Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Återställ original windows från piratkopiering (?)

Permalänk
Medlem

Återställ original windows från piratkopiering (?)

Hejsan
Har inhandlat en Lenovo Ideapad 5 och den visade sig vara ett piratkopierat windows 11 på.

Finns det möjlighet för mig att återställa till original windows?

Det är windows pro på nu och det som skulle ha kommit med var windows home.

Tack

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av tioende:

Hejsan
Har inhandlat en Lenovo Ideapad 5 och den visade sig vara ett piratkopierat windows 11 på.

Finns det möjlighet för mig att återställa till original windows?

Det är windows pro på nu och det som skulle ha kommit med var windows home.

Tack

Om datorn kom med win 10 eller 11 räcker det nog att installera om med ett installationsmedia från Microsoft.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om datorn kom med win 10 eller 11 räcker det nog att installera om med ett installationsmedia från Microsoft.

Allright. Tack. Den kom med windows 10. Var hittar jag detta installationsmedia? Hittar inte riktigt... Försökt läsa runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tioende:

Allright. Tack. Den kom med windows 10. Var hittar jag detta installationsmedia? Hittar inte riktigt... Försökt läsa runt.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10, ladda ner verktyget, kör det och fixa en USB sticka som du sedan använder för att installera med.

Du kan också välja Windows 11 här https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Rekordmedlem

För att köra verktyget och skapa ett installationsmedia behöver du ha ett usbminne (som kommer att tömmas) på minst 8 Gbyte tillgängligt, när du kör verktyget så laddar det hem den senaste versionen och skapar ett bootbart usbminne som du kan installera från.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Men tack så mycket Verkligen.

Ha en fin eftermiddag!

Permalänk
Medlem

Jag måste inte ha någon produkt nyckel för att installera det windows ni föreslår va? Såg att en variant hade produkt nyckel.

Tack vänner!
.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tioende:

Jag måste inte ha någon produkt nyckel för att installera det windows ni föreslår va? Såg att en variant hade produkt nyckel.

Tack vänner!
.

En variant hade produktnyckel?

Nej, man behöver ingen produktnyckel vid installation eller efter alls numera för att köra Windows 10, dock kommer det med lite begränsningar.

Permalänk
Medlem

Om du har en märkesdator som t.ex. Lenovo där Windows kom med datorn finns det en licens i moderkortet som windows automatiskt känner av och aktiverar windows med utan licensnyckel.

Jag tror du kommer kunna installera Windows 11 utan problem, windows 11 känner av windows licensen på moderkortet och aktiverar även windows 11 utan licensnyckel (lagligt).

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti