Permalänk
Medlem

Jag får upp meddelande om att Ramminnet håller på att ta slut i spelet typ 15,2GB av 16. Och har fått några krascher pga det tagit slut. Kollar i aktivitetshanteraren och då ligger spelet runt 9GB ram och ibland mer. Är detta något problem ni med 16GB ram stött på?
Nu när jag precis stängt av spelet och har igång exakt samma saker som låg i bakgrunden används 5,4GB.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag får upp meddelande om att Ramminnet håller på att ta slut i spelet typ 15,2GB av 16. Och har fått några krascher pga det tagit slut. Kollar i aktivitetshanteraren och då ligger spelet runt 9GB ram och ibland mer. Är detta något problem ni med 16GB ram stött på?
Nu när jag precis stängt av spelet och har igång exakt samma saker som låg i bakgrunden används 5,4GB.

Verkar som att pågår ett memory leak som devsen är medvetna om.

När någon ansvarig vaknar upp så har även jag ansökt om tillträde till den så anrika [SWEC] klubben. FreddyK 88 is the tag I use, when burning asphalt, throwing dirt, or just enjoying a nice cruise.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Verkar som att pågår ett memory leak som devsen är medvetna om.

När någon ansvarig vaknar upp så har även jag ansökt om tillträde till den så anrika [SWEC] klubben. FreddyK 88 is the tag I use, when burning asphalt, throwing dirt, or just enjoying a nice cruise.

Inbjudan skickad

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fortfarande inte ser någon NPC? Verkar som de kör med någon jobba hemifrån-mod, helt tomt på gatorna.. spelar ju för att fly verkligheten, inte uppleva den

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Är det bara jag som fortfarande inte ser någon NPC? Verkar som de kör med någon jobba hemifrån-mod, helt tomt på gatorna.. spelar ju för att fly verkligheten, inte uppleva den

Jag fick spela i Horizon Solo läge för att det skulle bli en massa NPC som körde runt för att klara Daredevil challenge

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag fick spela i Horizon Solo läge för att det skulle bli en massa NPC som körde runt för att klara Daredevil challenge

Finns de inte i online-läget för dig annars?

Permalänk
Medlem

Hej gott folk! Köpte FH5 nu som första bilspel när man blev med ratt och det är väldigt roligt än så länge. Har inte blivit något annat spel under denna tiden Har ju dock stött på en del buggar, där det mest störande är problem med att få upp en angiven rutt på kartan/minimap. Det gör att det svårt att följa säsongsuppdrag bland annat. När man väljer: Anna - need accolytes så säger hon att hon plottat angiven rutt till ett race. Men nada.. Har provat att klicka runt på stora kartan för att hitta det hon anger. Detta utan att lyckas då det är som att hitta en nål i en höstack. Det kommer upp en blå text i sidan av skärmen om vilket race jag ska till, lyckas ändå inte hitta det. Någon som har ett hett tips? Är det jag som gör fel?
Sen vore det kul om man kunde få gå med i swec klubben på forza!

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Finns de inte i online-läget för dig annars?

Nej inga alls faktiskt, skumt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Hej gott folk! Köpte FH5 nu som första bilspel när man blev med ratt och det är väldigt roligt än så länge. Har inte blivit något annat spel under denna tiden Har ju dock stött på en del buggar, där det mest störande är problem med att få upp en angiven rutt på kartan/minimap. Det gör att det svårt att följa säsongsuppdrag bland annat. När man väljer: Anna - need accolytes så säger hon att hon plottat angiven rutt till ett race. Men nada.. Har provat att klicka runt på stora kartan för att hitta det hon anger. Detta utan att lyckas då det är som att hitta en nål i en höstack. Det kommer upp en blå text i sidan av skärmen om vilket race jag ska till, lyckas ändå inte hitta det. Någon som har ett hett tips? Är det jag som gör fel?
Sen vore det kul om man kunde få gå med i swec klubben på forza!

Om du ska genomföra season objectives tex så går jag in på kartan, därefter väljer jag filter och väljer sedan allt som har med season objectives att göra. Jag använder filter funktionen på kartan till allt, kartan kan vara lite klottrad med ikoner annars.

Sök på SweC under club så kommer det en popup till admins efter ett tag så bjuder vi in dig till SweClockers club

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är spelet patchat så man kan använda fanatec-hårdvara utan att spelet ger upp med jämna mellanrum?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Seasonic Prime Ultra 850W | AMD Ryzen 9 3900X | Aorus X570 Master | RTX 3080 | 32Gb G.Skill Trident Z RGB 3200MHz | 2x Samsung 970 Evo Plus| ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erickey:

Hej gott folk! Köpte FH5 nu som första bilspel när man blev med ratt och det är väldigt roligt än så länge. Har inte blivit något annat spel under denna tiden Har ju dock stött på en del buggar, där det mest störande är problem med att få upp en angiven rutt på kartan/minimap. Det gör att det svårt att följa säsongsuppdrag bland annat. När man väljer: Anna - need accolytes så säger hon att hon plottat angiven rutt till ett race. Men nada.. Har provat att klicka runt på stora kartan för att hitta det hon anger. Detta utan att lyckas då det är som att hitta en nål i en höstack. Det kommer upp en blå text i sidan av skärmen om vilket race jag ska till, lyckas ändå inte hitta det. Någon som har ett hett tips? Är det jag som gör fel?
Sen vore det kul om man kunde få gå med i swec klubben på forza!

Jag håller med om att kartan och funktionerna där borde vara bättre. Filtrering är ju jättebra men det går ju liksom inte att se vad som är nästa "story uppdrag", om man är inne i ett championship så kan man inte välja att se (eller få utpekad) nästa tävling även om man liksom ger upp automatiskt om man gör något annat utan man får helt enkelt lära sig att känna igen ikonerna. Någon form av överblick över pågående grejer hade ju varit väldigt trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag håller med om att kartan och funktionerna där borde vara bättre. Filtrering är ju jättebra men det går ju liksom inte att se vad som är nästa "story uppdrag", om man är inne i ett championship så kan man inte välja att se (eller få utpekad) nästa tävling även om man liksom ger upp automatiskt om man gör något annat utan man får helt enkelt lära sig att känna igen ikonerna. Någon form av överblick över pågående grejer hade ju varit väldigt trevligt.

Pågående championships är VITA med RÖDA detaljer. Klicka bort ALL i filter och välj sedan NEW så ser ni. Jag förstår vad ni menar med kartan dock, den är lite rörig.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_Tool:

Pågående championships är VITA med RÖDA detaljer. Klicka bort ALL i filter och välj sedan NEW så ser ni. Jag förstår vad ni menar med kartan dock, den är lite rörig.

Jo jag har listat ut det med ikonerna, men NEW funkar väl inte för det finns ju en väldig massa saker som är nya liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo jag har listat ut det med ikonerna, men NEW funkar väl inte för det finns ju en väldig massa saker som är nya liksom?

aaa jo iof, jag har kört och fått upp det mesta så det är inget kvar som är new för mig. Tänkte inte på det

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nej inga alls faktiskt, skumt

De kom fram efter jag bytte till solo OCH körde ett av de stora eventen, avbröt det och då var de tillbaka. Tror dock de försvinner lika fort som de kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

De kom fram efter jag bytte till solo OCH körde ett av de stora eventen, avbröt det och då var de tillbaka. Tror dock de försvinner lika fort som de kom.

ja för det kommer man ju ihåg från 4:an när man skulle slå hastighetsrekord på motorvägen, slutade alltid med att man plantade sig i en NPC Just då tänkte jag att fan vad skönt det hade varit om vägen varit tom hahaha men nu efter man kört hela spelet på mer eller mindre tomma vägar så inser man hur mycket man saknar lite annan trafik också

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Samsung Sverige

Fick ett ordentligt highscore häromdagen. 6.5 miljoner poäng

Man är ju helt klart nöjd med det, synd bara att forza-grejerna slår i taket vid 10st per omgång :/

