Permalänk
Medlem

Far Cry 6

Snart dax för Far Cry 6 release, samt några youtubers har fått testa på.
Så var tror vi om 6:e delen i serien?

Release: 7 oktober 2021
Utvecklare: Ubisoft Toronto
Utgivare: Ubisoft
Plattformar: Amazon Luna, Playstation 5, Playstation 4, Xbox One, Project Scarlett, Google Stadia, Microsoft Windows

https://www.ubisoft.com/en-gb/game/far-cry/far-cry-6

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Det blir väl lite som tidigare..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Var taggad innan av att sett gameplay. Men nu när man ser att allt bara var renderat som alltid och det ser ut exakt som alla farcry så är det pass för mig. Blir att köpa det på rea om nått år.

Inget nyskapande där inte.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Nice! Jag har inga problem med att det bli lika som innan. Jag var nöjd med det då och kommer vara nöjd med det nu också, det är ju en helt ny värld ändå Kommer def köpa och spela

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nice! Jag har inga problem med att det bli lika som innan. Jag var nöjd med det då och kommer vara nöjd med det nu också, det är ju en helt ny värld ändå Kommer def köpa och spela

Säkert värt att spela men inte värt 599 eller mer enligt mig men kommer plocka upp det när det blir billigare.

Finns det någon co-op story?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Inaktiv

Blir att köpa för mig, oktober kan bli en tight spelmånad för mig så blir att prioritera lite.

FC3 är ett spel jag kan återvända till utan problem, lika kul som när spelet lanserades för 10 år sedan eller vad det nu lär bli.
Gillade 5an, var en maffig spelupplevelse men funkar inte alls att återvända för mig. Känns som ett helt annat spel med stora brister, brister jag inte upplevde vid lanseringen.

Spännande att se vad nya spelet verkligen erbjuder, när det nu väl blir att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Säkert värt att spela men inte värt 599 eller mer enligt mig men kommer plocka upp det när det blir billigare.

Finns det någon co-op story?

Det finns CO-OP vet jag (för jag såg en video nyss på youtube) vet dock inte om man kan köra storyn i CO-OP också men det ser nästan ut som det.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Med ubis gormkurva kommer detta va det menlösaste far cry någonsin.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Någon som vet hur de kommer funka med pre download? Känns ju weird om alla ska ladda ner spelet från deras servrar på realesen ?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Nu närmar det sig release, men känner mig inte alls lika taggad som man gjorde inför tex Far cry 5.

Av de videos och dylik man sett så känns det mer som uppföljare/spin off likt New dawn, men jag ska ändå ge det en chans.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av martincool:

Någon som vet hur de kommer funka med pre download? Känns ju weird om alla ska ladda ner spelet från deras servrar på realesen ?

Pre-load släpptes på i morse. Försöker och det går väl sådär. Upp och ned med hastigheten om ett par MB/s av en 34,61 GB total nedladdning. Blir avbrott och felmeddelanden. Så spännande att se hur deras resume fungerar för nu har det stått still på 19,6 GB ett bra tag för mig.

Permalänk
Föredetting

Jag tror det blir till att spela igenom. Något måste väl bli det första moderna spelet man utsätter sitt 3080 för, tänker jag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Blir att köpa för mig, oktober kan bli en tight spelmånad för mig så blir att prioritera lite.

FC3 är ett spel jag kan återvända till utan problem, lika kul som när spelet lanserades för 10 år sedan eller vad det nu lär bli.
Gillade 5an, var en maffig spelupplevelse men funkar inte alls att återvända för mig. Känns som ett helt annat spel med stora brister, brister jag inte upplevde vid lanseringen.

Spännande att se vad nya spelet verkligen erbjuder, när det nu väl blir att spela.

Kör just nu igenom 3:an för första gången i mitt liv och får väl säga att det ändå håller bra även om det nästan är 10 år gammalt. Tanken är väl att köra på med fyran och femman innan man hoppar på sexan. Då har det säkerligen kommit ner i pris också och fått bort alla buggar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag fick spelet när jag köpte en Ryzen 5000 processor och gjorde någon process för att verifiera att man hade hårdvaran osv men nu har jag helt glömt av hur man ska få tag i spelet, någon som kommer ihåg? skulle man få en kod via ett mail?

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Kör just nu igenom 3:an för första gången i mitt liv och får väl säga att det ändå håller bra även om det nästan är 10 år gammalt. Tanken är väl att köra på med fyran och femman innan man hoppar på sexan. Då har det säkerligen kommit ner i pris också och fått bort alla buggar.

