Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Kom en uppdatering till spelet idag. Den gjorde att jag nu bara möts av en helt svart bild när jag startar spelet. Skit...

Det funkar fint för mig efter uppdateringen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Det funkar fint för mig efter uppdateringen.

Funkar inte ens efter att jag avinstallerat hela spelet och installerat om det. =/
Nu får jag inte svart bild längre utan nu får jag bara att den laddar i evighet innan den ska gå in i helskärm eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Funkar inte ens efter att jag avinstallerat hela spelet och installerat om det. =/
Nu får jag inte svart bild längre utan nu får jag bara att den laddar i evighet innan den ska gå in i helskärm eller liknande.

Sånt är frustrerande.
Jag har spelat igenom hela storyn och väntar på kommande DLC innan jag ger mig in igen.

Det kanske krävs att ta bort cachefiler i Ubisoft Connects mapp, installera om drivrutiner för GPUn eller nått.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Kom en uppdatering till spelet idag. Den gjorde att jag nu bara möts av en helt svart bild när jag startar spelet. Skit...

Vad kör du för grafik

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Det verkar drabba fler folk.

Ubisofts forum:
https://discussions.ubisoft.com/topic/115146/pc-hotfix-update...

En fix som hjälpte några var att verifiera spelfilerna i Ubisoft Connect.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Samma här. Blir att verifiera

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Sånt är frustrerande.
Jag har spelat igenom hela storyn och väntar på kommande DLC innan jag ger mig in igen.

Det kanske krävs att ta bort cachefiler i Ubisoft Connects mapp, installera om drivrutiner för GPUn eller nått.

Efter ungefär 187 försök så bara bestämde sig spelet för att starta igen. Helt random. Så nu funkar det fint igen. Inte drabbats av några krascher eller så tidigare och nu när det startade fungerade utmärkt.

Skrivet av ekhyddan:

Det verkar drabba fler folk.

Ubisofts forum:
https://discussions.ubisoft.com/topic/115146/pc-hotfix-update...

En fix som hjälpte några var att verifiera spelfilerna i Ubisoft Connect.

Det var faktiskt det första jag provade utan att läsa på, men det hjälpte inte för mig även om den hittade ett gäng korrupta filer.

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Nice! Jag har inga problem med att det bli lika som innan. Jag var nöjd med det då och kommer vara nöjd med det nu också, det är ju en helt ny värld ändå Kommer def köpa och spela

Hur är Far Cry 6? Själv älskar jag både 3:an, 4:an, 5:an, 6:an samt Primal... Hur är 6:an? Kommer jag bli besviken eller är den lika bra som föregångarna? Funderar skarpt på att köpa Far Cry 6 men vet inte om jag vill lägga så mycket som 500 kr+ för det spelet...

Permalänk
Avstängd

För min del så verkar krascherna ha försvunnit helt. Men det händer att spelet får lite bitvis problem med småhack och flyter på rätt dåligt 1-2 sekunder för att sedan återgå till det normala. Tidigare så var bättre på denna punkt..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur är Far Cry 6? Själv älskar jag både 3:an, 4:an, 5:an, 6:an samt Primal... Hur är 6:an? Kommer jag bli besviken eller är den lika bra som föregångarna? Funderar skarpt på att köpa Far Cry 6 men vet inte om jag vill lägga så mycket som 500 kr+ för det spelet...

Precis samma som innan. Inte så mycket nytt egentligen utan mest en massa mer av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur är Far Cry 6? Själv älskar jag både 3:an, 4:an, 5:an, 6:an samt Primal... Hur är 6:an? Kommer jag bli besviken eller är den lika bra som föregångarna? Funderar skarpt på att köpa Far Cry 6 men vet inte om jag vill lägga så mycket som 500 kr+ för det spelet...

Jag har spelat igenom alla Far Cry spel (förutom primal) och tyckte om dem. Speciellt 4:an gillade jag.

Fick 6:an gratis via AMD, men tycker inte att spelet är roligt alls. Håller på att tvinga mig igenom det pga storyn, men gameplayet är uruselt. Tycker inte om hur de har gjort med ammunition-systemet eller hur det sparar (autosaves....) exempelvis. Det förstör så mycket att jag inte vill fortsätta spela.

Så om du är osäker så kolla in lite gameplay från någon stream/video och vänta tills det blir prissänkt. Inte värt 500 kr enligt mig.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur är Far Cry 6? Själv älskar jag både 3:an, 4:an, 5:an, 6:an samt Primal... Hur är 6:an? Kommer jag bli besviken eller är den lika bra som föregångarna? Funderar skarpt på att köpa Far Cry 6 men vet inte om jag vill lägga så mycket som 500 kr+ för det spelet...

Annorlunda åsikt här:

Jag tycker det är bra, Älskade FC5 (spelade genom två ggr.) Spelade också FC new Dawn, men tyckte sådär om det....inte deras bästa FC i serien.

I början var jag sjukt missnöjd med FC6, dåliga cut-scenes i 30 FPS, urusla karaktärer (bortsätt från Don Castillo), men HD grafiken är underbar (de säger du måste ha 11 GB grafikkort för att köra den, jag har ju 24 GB på mitt 3090...men det står att den bara använder ungefärlig 6.9 GB och jag har allt på ultra)

Texturerna är underbara i själva spelet, och det är proppfullt med missioner (dyker upp nya hela tiden, lite som Cyberpunks ständiga poppande av nya missions), och sade jag att kartan på FC6 är ungefärlig 3 x så stor som FC5 ? Gigantisk.

Grafiken är också mycket mera varierat, bättre natur, bättre detalj på byggnader och inte minst finns det en BY i spelet.

Och det bästa ved hela spelet:

Lirar ett par timmar då och då, kommer nog ta några mån före jag är färdig, stort spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Kom en uppdatering till spelet idag. Den gjorde att jag nu bara möts av en helt svart bild när jag startar spelet. Skit...

Ja. För mig fungerar det bra efter uppdateringen, men plötsligt möts jag av en "skylt" från Ubisoft connect uppe till höger som det står typ "ditt grafikminne är nästan slut. Spelets prestanda kan påverkas. Prova att sänka några inställningar".

Ändå hände det när jag kopplade in i sovrums-TVn och kör i 1080p med ett 3060ti. SKUMT! Och irriterande.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Bildexpert 📺

Autosparandet är detsamma som i 5:n och New Dawn och det fungerar men är förstås inte optimalt. När det kraschar (för mig kommer det när jag vill titta på kartan) har jag fått spela om som värst någon minut och öppna någon låda igen.

Ammo-systemet är väl mest onödigt. Man kör med armor-piercing på alla och får försöka headshota eller spraya med automatvapen. Blast är ju mest konstigt. Man skjuter och det ger mindre skada. Först när soldadan dör kommer explosionen och kroppen katapultas iväg.

Ät inte helt förtjust i Arsenal-systemet där man mitt i striden kan (och ibland måste) byta vapen. Eller byta kläder. Kör mest Parkour-kläderna eftersom man rör sig snabbare då. Orkar inte byta till en viss klädsel varje gång jag skjuta en krokodil eller en tredje uppsättning kläder varje gång jag råkar ut för eld etc.

Och att man mitt i striden kan trolla fram sin fjärde kulspruta (typ den med Blast Ammo) från ingenstans för att sänka en helikopter är ju skönt för att slippa den irritationen. Samtidigt blir det ju meningslöst att optimera en loadout och planera ifall man när som helst kan byta till ett av 40+ valfria vapen huxflux.

Det är också mycket mer Just Cause över FC6 än tidigare FC-versioner. Man spawnar ett flygplan, krachar det 100 meter från en bas. Ingen märker något. Smyger in. Blir upptäckt. Helikoptern kommer. Byter alla smygvapen via min magiska arsenal till andra vapen som kan kötta. Färdig.

Dammsuger man kartan och gillar utforskning sitter man rätt snart på 2000 vardera metall och gasolina etc. Långt mer än vad man behöver för den enkla basbyggandet.

Systemet är lite för trasigt och det bort en hel del av immersionen. Finns ingen riktig strävan här.

Men då och då kommer de typiska Far Cry-momenten. Precis för att jag ska orka hålla intresset uppe någon timme per kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Autosparandet är detsamma som i 5:n och New Dawn och det fungerar men är förstås inte optimalt. När det kraschar (för mig kommer det när jag vill titta på kartan) har jag fått spela om som värst någon minut och öppna någon låda igen.

Ammo-systemet är väl mest onödigt. Man kör med armor-piercing på alla och får försöka headshota eller spraya med automatvapen. Blast är ju mest konstigt. Man skjuter och det ger mindre skada. Först när soldadan dör kommer explosionen och kroppen katapultas iväg.

Ät inte helt förtjust i Arsenal-systemet där man mitt i striden kan (och ibland måste) byta vapen. Eller byta kläder. Kör mest Parkour-kläderna eftersom man rör sig snabbare då. Orkar inte byta till en viss klädsel varje gång jag skjuta en krokodil eller en tredje uppsättning kläder varje gång jag råkar ut för eld etc.

Och att man mitt i striden kan trolla fram sin fjärde kulspruta (typ den med Blast Ammo) från ingenstans för att sänka en helikopter är ju skönt för att slippa den irritationen. Samtidigt blir det ju meningslöst att optimera en loadout och planera ifall man när som helst kan byta till ett av 40+ valfria vapen huxflux.

Det är också mycket mer Just Cause över FC6 än tidigare FC-versioner. Man spawnar ett flygplan, krachar det 100 meter från en bas. Ingen märker något. Smyger in. Blir upptäckt. Helikoptern kommer. Byter alla smygvapen via min magiska arsenal till andra vapen som kan kötta. Färdig.

Dammsuger man kartan och gillar utforskning sitter man rätt snart på 2000 vardera metall och gasolina etc. Långt mer än vad man behöver för den enkla basbyggandet.

Systemet är lite för trasigt och det bort en hel del av immersionen. Finns ingen riktig strävan här.

Men då och då kommer de typiska Far Cry-momenten. Precis för att jag ska orka hålla intresset uppe någon timme per kväll.

Word!
Kör också med parkour och armor piercing. Hela systemet med olika ammunition är meningslöst och samlandet av saker. När jag väl kommit så långt i spelet att jag kunde börja bygga baser hade jag redan tillräckligt med material för att maxa allt och sedan har jag förstått att det blir helt meningslöst att samla mer. Samma sak med uppgradering av bilen. Man maxar ut den direkt. Spelet är helt ok men det är sannerligen inte decenniets spel.

Permalänk

Skumt spel som är 99% som förgående

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16
| EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har ständiga krasher - det hade jag inte innan uppdateringen---

vi är ej ensamma

https://www.reddit.com/r/farcry/comments/q2jux6/far_cry_6_cra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Word!
Kör också med parkour och armor piercing. Hela systemet med olika ammunition är meningslöst och samlandet av saker. När jag väl kommit så långt i spelet att jag kunde börja bygga baser hade jag redan tillräckligt med material för att maxa allt och sedan har jag förstått att det blir helt meningslöst att samla mer. Samma sak med uppgradering av bilen. Man maxar ut den direkt. Spelet är helt ok men det är sannerligen inte decenniets spel.

Ja de sabbade det med arsenal. Jag missuppfattade konceptet helt så jag spelade typ 20h utan att någonsin byta annat än i workbenches. De finns ju strösslade överallt så vet inte varför de ändrade taktik och lät en byta när man ville.

Hade det inte vart för det så hade ju konceptet gjort någon slags skillnad. Men armor piercing och headshots är ju lite väl effektivt för det mesta sen granatkastare för fordon så förstör du all form av taktik. Men ska du slippa tröttsamma respawns får du gå för stealth. Men AIn är så korkad det är inte heller så belönande även om det är bättre.

Kommer ihåg storyn i tidigare Far Cry lir men Far Cry 6 vete gudarna vad det finns för intressant att hämta.
Sämsta liret hittills. Tycker inte de lyckats med världen heller. Hyfsat snygg men jakten och fisket är så kasst och de har ju 5-6 uppdragstyper som repeteras hundrafalt bara. Har inte hittat något minnesvärt sidouppdrag heller ännu men just nu kör man hårt på huvuduppdragen så man blir klar någon gång...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag sitter på en laptop med en Ryzen 5 5600H och RTX 3060. Är det någon som vet om jag kan lira Far Cry 6 med lägsta settings och ha konstant minst 60 fps? Enda kravet jag har är att det inte ska kännas laggigt. Från det jag har läst så verkar spelet väldigt krävande.

Mvh

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av s3ns3n:

Jag sitter på en laptop med en Ryzen 5 5600H och RTX 3060. Är det någon som vet om jag kan lira Far Cry 6 med lägsta settings och ha konstant minst 60 fps? Enda kravet jag har är att det inte ska kännas laggigt. Från det jag har läst så verkar spelet väldigt krävande.

Den frågan är faktiskt omöjlig att besvara. Ska du spela i 8K? 4? 1440p? 1080p? 720p?

Tänker du på laptopen som jag gissar har en 1920x1080-skärm ska det fungera. Rekommendationen för 60 Hz 2K med raytracing OFF, är en 2070 super. Sannolikt en stationär som åsyftas där och en bärbar RTX 3060 bör inte vara allt för långt ifrån.

https://www.ubisoft.com/en-gb/help/far-cry-6/gameplay/article...

Detta är alltså rekommendationen för att få en viss grafikupplevelse. Du har väldigt stora möjligheter att styra över grafikinställningarna och en inbyggd benchmark som ger svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Den frågan är faktiskt omöjlig att besvara. Ska du spela i 8K? 4? 1440p? 1080p? 720p?

Tänker du på laptopen som jag gissar har en 1920x1080-skärm ska det fungera. Rekommendationen för 60 Hz 2K med raytracing OFF, är en 2070 super. Sannolikt en stationär som åsyftas där och en bärbar RTX 3060 bör inte vara allt för långt ifrån.

https://www.ubisoft.com/en-gb/help/far-cry-6/gameplay/article...

Detta är alltså rekommendationen för att få en viss grafikupplevelse. Du har väldigt stora möjligheter att styra över grafikinställningarna och en inbyggd benchmark som ger svar.

Tack så mycket för svar! Jag uppskattar det mycket Yes, jag kör på en 1920x1080 skärm så jag ska ge det ett försök då

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Avstängd

Har spelet minnesläcka? (kör utan HD-texture pack)

F.ö. så synkas inte vad jag har gjort med ubisoft överhuvudtaget, står t.ex. att jag har övertagit 2 baser men det finns nog max 1 kvar på ön uppe i norr.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Bildexpert 📺

Ja, visst är det irriterande? Ubisoft Connect lägger en störande overlay som varnar. Fast jag använder 6 GB av mina 11 GB. Tack liksom.

Permalänk
Medlem

Jag valde bort HD texturer då slapp jag varningen. Ser inte skillnad på min 35" 1080p

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Laxpudding:

1920x1080 [...] 2K

Tack, nu ska vi bara upplysa resten av planeten. Ser många skärmtillverkare som sätter "2K" på sina WQHD-skärmar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Hade en hel del problem med krasher och att spelet inte startade efter senaste patchen men problemen försvann efter att jag tickade av "Enable in-game overlay for supported games" under "Settings -> General".

Permalänk
Avstängd

Så här roliga buggar har jag inte haft..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Precis samma som innan. Inte så mycket nytt egentligen utan mest en massa mer av allt.

Ok! Inget revolutionerande med andra ord?...

Det lutar mer åt att jag kommer invänta en riktigt schysst rabatt så jag kan köpa spelet för ett bra pris när det har gått ned lite och efterfrågan har minskat...

Permalänk
Medlem

En fråga: Går det att sälja sitt Ubisoft konto med FC6 och ett antal andra spel i?
Spelat FC6 i några minuter men det var inget för mig.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Okej har en otroligt underlig bug med Far Cry 6 när jag sitter på discord så blir röster i spelet + discords ljud förvrängt (låter lite som när man hade en mobil nära högtalarna förr i världen kanske, svårt att beskriva) har redan provat att hämta ner nya drivrutiner för ljud utan att det hjälper. Löser det för närvarande med att sätta på och stänga av spatial sound i windows och reseta discord ett antal gånger tills det försvinner.

Har provat googla men hittar ingen som har ett liknande problem :'D

Händer bara i FC6 också.