Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd HP Omen 30L GT13-1829

Hej!

Är på G att köpa en ny burk. Jag har spanat in denna, men är det något jag missat? Går inte grafikkortet loss på runt 23-24k bara det? Prisvärt isf?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Mvh
Kronblom

Permalänk
Moderator
Testpilot

Nja inte riktigt men det är tyvärr i dagsläget ofta det mest "prisvärda" sättet att köpa dator 2021.

RTX 3080 Ti går att få tag på runt 17k för tillfället, 3080 icke Ti kan ibland vara dyrare. Det där är lite dag för dag nästan.

Prisvärt tycker väl jag är ett lite löst begrepp såhär 2021 med komponentbrister överallt men ja, det är inget dumt pris i dagens läge. Nu har jag dock inte benchmarkat hela marknaden så jag vet ju inte om det finns ännu bättre någon annanstans.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ja "prisvärt" har fått ett ny innebörd sista åren. Efter att ha läst lite så väljer jag bort Omen pga högt fläktljud. Priset verkar ligga bra jämfört med andra alternativ, men jag lägger hellre lite mer på en tyst dator känner jag. Tack för input iaf!