Bör märkas att det är ett gammalt spel, speciellt grafiskt även om det såg riktigt bra ut när spelet kom. Inte Far Cry 1-klass riktigt, men fortfarande bra.

4an och 5an är värda att spela om du fastnar för 3an. En del saker skiljer men gameplayet är för det mesta lika. Nya miljöer och nya saker att göra. Men Ubisoftspel med allt vad det innebär (och då gillar jag denna typ av spel).

Spelet släpps imorgon, om jag förstår nedräkningen rätt men inga recensioner på 6an ute känns lite sådär. Behöver inte vara ett problem, det kaos spelet ser ut att erbjuda kommer nog tilltala mig ändå, men det är mer en fråga när spelet köps. Är spelet perfekt kanske det rent av blir ett köp redan vid släpp. Men ingen förbokning, även om jag skulle snubbla på ett bra erbjudande.

Kanske rent av skulle göra som dig och spela igenom Far Cry 3 igen. Har spelat igenom spelet ganska många gånger under åren, samt gjort wipes med alla outposts för att kunna återta dessa. Underbart spel på många vis men lite rädd att jag känner att spelet blir svårt att återvända till, likt hur det känns med 4an och 5an.

Hoppas du får en trevlig spelrunda! Speciellt om (iallafall tidigare) ryktena om att 3an och 6an hör ihop storymässigt nu stämmer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Bör märkas att det är ett gammalt spel, speciellt grafiskt även om det såg riktigt bra ut när spelet kom. Inte Far Cry 1-klass riktigt, men fortfarande bra.

4an och 5an är värda att spela om du fastnar för 3an. En del saker skiljer men gameplayet är för det mesta lika. Nya miljöer och nya saker att göra. Men Ubisoftspel med allt vad det innebär (och då gillar jag denna typ av spel).

Spelet släpps imorgon, om jag förstår nedräkningen rätt men inga recensioner på 6an ute känns lite sådär. Behöver inte vara ett problem, det kaos spelet ser ut att erbjuda kommer nog tilltala mig ändå, men det är mer en fråga när spelet köps. Är spelet perfekt kanske det rent av blir ett köp redan vid släpp. Men ingen förbokning, även om jag skulle snubbla på ett bra erbjudande.

Kanske rent av skulle göra som dig och spela igenom Far Cry 3 igen. Har spelat igenom spelet ganska många gånger under åren, samt gjort wipes med alla outposts för att kunna återta dessa. Underbart spel på många vis men lite rädd att jag känner att spelet blir svårt att återvända till, likt hur det känns med 4an och 5an.

Hoppas du får en trevlig spelrunda! Speciellt om (iallafall tidigare) ryktena om att 3an och 6an hör ihop storymässigt nu stämmer.

Givetvis är spelet inte perfekt grafikmässigt enligt nuvarande standard men även om det är 10 år gammalt så håller de absolut ok klass på både story, ljud och grafik och även om radiotorn, byar att ta över och liknande är samma så ser allt olika ut för varje ställe och olika utmaningar hela tiden. Har precis kommit till södra ö-delen i spelet så räknar väl med att jag är ungefär halvvägs igenom spelet.
Spelet var dessutom gratis så det var bara att passa på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Bildexpert 📺

Så där! Nu var 34,61 GB nedladdade. Tog 2 timmar med flera avbrott men Ubisoft Connect bara pausade.

Passade på med HD Texture Pack också. Då är det 72.91 GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Givetvis är spelet inte perfekt grafikmässigt enligt nuvarande standard men även om det är 10 år gammalt så håller de absolut ok klass på både story, ljud och grafik och även om radiotorn, byar att ta över och liknande är samma så ser allt olika ut för varje ställe och olika utmaningar hela tiden. Har precis kommit till södra ö-delen i spelet så räknar väl med att jag är ungefär halvvägs igenom spelet.
Spelet var dessutom gratis så det var bara att passa på.

Nä precis.

Du är rätt ute med hur lång in i spelet du är med. Blev så pass sugen nu så började precis ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Så där! Nu var 34,61 GB nedladdade. Tog 2 timmar med flera avbrott men Ubisoft Connect bara pausade.

Passade på med HD Texture Pack också. Då är det 72.91 GB.

Har du koll på ifall man kommer kunna spela med HD-texture pack i 4K med "endast" 8GB vRAM? Sitter på ett 3060Ti och vill gärna kunna köra med HD-textures. Finns ju många där ute med 2070, 2080, 3060ti, 3070 etc. Känns som det borde räcka med 8GB ändå.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Streamdog:

Har du koll på ifall man kommer kunna spela med HD-texture pack i 4K med "endast" 8GB vRAM? Sitter på ett 3060Ti och vill gärna kunna köra med HD-textures. Finns ju många där ute med 2070, 2080, 3060ti, 3070 etc. Känns som det borde räcka med 8GB ändå.

