Permalänk
Lego Master
Skrivet av Don_Tool:

Sådärja! Då var min uppgradering installerade enligt min signatur och inte helt oväntat med att ha gått från en 4790K till en 11900K gjorde dundersusen för mitt spel Jag fick inte bara bort det lilla stutter som inträffar emellanåt utan det sparkade också mer liv i mitt "gamla" 2070 Super så nu spelar jag med extreme preset plus lite extra boost på vissa inställningar 1440P

Ja, det lutar mer och mer åt att det blir tidig julklapp till sig själv i form av plattformsuppgradering.
Och man kanske tillochmed skulle lyxa till det med en clean install av Windows. Tror jag fortfarande kör på min gamla Win7 i grunden som uppgraderats genom åren...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Inser att jag var mer kul i FH5 än i BF2042. Så kommer lägga mer tid på forza framöver

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, det lutar mer och mer åt att det blir tidig julklapp till sig själv i form av plattformsuppgradering.
Och man kanske tillochmed skulle lyxa till det med en clean install av Windows. Tror jag fortfarande kör på min gamla Win7 i grunden som uppgraderats genom åren...

Ja jag har sneglat på uppdateringar länge nu så det var dags och ja en clean install av Windows och att rensa bort allt gammalt skit är bara såååååå skönt. Datorn blir som nu även om nu allt var nytt 😁
Nu ska jag bara lära mig rog bios så jag kan överklocka den lite extra 😚

Horizon körs väldigt nice nu på burken och kan inte vara nöjdare

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Don_Tool:

Ja jag har sneglat på uppdateringar länge nu så det var dags och ja en clean install av Windows och att rensa bort allt gammalt skit är bara såååååå skönt. Datorn blir som nu även om nu allt var nytt 😁
Nu ska jag bara lära mig rog bios så jag kan överklocka den lite extra 😚

Horizon körs väldigt nice nu på burken och kan inte vara nöjdare

FH5 rullar förvisso helt okej på min 8600k, men ingen blir ju ledsen av fler FPS. Tror dock att det är mitt 3070 som är flaskhalsen just nu, ligger konstant på 99-100% GPU usage. Min uppgradering handlar mest om att tillåta BF2042 att rulla lite mjukare, samt att grabben kan gå upp ett steg i sin tur.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fler som har problem med att spelet crashar stup i kvarten? Enda spelet som crashar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Fler som har problem med att spelet crashar stup i kvarten? Enda spelet som crashar för mig.

Efter första uppdatering så kraschade mitt spel efter en timme men den slutade upp med det felet för mig utan att jag gjorde nått.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Såg detta mästerverk på Reddit

https://www.reddit.com/r/ForzaHorizon/comments/r1j5o3/found_t...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

hahaha ja om det inte ska bli tydligt att detta är ett problem nu så vet jag inte

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

hahaha ja om det inte ska bli tydligt att detta är ett problem nu så vet jag inte

Ja exakt. Har inte slutfört ett enda Horizon Arcade då det inte finns tillräckligt med spelare i närheten. Det börjar att bli lite löjligt vid detta laget.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med Horizon Arcade,som mest hamnat med 3 personer inklusive mig själv. Omöjligt att komma längre än andra rundan då

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Lego Master

Är jag den enda som får "You are in the top 100%" på ALLA challenges, typ Danger Signs, Drift Zones, Speed Zones osv? Jag kan trycka upp resultaten och se att jag ligger nånstans i mitten, men FH5 envisas ändå med att jag ligger i "top 100%". FH4 fick ordning på detta, och visade typ "top 50%" eller "top 10%".

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Är jag den enda som får "You are in the top 100%" på ALLA challenges, typ Danger Signs, Drift Zones, Speed Zones osv? Jag kan trycka upp resultaten och se att jag ligger nånstans i mitten, men FH5 envisas ändå med att jag ligger i "top 100%". FH4 fick ordning på detta, och visade typ "top 50%" eller "top 10%".

Jag får alltid en riktig siffra, som åtminstonde stämmer hyggligt. Den verkar jämföra med andra i Swec-gruppen, ej globalt.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fy fan vad irriterad jag blir på dessa krasher. Jag körde min första eliminator nu, hade en lvl 9 rallybil och vi skulle köra sista racet. Precis när waypointen skulle komma för sista racet så krashar spelet. Jag hade goooda chanser att vinna hela alltet med en sån bra bil ju.

Min seasonal "finish 30th or better" räknades inte heller. Gah.

Edit: spelade igen. Jag såg inga andra spelare under hela rundan. Blev utmanad av en spelare som inte syntes, och jag vann. Kom till finalen, fortfarande inga spelare. Kom 8a iaf, så jag fick poängen för säsongen. Nu har jag min 22b

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Emma242:

Så ni som har gått med i klubben får gärna posta er gamertag så jag kan göra er till admins också. Vill ju inte råka promota något troll. 😄

Går gärna med, Dokah94 ingame

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Går gärna med, Dokah94 ingame

välkommen, 120 medlemmar nu

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsson89:

Funkar klockrent för mig med ratten. Dock sparas inte costum settings för mig så får ändra till den varie gång jag startar. Men det kan jag leva med. Hoppas det löser sig för dig

Tack! Visade sig vara en taskig USB-hub. Pinsamt att jag inte felsökt det tidigare. Nu har dock min Fanatec CSL DD kommit och då har nästa problem dykt upp - spelet kraschar efter cirka varannat race/loading screen med ratten. Vet att det är ett känt fel som drabbar många och att det finns diy fixes med gamla drivrutiner men det är inget jag vill pilla med. Får vänta tills utvecklarna behagar fixa det och hålla tillgodo med Dirt Rally 2.0 tills vidare. Man kan ha sämre I-landsproblem än så…

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Gudars vad jag fick kämpa för att låsa upp Subaru 22B. Veckans "The Trail" var inte att leka med.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av Emma242:

Så ni som har gått med i klubben får gärna posta er gamertag så jag kan göra er till admins också. Vill ju inte råka promota något troll. 😄

Mitt är cullif0rd (notera nolla istället för o)

Mitt första racingspel och är helt fast! Sitter och meckar på min Toyota Celica '94 nu.

Visa signatur

burk intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
inputs logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd600 & 650, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Gudars vad jag fick kämpa för att låsa upp Subaru 22B. Veckans "The Trail" var inte att leka med.
https://i.imgur.com/ktrvRvH.jpg

Nej eller hur, det tog ett antal försök innan man lyckades vinna den! Roligt sådär med Co-op eventen hur folket inte förstår att det inte spelar roll om de vinner eller ej utan att den spelar rol om hela laget är kvar och ger goda poäng, jag har ju blivit avprejad vägen av mina egna lagkamrater ett antal gånger under detta event och sedan får lida för att halva laget slutar om vi förlorar första racet hahaha. Nåja gick bra tillslut

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nej eller hur, det tog ett antal försök innan man lyckades vinna den! Roligt sådär med Co-op eventen hur folket inte förstår att det inte spelar roll om de vinner eller ej utan att den spelar rol om hela laget är kvar och ger goda poäng, jag har ju blivit avprejad vägen av mina egna lagkamrater ett antal gånger under detta event och sedan får lida för att halva laget slutar om vi förlorar första racet hahaha. Nåja gick bra tillslut

Samma här, tog säkert 5 - 6 försök för mig. I vissa race var det total anarki där vissa medspelare bara rammade allt och alla. Men det gick ju bra till slut.
Men vad som är säkert är att mulitklass race i Horizon inte är en agnenäm upplevelse. Speciellt med öppna klasser.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Don_Tool:

Nej eller hur, det tog ett antal försök innan man lyckades vinna den! Roligt sådär med Co-op eventen hur folket inte förstår att det inte spelar roll om de vinner eller ej utan att den spelar rol om hela laget är kvar och ger goda poäng, jag har ju blivit avprejad vägen av mina egna lagkamrater ett antal gånger under detta event och sedan får lida för att halva laget slutar om vi förlorar första racet hahaha. Nåja gick bra tillslut

Jag gav upp på Trial och Playgrund Games redan i förra spelet. Det skapar mycket mer frustration än vad man får ut av det.

Man behöver ju heller inte spela Trial/PGG för att få veckans bilar, så jag struntar i det.

i FH4 tvingade jag mig igenom det tramset om det var en exklusiv bil som vinst, annars fick det vara

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker det funkar ganska bra med co-op både i 4an och 5an. Behöver oftast försöka bara 2-3 gånger vilket väl måste vara godkänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Gudars vad jag fick kämpa för att låsa upp Subaru 22B. Veckans "The Trail" var inte att leka med.
https://i.imgur.com/ktrvRvH.jpg

Gick att köpa den bilen ju. Känns inte värt slitet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Samma här, tog säkert 5 - 6 försök för mig. I vissa race var det total anarki där vissa medspelare bara rammade allt och alla. Men det gick ju bra till slut.
Men vad som är säkert är att mulitklass race i Horizon inte är en agnenäm upplevelse. Speciellt med öppna klasser.

Det är som vanligt att alla kommer med en X999 klass bil som dom inte kan hantera och så blir man använd som en bromskloss eller vägg att studsa bort från hahahah. Jag tycker inte det är angenämt att köra de snabbaste klasserna, tycker om att hålla mig runt A och B-klassen och om flera väljer den klassen så blir det ju den nivå på AI men icke hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av DOGE:

Gick att köpa den bilen ju. Känns inte värt slitet då.

22B går ju bara att få som säsongsbelöning för 42 poäng, den finns inte i autoshow.

Den går att vinna på wheelspins, men har man inte tålamod så...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

22B går ju bara att få som säsongsbelöning för 42 poäng, den finns inte i autoshow.

Den går att vinna på wheelspins, men har man inte tålamod så...

Den gick att köpa under car collection. Jag vet då jag har 4st

Permalänk
Skrivet av maximm:

Fler som har problem med att spelet crashar stup i kvarten? Enda spelet som crashar för mig.

Jag hade väldiga problem efter den senaste uppdateringen som kom för snart 14 dagar sedan. Spelet kraschade i tid och otid.
Efter flera timmar med att försöka fixa och trixa så testade jag att radera spelet helt och hållet och ladda surt ned det igen helt från scratch. Surt att ladda ned 100 gig igen men det löste alla problem jag hade.

Har inte kraschat en enda gång på snart två veckor nu. Något gick helt galet när uppdateringen laddades ned av någon anledning.

Testa att ominstallera om inget annat löser ditt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heronymous:

Jag hade väldiga problem efter den senaste uppdateringen som kom för snart 14 dagar sedan. Spelet kraschade i tid och otid.
Efter flera timmar med att försöka fixa och trixa så testade jag att radera spelet helt och hållet och ladda surt ned det igen helt från scratch. Surt att ladda ned 100 gig igen men det löste alla problem jag hade.

Har inte kraschat en enda gång på snart två veckor nu. Något gick helt galet när uppdateringen laddades ned av någon anledning.

Testa att ominstallera om inget annat löser ditt problem.

Tack, provar det direkt. Hoppas på det bästa!

Permalänk
Medlem

Sökte medlemskap i FH5 klubben [SWEC] nu, mitt användarnamn "Lurven"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allsvinn:

Sökte medlemskap i FH5 klubben [SWEC] nu, mitt användarnamn "Lurven"

Skickat inbjudan! Välkommen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro