Kan inte byta språk på en gammal Acer med nyinstallerat Windows 10 home

Permalänk
Medlem

Kan inte byta språk på en gammal Acer med nyinstallerat Windows 10 home

Hej!
Jag hjälper en kompis att formatera om en gammal dator och allt har gått smidigt, men långsamt... men jag kan inte ändra "Windows display language" trots att jag har Svenskt språkpaket installerat och det är inställt på alla andra funktioner som "Apps & websites", "Regional format" och "Keyboard". Det är en Acer Aspire x3475, komponenter spelar ju mindre roll i ett sånt här ärende men är det någon som kan ha någon idé om varför visningsspråket e Engelska när allt annat e på Svenska? Har inte loggat in på något Microsoft-konto då jag bara gör den klar att användas/säljas så att säga så kan d va d, känns som man borde kunna byta språk även om man inte va inloggad hos microsoft... Har ja glömt nån info lr frågor så bara skriv, vill hjälpa polarn o få den klar o han e ingen höjdare på Engelska så all hjälp godtags!
PS. Självklart har jag googlat och sökt i forumet innan men jag har inte lyckats hitta något som hjälpte mig.
Tack på förhand!

// encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem

Hämtade du installationsverktyget på Microsofts sidor?
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10st...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Rekordmedlem

Är win aktiverat ? För man kan väl inte ändra sånt om det inte är aktiverat.
Och varför installera ett Engelskt os överhuvudtaget om man vill ha ett Svenskt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Blås en ren installation med svenskt media är ju förslaget.
Språk kunde väl (förr?) bara justeras helt på pro/enterprise men jag kan minnas fel här.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipsen o hjälp men blir nog o blåsa om med svenskt, hade denna på sticka redan så latmasken i mig tog över men ska prova nedladdningen där annars blir win 10 home swe installerat, tack igen!!! // encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!