Google: "Google mest sökta ordet på Bing"

Permalänk
Medlem

Jag är en stolt användare av Bing!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toko:

Jag brukar säga till folk. Att dom kan 'Binga på det'. Folk blir rätt så ställda då. Vad menar du. Då ser man hur 'Googla på det' är väl inarbetat i samhället.

Det blir inte bättre att säga "DuckDuckGoa det"... faller sådär i munnen! Om man nu vill vara "neutral", vad säger man då? Internetsök det?

Permalänk
Medlem

Alternerar mellan Google och DuckDuckGo.

Och Google har ju helt rätt i att deras söktjänst är populärast med några billass råge..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Jag tycker att DuckDuckGo blev betydligt trevligare att använda när jag började kryssa i vilken region jag vill söka på. Annars är det smått omöjligt att exempelvis söka på svenska med hela världen som region.

https://duckduckgo.com/settings

Jag har kört DuckDuckGo i många år och har aldrig saknat Google.
Det är dock som du säger att man måste välja sin region för att få relevanta träffar.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Saknar AltaVista

Permalänk
Medlem

Provat DuckDuckGo tidigare men var aldrig riktigt nöjd med resultaten så kör numera med Brave Search som faktiskt är riktigt bra.

Annars är ju Startpage trevligt om man vill se alternativa resultat. Använder sig av Googles sökmotor men du och dina sökningar blir inte exponerade till Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barra_90:

Saknar AltaVista

Den var ju kung innan Google kom och tog över! Klassiker i skolan var ju att få någon stackars ovetande sate att skriva in Altalavista istället - vilket tog en till en porrsida. Hehe.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Levandebild:

Den var ju kung innan Google kom och tog över! Klassiker i skolan var ju att få någon stackars ovetande sate att skriva in Altalavista istället - vilket tog en till en porrsida. Hehe.

Altavista var också mycket en reklam för Digital.
Och ingen känner väl igen den nedan ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Använder mig motvilligt av Google och är inget jag egentligen föredrar, har prövat DuckDuckGo och Bing men faller alltid tillbaka på Google - tyvärr. Saknar Altavista.

Samma problematik här. Är inget fan av Google, men deras sökmotor är totalt oslagbar. Provade själv DuckDuckGo ett tag men sökresultaten var väldigt undermåliga.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Altavista var också mycket en reklam för Digital.
Och ingen känner väl igen den nedan ?
https://miro.medium.com/max/1400/1*0RrlT7qzqrZJI8ibK-uf8g.png

Det där vet jag vad det är, men om farbror Ponten läser detta så har jag aldrig själv använt sidan.

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Jag upplever snarare att det börjar gå utför för Google. När jag söker, framförallt från mobilen, för jag mer eller mindre bara träffar på saker man kan köpa, nästan oberoende vad jag söker efter.
Resultaten består av så mycket sponsrade länkar att söka efter någon form av oberoende information börjar bli svårt.
Ett konkret exempel är sist jag sökte efter min vårdcentral, så fick jag istället flera träffar på Kry. Både sponsrade träffar och "vanliga". Antagligen för att dom hade öppnat upp i närheten och köpt sökfrasen på alla konkurrenter. På mobilen ser man ju bara enstaka träffar så det är ju lätt att bara klicka på första bästa.
Sånt irriterar mig mycket.

Permalänk
Medlem

23 % 376 av sökarna vill inte att deras surfvanor någon gång kan användas emot dom.
Jag är en av dom som hellre är paranoid än ångrar mig senare.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenrikM:

Och varför inte bara skriva .com då istället för att söka på det först och sen klicka på länken?

För att folk är puckon.

Får några år sedan var det någon blogg som hamnade överst i googles resultat när man sökte på facebook av någon anledning, facebook själv hamnade på andra plats. Denna bloggs kommentarer fylldes direkt med folk som gnällde på facebooks nya utseende, att de inte kunde hitta sin sida och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

För att folk är puckon.

Får några år sedan var det någon blogg som hamnade överst i googles resultat när man sökte på facebook av någon anledning, facebook själv hamnade på andra plats. Denna bloggs kommentarer fylldes direkt med folk som gnällde på facebooks nya utseende, att de inte kunde hitta sin sida och liknande.

I’m not even...

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av jockos:

Det där vet jag vad det är, men om farbror Ponten läser detta så har jag aldrig själv använt sidan.

Det finns nog inga datorer där han är numer.

(Han är död)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Det finns nog inga datorer där han är numer.

(Han är död)

Oh fan! Kan inte säga att jag sörjer mannen, men tråkigt för de efterlevande såklart.

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

klassiker!

Permalänk
Medlem

Har själv som många använt mig slaviskt av Google i många år. Men efter att jag jobbat på ett projekt förra månaden och inte hitta info på Google kändes det nästan hopplöst. Plötsligt kom jag på det finns ju fler sökmotorer hehe. Jag Hittade det jag sökte efter vid första försöket på just Bing wow sa jag till mig själv och lovade i tysthet till mig själv att oftare använda andra sökmotorer 🙂 jag tror att många har blivit lata helt enkelt. Har även försökt använda Bing tidigare men som många andra skrivit fått helt konstiga resultat. Kan dom ha blivit bättre ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catchi:

Har själv som många använt mig slaviskt av Google i många år. Men efter att jag jobbat på ett projekt förra månaden och inte hitta info på Google kändes det nästan hopplöst. Plötsligt kom jag på det finns ju fler sökmotorer hehe. Jag Hittade det jag sökte efter vid första försöket på just Bing wow sa jag till mig själv och lovade i tysthet till mig själv att oftare använda andra sökmotorer 🙂 jag tror att många har blivit lata helt enkelt. Har även försökt använda Bing tidigare men som många andra skrivit fått helt konstiga resultat. Kan dom ha blivit bättre ?

Jag har testat Bing för inte så länge sedan, fick inte alls det jag sökte efter, och när jag sedan sökte på Google kom det i princip direkt upp så för mig är Bing fortfarande värdelös

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har Qwant som default. Om jag inte snabbt hittar det jag letar efter testar jag antingen Google eller DuckDuckGo.