Fairphone 4 är modulär med fem års garanti

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

5G kan vara trevligt att ha även om man köper en budget telefon och jag tror inte det höjer priset särskilt mycket. Jag köpte min motorola g100 för 3990kr i somras den har 5G.
5G ska kunna hantera flera enheter samtidigt innan det blir överbelastat. Nu vet jag inte hur 4g är. Men när jag för 10 år sedan hade 3g bredband så kunde jag surfa och spela helt okej så länge klockan inte var mellan typ 16:30 -19:00 på en vardag för då var nätet överbelastat i mitt område.
Ex idrottsevenemang eller andra platser där det är väldigt många på liten yta borde kunna ge användarna bättre uppkoppling om de fixar 5g mottagning.

Om fler går över till 5G så avlastar ju detta dom som fortfarande hänger kvar på 4G.

Förstår fortfarande inte varför någon som köper en medelbra telefon eller i detta fallet egentligen en något dålig telefon (teknist lite efter) skulle vara intresserad av 5G. är ju helt ointressant på en sån telefon,

Skrivet av twit:

Alternativt skaffa en blåtandsmottagare med hörlursförstärkare och fortsätta med dina befintliga lurar - nu med bättre* ljud!

* beroende på befintlig telefons ljudmässiga förmågor

Vaddå "nu med bättre ljud" ??? Blåtand ger ju en sämre ljudöverföring än en kabel mellan, det är alltid en förlust.

Skrivet av BrottOchStraff:

Sätt en BT adapter på dom
Har hör endel bra om denna typ av adapter som är gjord specifikt för bose. Den smälter ihop rätt bra med designen:
https://www.amazon.com/Wireless-Bluetooth-Adapter-QuietComfor...

Kommer aldrig hända. Blåtand krånglar alltid på något sätt och är det något av nått jag avskyr det är att hålla på och gå in i menyer och klicka och klicka och klicka när det är otroligt mer stadigt att använda en kabel.

behöva hålla på med att ladda, plus drar mer ström från batteriet på telefonen. blir också ofta knas när någon ringer och en funktion drar i gång som man inte önskar så det ger med kickande och letande i menyer som jag bara avskyr.

när jag lyssnar på musik då ska jag lyssna på musik. det är därför som att köp av en telefon utan 3.5 kontakt är en total ickefråga. Jag har nästan hellre en MP3 spelare i fickan med en 3.5 utgång egentligen med en vettig dac.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Vaddå "nu med bättre ljud" ??? Blåtand ger ju en sämre ljudöverföring än en kabel mellan, det är alltid en förlust.

En dedikerad hörlursförstärkare ger dock ofta bättre ljud än telefonens inbyggda förstärkare, vilket var vad jag belyste i inlägget.
Nettoeffekten av att köra blåtand istället för kabel behöver därmed inte vara negativ, trots att blåtandsöverföringen innebär komprimering.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Varför får Fairphone så lite uppmärksamhet?
(Jag tror visserligen att dom flesta som läser på om bolaget förstår varför).
Jag som ändå är väldigt teknikintresserad visste inte ens att denna tillverkare fanns innan Joe Rogan pratade om den i sin senaste podcast men detta är ju ett otroligt vettigt alternativ för varenda medveten konsument.

Som tur är blir jag ofta tillfrågad när personer i min närhet ska byta telefoner och tills någon annan tillverkare gör någonting liknande (det kanske redan finns?) så kommer Fairphone helt klart att vara med på rekommendationslistan.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Varför får Fairphone så lite uppmärksamhet?
(Jag tror visserligen att dom flesta som läser på om bolaget förstår varför).
Jag som ändå är väldigt teknikintresserad visste inte ens att denna tillverkare fanns innan Joe Rogan pratade om den i sin senaste podcast men detta är ju ett otroligt vettigt alternativ för varenda medveten konsument.

Som tur är blir jag ofta tillfrågad när personer i min närhet ska byta telefoner och tills någon annan tillverkare gör någonting liknande (det kanske redan finns?) så kommer Fairphone helt klart att vara med på rekommendationslistan.

Därför att man är alldeles för ouppdaterad känns som att man köper en telefon som är sex år gammal eller ny i tusenkronorklassen helt enkelt. Lite konstig design. Personligen köper jag bara dom här mindre telefonerna men men ändå ok saker inuti, som en Google pixel 4A så därför tycker jag att den är för stor och för burkig.

Jag har följt denna ända sedan dom kom men alltid alltid så känns dom lite för uråldriga och på tok för dåliga ställt mot vad man faktiskt betalar för dom. Det är mer som att jag gillar iden med dom men.

Visa signatur

Kraschfield