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Fick ett ordentligt highscore häromdagen. 6.5 miljoner poäng

Man är ju helt klart nöjd med det, synd bara att forza-grejerna slår i taket vid 10st per omgång :/

Jösses, vad gjorde du då? Jag har inte nått miljonen ännu men varit nära på driftevents

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Don_Tool:

Jösses, vad gjorde du då? Jag har inte nått miljonen ännu men varit nära på driftevents

Det är nog "köra-runt-och-sladda"-poäng snarare än driftscore.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det är nog "köra-runt-och-sladda"-poäng snarare än driftscore.

Nej, det är drift poäng och ingen slösladdande

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Verkar som att pågår ett memory leak som devsen är medvetna om.

Ok hoppas de löser det snart, Så jag slipper uppgradera minnet. Är väl inte dumt att göra men känns onödigt när det enbart är ett spel jag har problem med

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok hoppas de löser det snart, Så jag slipper uppgradera minnet. Är väl inte dumt att göra men känns onödigt när det enbart är ett spel jag har problem med

Har inte märkt av detta faktiskt. Hur ter sig detta fel? Kanske har det utan jag tänkt på det

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Har inte märkt av detta faktiskt. Hur ter sig detta fel? Kanske har det utan jag tänkt på det

Det kommer upp en ruta uppe där alla andra felleddelanden i spelet kommer. Där står det typ ditt ramminne är nästan fullt och hur mycket som används. Sen när det väl kraschar så står det typ ramminnet slut är fullt. Så har du problemet borde du sett det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok hoppas de löser det snart, Så jag slipper uppgradera minnet. Är väl inte dumt att göra men känns onödigt när det enbart är ett spel jag har problem med

Hos mig har det varnat flera gånger att jag använer 17-18gb av 16 tillgängliga
tittar jag på radeon overlay så brukar ungefär 8gb ram och 10gb vram användas så jag antar att spelet ser totalen som ram användning på något sett.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Don_Tool:

Jösses, vad gjorde du då? Jag har inte nått miljonen ännu men varit nära på driftevents

Skrivet av Printscreen:

Det är nog "köra-runt-och-sladda"-poäng snarare än driftscore.

Precis så, jag pratar alltså om skill-scoren man rakar på sig när man kör runt i free-roam. Inte eventuell score under event

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Hos mig har det varnat flera gånger att jag använer 17-18gb av 16 tillgängliga
tittar jag på radeon overlay så brukar ungefär 8gb ram och 10gb vram användas så jag antar att spelet ser totalen som ram användning på något sett.

Möjligt att det är så. Men när jag kollade i aktivitetshanteraren så visade den att jag låg nära max på ramminnet.

Enligt systemkraven för "ideal" ska man ha 16GB ram och 16GB Vram om man kör AMD. Ligger spelet så nära gränsen för 16 tycker jag de borde sätta 32GB som Ideal nivån. Inte för att systemkrav brukar vara så vettiga. Men är det så att det är en bugg så löser det sig ju med tiden.

"
Processor: AMD Ryzen 7 3800XT/ Intel Core 17- 10700K
GPU: AMD Radeon RX6800XT/ Nvidia RTX 3080
RAM: 16GB
VRAM: 16GB (AMD)/ 10GB (Intel)" Källa

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det kom en uppdatering för en stund sedan. Hoppas den löser nätverksproblemen i alla fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av maniac:

Det kom en uppdatering för en stund sedan. Hoppas den löser nätverksproblemen i alla fall

Haha jag kan inte starta spelet efter uppdateringen Hoppas ni andra har mer tur

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Haha jag kan inte starta spelet efter uppdateringen Hoppas ni andra har mer tur

Funkar fint för mig. Nu skalar Forza Arcade med antalet spelare. Klarade just ett event helt själv utan problem

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Haha jag kan inte starta spelet efter uppdateringen Hoppas ni andra har mer tur

Spelade ca 45min utan problem nu. Om du har snabbt bredband skulle jag testat att installera om spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb