Permalänk
Medlem

Hej gänget.

Hur är spelet överlag? Riktigt sugen på att prova spelet.
Gillade FarCry5 + "dlct" New Dawn. Dock inte så bra att det är värt att spela igen.

Så funderar om det nästan är mer värt att teckna abonnemang för Ubisoft+ för 179:-(PC) för att få tillgång till Far Cry 6.

Men ni som har spelat det, hur upplever ni spelet? Samma gamla vanliga Far Cry? Full jäkla action från början till slut, och att man inte behöver använda hjärnan till fullo?
Sen så antar jag att det är det gamla vanliga Ubisoft upplägget, med en massa saker att utforska på kartan?

Edit:

Nvm läste Laxpuddings inlägg en sida bak, Precis samma som innan. Inte så mycket nytt egentligen utan mest en massa mer av allt.

Det blev en månad Ubisoft+

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ångrar nästan min ubi+ månad. Det är en otroligt lat uppföljare men orkade åtminstone dra mig igenom det.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fortfarande problem

Jag har fortfarande problem med att vissa av mina kontroll inställningar ej sparas, utan måste ändra tillbaka varje gång jag startar upp spelet.

Ingen mer som stött på detta problem?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag har fortfarande problem med att vissa av mina kontroll inställningar ej sparas, utan måste ändra tillbaka varje gång jag startar upp spelet.

Ingen mer som stött på detta problem?

Jag har inte stött på just det problemet. Har en Xbox kontroller med en xbox windows adapter.

Men jag behöver återaktivera FSR varje gång jag startar spelet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Avstängd

Patch 1.2 laddades precis ner. Ca 11.6GB.

Funderar man på Ubi+ så rekommenderar jag att man väntar tills alla DLC är ute, och spelet har fixats till en hel del innan.
FC6 är ytterligare ett spel som inte var egentligen färdig för release än.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Blev "färdig" med spelet i dag. Spelade genom huvudstoryn, orkade inte med allt annat. Kändes som om spelet släpptes för tidigt, då jag hade problem med en hel del buggar i början, men nu på slutet har många löst sig. Har spelat de andra spelen i serien och detta kändes helt klart sämst. Bara upprepning hela tiden.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Samsung Sverige

Nej jag var inte speciellt nöjd med spelet. Men det var ändock ett tidsfördriv i dom dryga 15(?) timmar jag spenderade på spelet. Storyn var sådär, gameplay var sådär, grafik var sådär. Kommer inte spela om det men jag ångrar inte heller pengarna jag spenderade.

3/5 Ananas.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Nej jag var inte speciellt nöjd med spelet. Men det var ändock ett tidsfördriv i dom dryga 15(?) timmar jag spenderade på spelet. Storyn var sådär, gameplay var sådär, grafik var sådär. Kommer inte spela om det men jag ångrar inte heller pengarna jag spenderade.

3/5 Ananas.

//Pontus

Fråga! Tog det endast 15 timmar för dig att klara spelet? Då måste spelet varit väldigt kort? Eller gjorde du endast Main Story, inga sidouppdraget etc? Vill minnas att både Far Cry 5 och Far Cry 4 var bra mycket längre...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Fråga! Tog det endast 15 timmar för dig att klara spelet? Då måste spelet varit väldigt kort? Eller gjorde du endast Main Story, inga sidouppdraget etc? Vill minnas att både Far Cry 5 och Far Cry 4 var bra mycket längre...

Jag hann inte på 15h, tog mig ca 35. Kartan är som sagt mycket större än tidigare..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Fråga! Tog det endast 15 timmar för dig att klara spelet? Då måste spelet varit väldigt kort? Eller gjorde du endast Main Story, inga sidouppdraget etc? Vill minnas att både Far Cry 5 och Far Cry 4 var bra mycket längre...

han sprang väl igenom spelet.
det tog 75 timmar för mig med de flesta sidouppdrag gjorda. och de flesta kistorna tagna.
man har så roligt i far cry. man kan inte bara springa från ett huvuduppdrag till nästa

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av tystast:

han sprang väl igenom spelet.
det tog 75 timmar för mig med de flesta sidouppdrag gjorda. och de flesta kistorna tagna.
man har så roligt i far cry. man kan inte bara springa från ett huvuduppdrag till nästa

Det var precis så jag kände med Far Cry V. Tror iaf att jag lade ned närmare 50-60 timmar på det spelet med alla sidouppdrag etc. Ett riktigt mästerverk enligt mig så jag hoppas att Far Cry 6 kommer vara lika bra...

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Soldierofwar1985:

Fråga! Tog det endast 15 timmar för dig att klara spelet? Då måste spelet varit väldigt kort? Eller gjorde du endast Main Story, inga sidouppdraget etc? Vill minnas att både Far Cry 5 och Far Cry 4 var bra mycket längre...

Mera precis 17 timmar, men det är nog en del Idle-tid inräknat också.

Sidouppdragen intresserade mig inte, likaså att ta över baser ocksåvidare. Har man tatt över en så kändes det snabbt som att man hade tagit över alla. Typiskt stuk hos Ubisoftspel liksom. ¯\_(ツ)_/¯ Så iprincip sprang jag genom spelet och fokuserade på huvuduppdragen.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Mera precis 17 timmar, men det är nog en del Idle-tid inräknat också.

Sidouppdragen intresserade mig inte, likaså att ta över baser ocksåvidare. Har man tatt över en så kändes det snabbt som att man hade tagit över alla. Typiskt stuk hos Ubisoftspel liksom. ¯\_(ツ)_/¯ Så iprincip sprang jag genom spelet och fokuserade på huvuduppdragen.

//Pontus

Jag tror din attityd gör spelet tråkigt för dig.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Avstängd
Skrivet av s3ns3n:

Jag tror din attityd gör spelet tråkigt för dig.

Lyckas men spela utan för hög igenkänningsfaktor från tidigare spelen så kan det vara riktigt skoj.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av s3ns3n:

Jag tror din attityd gör spelet tråkigt för dig.

Smaken är som baken, delad. Jag gillar nog spel som du inte finner roliga.
Sen har jag ingen speciell attityd till spelet, jag spelar helt enkelt spel som jag vill spela dom.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Mera precis 17 timmar, men det är nog en del Idle-tid inräknat också.

Sidouppdragen intresserade mig inte, likaså att ta över baser ocksåvidare. Har man tatt över en så kändes det snabbt som att man hade tagit över alla. Typiskt stuk hos Ubisoftspel liksom. ¯\_(ツ)_/¯ Så iprincip sprang jag genom spelet och fokuserade på huvuduppdragen.

//Pontus

Tror jag tog mig igenom det ännu snabbare, Farcry 5 och New Eden har ju fått så mycket skit men dom tyckte jag var bra mycket mer intressanta än det där. Har plöjt måååånga timmar där men här kände jag mest bara att jag ville ta mig igenom det...lol

Permalänk
Bildexpert 📺

Jaha - min tur att få en icke-fungerande installation som kraschar på start efter senaste uppdateringen. Blir faktiskt mest... ...trött. Läge med att börja med något annat spel snart.

Permalänk
Avstängd

1a DLC ute nu också. Vaas insanity. Har inte betalt för extra material så kan inte testa.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Bildexpert 📺

Lösningen på att spelet inte ville starta visade sig vara att ändra till "US International" som keyboard-layout. Elegant bugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Lösningen på att spelet inte ville starta visade sig vara att ändra till "US International" som keyboard-layout. Elegant bugg.

Hahaha vad fan

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Laxpudding:

Lösningen på att spelet inte ville starta visade sig vara att ändra till "US International" som keyboard-layout. Elegant bugg.

Simpel lösning åtmistone
The easiest fixes are the best fixes.
//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Bildexpert 📺

Inte helt lätt att få till ändå. Inställningen för att ändra layout är rätt så djupt nere i Win10-inställningarna. Till slut fick jag fram växlaren i taskbaren och genom att snabbt ändra från SV till US i menyn under första startsplashen kom jag vidare och kunde spela.

Tråden på Ubisofts forum om senaste buggen var över 900+ inlägg när jag tittade. Var där jag fann fixen.

Permalänk
Avstängd

OK, verkade som Vaas Insanity DLC fungerade ändå fast jag har inte köpt något extra. Märkligt, men tyvärr så var det sämsta FC upplevelsen jag har haft. Bara massa bullet sponge fiender.

Kan inte rekommenderas

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

OK, verkade som Vaas Insanity DLC fungerade ändå fast jag har inte köpt något extra. Märkligt, men tyvärr så var det sämsta FC upplevelsen jag har haft. Bara massa bullet sponge fiender.

Kan inte rekommenderas

division 2 gameplay? prenumererar du på ubisoft+. Känns som jag fått dlc till immortals: Fenyx men far cry 6 är avinstallerat och orkar inte installera om igen. Kan rekommendera Immortals kul med något modernt ubisoft spel som känns lite fräscht iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

division 2 gameplay? prenumererar du på ubisoft+. Känns som jag fått dlc till immortals: Fenyx men far cry 6 är avinstallerat och orkar inte installera om igen. Kan rekommendera Immortals kul med något modernt ubisoft spel som känns lite fräscht iaf

Nix, ett tag sedan jag gjorde det. Division 2 har jag inte provat, har ett gäng Switch lir som bör få lite uppmärksamhet..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Bildexpert 📺

Ifall någon bryr sig, jag har nästan glömt bort det: Körde till slut igenom FC6 med den irriterande buggen att det bara startar om man växlar om till INT ENG som tangentbordslayout vid rätt tillfälle i startprocessen. Måste vara tre, snart fyra veckor sidan sist jag avslutade kampanjen?

Mitt råd till den som kommer i kontakt med FC6 lite senare – det lär ju vara en reaprodukt eller ingå med olika spelabonnemang under 2022 – är att fokusera på kampanjen och främst plocka kartans alla extra utposter och vägspärrar enbart när de är i vägen för dig. Huvudstoryn är ändå rätt rolig i sina stunder och rätt väl berättad. I övrigt är det svårt att se hur man ska bli engagerad, utmanad och vilja sträva efter något mer. Finns mycket spelmekanik som inte tillför något eller påverkar allt för mycket hur man spelar sig igenom spelet i slutändan.

Sådär 1500 headshots senare tycker jag FC6 fungerar som ytlig underhållning när man för stunden behöver något som är spontant och småroligt men inte riktigt har energin till engagera sig. Passade mig utmärkt den här hösten när jag behövde trubba av hjärnan efter långa dagars jobbande. Nåt att runda av kvällen med. Passar ifall vill kunna vakna på morgonen och fokusera på jobb utan att känna något sug eller distraheras till att spela mer.

Inte mer än så.

Edit: 100% progression, 80 timmar, 3811 Total Kills och 2255 Headshots.

Permalänk
Snusfri

Helt horribelt dåligt spel.
Kontrollerna är så fruktansvärt klumpiga och oprecisa att det nästan är löjligt.

Grafiken är väl duglig, storyn är en woke-fest så detta spel ger vi -5/10.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Helt horribelt dåligt spel.
Kontrollerna är så fruktansvärt klumpiga och oprecisa att det nästan är löjligt.

Grafiken är väl duglig, storyn är en woke-fest så detta spel ger vi -5/10.

Ta ner en fascist är en woke-fest? (en transa ändrar typ nada som jag ser det)
Undrar hur det skulle låta under andra världskriget

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Spelar endast far cry i Coop campaign, 6an levererar mycket skratt och en del close calls emellanåt höjer pulsen. Rätt enkelt för det mesta, har inte hunnit klart ännu (ca 60% progression) men ser fram emot lite fler kvällar med spelet och min kusin

Skulle nog inte spela serien solo för övrigt.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av THB:

Helt horribelt dåligt spel.
Kontrollerna är så fruktansvärt klumpiga och oprecisa att det nästan är löjligt.

Grafiken är väl duglig, storyn är en woke-fest så detta spel ger vi -5/10.

Oj! Jag som verkligen har funderat på att införskaffa detta spel. Nej... Det blir det inte av i så fall (har dock införskaffat alla Far Cry som finns från 1:an från 2004-2005 eller när det kom till Far Cry 5)...