uttalande som är så tydligt hets mot folkgrupp?

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Pirater! Normalt bordsskick och kultur finns inte, stäng gränsen , sluta köp produkter därifrån NU

Vad i helvete.. Vad har bordsskick och kultur med detta att göra? Nu får du och alla andra som generaliserar och snackar skit ge er. Kina har över en miljard människor där den stora majoriteten är rimliga människor som tyvärr vuxit upp under oturliga förhållanden.

Det är jävligt tråkigt att regimen ser ut som den gör, men det gör inte att det kinesiska folket är hemska och korrupta. De, om något, behöver omvärldens stöd istället för sånt har struntprat.

Permalänk
Medlem

Ser det som att Kina sparkar tillbaka för att USA gjort Huawei osäljbart.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte om handeln med Kina ser ut som den gör för att handel skapar fred eller om det är för att tillverkning i Kina är billig. Har jag missat nåt? Det kanske är båda faktorerna.
Är verkligen västerländsk kolonialism skälet till Kinas militanta inställning till omvärlden? Eller är det kommunism (läs diktatur) vs kapitalism (läs demokrati)?

Väst kan ju alltid försöka bojkotta kinesiska "piratprodukter" som de redan gör. Sedan kan ju Kina köra dem inhemskt och se mellan fingrarna.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

När börjar kostnaderna av att ha en fabrik i Kina i form av IP stöld och moralisk korruption överväga fördelarna med billig teknisk arbetskraft? Borde varit ett tag sen tycker jag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

Jag fattar inte om handeln med Kina ser ut som den gör för att handel skapar fred eller om det är för att tillverkning i Kina är billig. Har jag missat nåt? Det kanske är båda faktorerna.
Är verkligen västerländsk kolonialism skälet till Kinas militanta inställning till omvärlden? Eller är det kommunism (läs diktatur) vs kapitalism (läs demokrati)?

Väst kan ju alltid försöka bojkotta kinesiska "piratprodukter" som de redan gör. Sedan kan ju Kina köra dem inhemskt och se mellan fingrarna.

Ter sig rätt naturligt att har man blivit mobbad och fått spö i flera hundra år så är det dags att stärka upp sig. Därför skulle atombomben införskaffas till varje pris. Sen dess har ju inga länder försökt invadera Kina. Dock förstod ledarna på 70-talet att man låg efter i teknologisk utveckling. Att dominera världen räcker det inte med bomber och granater. Ekonomin måste växa. Det var då Kina öppnade upp för utländska investeringar. I utbyte mot billiga varor fick kineserna tekniskt kunnande.

Man får nog vara lite ödmjuk att västvärlden sprider demokrati i andra länder och med motprestation. Kina har ju inte invaderat andra länder och vissa andra stormakter har gjort och sen dragit sig tillbaka. Världen är rätt komplex, men Kina hade inte varit där man är idag om väst inte vill producera billiga produkter.