Permalänk
Medlem

några frågor om volt

jag har en amd duron 1000 mhz på ett asus a7v8x och när jag kollade core volten så låg den på 1.84 V och då säger min kompis att den ligger ovanligt högt för en så pass slö cpu så jag undrar om detta är normalt för jag hari nte ändrat nånting bios ännu men jag ska sen och då ska det bli lite överklockning

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Re: några frågor om volt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
jag har en amd duron 1000 mhz på ett asus a7v8x och när jag kollade core volten så låg den på 1.84 V och då säger min kompis att den ligger ovanligt högt för en så pass slö cpu så jag undrar om detta är normalt för jag hari nte ändrat nånting bios ännu men jag ska sen och då ska det bli lite överklockning

ja skulle inte tro att det är så normalt.. men låg den på d å du inte ändrat någe så borde d la va normalt antar jag... e l inte så svårt å kolla upp annars..

Permalänk
Medlem

Jag tror det är normalt, Gamla intel p2 har också vcore ungefär vid 2volt.(jag är inte helt hundra på det)

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

orginal vcore är 1,75 på 1ghz duron tror jag.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

jepp det stämmer det.

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

då har min lite strömstyrka än vanligt men det borde väl vara bra om jag ska överklocka lite så slipper jag kompensera så mycket

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

japp...eller så behöver den så mycke volt för att orka ända dit, vilket kan innebära motsatsen till vad du sa...

Visa signatur

K M K !

Permalänk

Re: några frågor om volt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
jag har en amd duron 1000 mhz på ett asus a7v8x och när jag kollade core volten så låg den på 1.84 V och då säger min kompis att den ligger ovanligt högt för en så pass slö cpu så jag undrar om detta är normalt för jag hari nte ändrat nånting bios ännu men jag ska sen och då ska det bli lite överklockning

Testa att sänka vcore´n om du har besvär med värme, för över 1,8 volt på en duron låter lite fö mycket, tror att min låg på 1,7 volt