Rekommendationen är 11+ GB av VRAM. Så får vi se hur det går med 8 GB-korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Kommer ihåg att jag fick spelet när jag köpte en Ryzen 5000 processor och gjorde någon process för att verifiera att man hade hårdvaran osv men nu har jag helt glömt av hur man ska få tag i spelet, någon som kommer ihåg? skulle man få en kod via ett mail?

Här ska du logga in och se din nyckel vid release: https://www.amdrewards.com/login

Fick också spelet med amd processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Rekommendationen är 11+ GB av VRAM. Så får vi se hur det går med 8 GB-korten.

Aj fan! Skulle behållit mitt 1080Ti Jäkla nVidia att vara snåla på vRAM.
Så AMD-kort och sen 1080Ti, 2080Ti och 3080Ti + 3090...

Eller så får man vänta med att spela tills 4xxx-serien släpps, haha.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Snart dax för Far Cry 6 release, samt några youtubers har fått testa på.
Så var tror vi om 6:e delen i serien?

Release: 7 oktober 2021
Utvecklare: Ubisoft Toronto
Utgivare: Ubisoft
Plattformar: Amazon Luna, Playstation 5, Playstation 4, Xbox One, Project Scarlett, Google Stadia, Microsoft Windows

https://www.ubisoft.com/en-gb/game/far-cry/far-cry-6

https://www.youtube.com/watch?v=AgO2WbvZm_4

https://www.youtube.com/watch?v=-IJuKT1mHO8

https://www.youtube.com/watch?v=5pUKnoGcPWQ

https://www.youtube.com/watch?v=RBFLo7rzxys

https://www.youtube.com/watch?v=0v04VT1AHfs

https://www.youtube.com/watch?v=xyNX2bnbNA0&t=398s

https://www.youtube.com/watch?v=PfiN3H8dvvM

Tycker att de förstörde serien när de började kräva att man skulle jaga och bygga saker.

En äkta uppföljare till första Farcry är vad jag vill ha.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Tycker att de förstörde serien när de började kräva att man skulle jaga och bygga saker.

En äkta uppföljare till första Farcry är vad jag vill ha.

Det där är nog en smaksak. Själv älskar jag upplägget med att jaga/få tag i resurser för att uppgradera utrustning mm. Det ger en extra nivå till spelet. Dock brukar det vara för lätt att få tag på alla olika skinn etc.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

De får i sådana fall gå all in på simulation som Far Cry 2. Önskar de gör detta men tror inte de törs. Jag kör ju en del the hunter så jakten i action fps känns ju väldigt meh. De fångar verkligen inte essensen av jakt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Har du koll på ifall man kommer kunna spela med HD-texture pack i 4K med "endast" 8GB vRAM? Sitter på ett 3060Ti och vill gärna kunna köra med HD-textures. Finns ju många där ute med 2070, 2080, 3060ti, 3070 etc. Känns som det borde räcka med 8GB ändå.

Hade själv hoppats på att kunna lira med HD Texture pack med mitt 3060Ti men det verkar inte vara någon bra idé.
Här kan du kolla att VRAM usage ligger på ca 7,5Gb i början men peakar runt 8,1-8,2Gb i 1440p och Ultra setting.
I 4K med Ultra setting ligger VRAM usage på runt 9,2-9,3Gb.
Dessa siffror är utan RT, med RT på så blir det ytterligare lite mer VRAM usage.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Det där är nog en smaksak. Själv älskar jag upplägget med att jaga/få tag i resurser för att uppgradera utrustning mm. Det ger en extra nivå till spelet. Dock brukar det vara för lätt att få tag på alla olika skinn etc.

Jo, det är så klart en smaksak. Dock tycker jag inte att någon av efterföljarna är fortsättningar på ettan, mer fristående spel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Någon som vet om man kan börja spela tidigare om man kör VPN via Australien/Nya Zeeland?

[Edit]
VPN via Nya Zeeland låste upp spelet för mig så nu blir det game!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag lånade ett Australien-VPN och började spela för en timme sen nånting.

Mitt 3080 får svettas rejält. Kör 4K med high-preset, ingen RT. GPU-z rapporterar peakar på 9.3GB vram, fick varningar från Ubisoft-klienten om att mitt vram är slut när jag slog på DXR.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Far Cry 6: PC graphics performance benchmark review - Article - Guide - Review
https://www.guru3d.com/articles-pages/far-cry-6-pc-graphics-p...

3070 bör räcka för 1440p och RT

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR