Analogue Pocket

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hög vill-ha-faktor men ändå väldigt svårt för mig att motivera ett köp. Har snudd på ingen personlig relation till de bärbara konsolerna, ägde en GBC något år under lumpen men gjorde mig av med den därefter. Kändes redan då alldeles för primitiv vilket för mig nog gäller allt före GBA. Där finns visserligen en handfull intressanta spel att ta sig igenom men tror mest att den skulle bli liggande tyvärr.

Sedan så är åtminstone min känsla att det verkar vara sämre odds för upplåst firmware till denna konsol. Utan möjlighet att spela allt direkt från SD-kort är den ganska ointressant faktiskt, och hade nog aldrig köpt SuperNt eller MegaSg om det inte redan varit släppt. (Tyvärr har de bägge mest varit prydnader än så länge men förr eller senare ska jag spela igenom några av de gamla klassikerna igen…!)

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Har fortfarande en gammal DS som stöder GBA-spel, så problemet där är bara att få tag i några. GBA-kassetter är uppenbarligen sällsynta och därmed dyra. Gamla GB/GBC-spel bryr jag mig inte mycket om - inte så många av dem som är något att ha.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Är också riktigt sugen på en, men kan inte motivera kostnaden, och det blir antagligen en ganska lång väntan.

Skrivet av mpat:

Har fortfarande en gammal DS som stöder GBA-spel, så problemet där är bara att få tag i några. GBA-kassetter är uppenbarligen sällsynta och därmed dyra. Gamla GB/GBC-spel bryr jag mig inte mycket om - inte så många av dem som är något att ha.

Finns ju flashkort, t.ex Everdrive ska tydligen stödjas.

Permalänk

Denna för 80000Kr på tradera är ju ett kap lol
https://www.tradera.com/item/3018/519152193/analogue-pocket-s...-

Permalänk

Gillar Analogue produkter men är inte sådär för handhållna konsoler å kommer bara förmodligen bara å ligga om jag köpt den så denna hoppar jag även om den ser riktigt nice ut.

Permalänk
Konsolgrävare

Testar just nu senaste versionen av Super Mario Land DX. Ser otroligt bra ut på denna konsol

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Har försökt googla men hittar inget svar. Men vet du om analogue pocket klarar av Evercade kassetter?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hasson39:

Har försökt googla men hittar inget svar. Men vet du om analogue pocket klarar av Evercade kassetter?

Har både GBA Mini och GB X7 till min Analogue Pocket och fungerar utan problem. Tänk dock på att det kan vara lite problem med GB versionen som är gjorda innan 12/28 2021: https://twitter.com/krikzz/status/1479888644559319047

Analogue släppte dock en ny version till konsolen som låter en spela spel från SD kortet

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |