Hur byter jag administratörskonto på min laptop - win10

Permalänk
Medlem

Hur byter jag administratörskonto på min laptop - win10

Jag har skapat ett nytt microsoft-konto och vill byta konto jag använder på min laptop. Jag förstår dock inte hur jag gör.

När jag googlar hittar jag inga bra guider. Jag har lyckats lägga till mitt nya konto och ge det admin-behörigheter men jag har inte hittat hur jag ersätter och tar bort det gamla.

Vet någon hur man gör?

Permalänk
Medlem

MMC.exe -> file -> add remove snap in -> Local Users and groups + add -> finish -> OK
Press Local users and groups > Groups > Administrators remove the user.
Users find the user and remove the servers.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av eXim:

MMC.exe -> file -> add remove snap in -> Local Users and groups + add -> finish -> OK
Press Local users and groups > Groups > Administrators remove the user.
Users find the user and remove the servers.

@Infoz
sök efter 'local users and groups" eller "lusrmgr.msc" istället, mycket fortare.

Permalänk
Medlem

Tack för tips!

Jag får dock ett felmeddelande som lyder "Den här snapin-modulen kan inte användas på den här Windows 10-versionen. Använd verktyget Användarkonton på Kontrollpanelen om du vill hantera användarkonton på datorn."

Men vad jag kan se går det inte att byta konto i kontrollpanelen.

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem

Tack jag löste det!

Permalänk
Medlem

Berätta gärna hur du löste det så andra kan läsa tråden och få hjälp.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody