Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Behöver snabbt svar, Catline kabel i Tele2 uttag?

Permalänk
Medlem

Behöver snabbt svar, Catline kabel i Tele2 uttag?

Vill då köpa sladden idag innan de stänger i så fall. Snabbt svar skulle verkligen uppskattas.

Jag har alltså precis flyttat. Tidigare hade jag Telenor, och nu har jag Tele2. Jag behöver ni en ny sladd för att kunna ha internet i min nya lägenhet och får en skickad från Tele2, vilket tar den 3-5 arbetsdagar och jag skulle vilja ha internet nu. Därmed, i och med att jag har ett bredband, behöver jag bara sladden för att kunna använda mitt nya internet, stämmer detta? - Ett gammalt bredband från Telenor med en catline sladd för att kunna använda mitt nya abonnemang från Tele2 i min nya lägenhet.

Jag har jag fått två olika information om hur sladden ”catline”, ska fungera i Tele2 internetjack, eller då inte fungera i ett Tele2 internetjack. Kan någon konfirmera för mig vad som stämmer?

Kabeln jag behöver:
Ena sidan ser ut som en ”vanlig” internet kabel och på andra sidan går in i ett ”trehåliväggen”-uttagssladd.

Tack på förhand,

Mvh Andreas

Permalänk
Medlem

Hänger inte alls med riktigt. "Catline" är väll för köra Coax över Cat5/6-RJ45?

Har du Coax så ska du koppla en coax-kabel mellan "Data" och ditt comhem-Modem. Det följer med en kabel.

Permalänk
Medlem

Förutom en speciell (Coax) kabel behöver du även ett Tele2-modem för att få ut internet från ditt uttag. Jag, likt MaDa, är också osäker kring vad du menar med Catline, tror du behöver utveckla vad du menar för att få mer hjälp.

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem

Jag förmodar detta (https://www.digitaltvexperten.se/22-antenn/antenn-i-natverksk...) är Catline-teknik. Jag är mycket tveksam till om det fungerar för DOCSiS Kabel-modem.