Hur vet jag att skärmen är kompatibel?

Permalänk

Hur vet jag att skärmen är kompatibel?

Hej,

Jag funderar på att köpa en ny skärm till arbetet, typ: https://www.dustin.se/product/5011230345/lc49j890dkr-49-3840-...

Hur vet jag om min bärbara dator orkar med upplösningen? Jag har en ganska ny HP Zbook 15 G8 T500 (Länk till dator) med Windows 11 och hade tänkt ansluta med en USB-C för att slippa dagens dockningsstation och dubbla skärmar.. Jag ska inte spela något utan det är mest excel och affärsprogram..

Det kan luta åt en 34" i upplösningen 3440x1440 istället för ovan men jag antar att dom är ungefär lite krävande?

Tacksam för lite hjälp

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av robertsson:

Hur vet jag om min bärbara dator orkar med upplösningen?

Du kollar i manualen och hoppas de skrivit nått vettigt där eller så skriver du åtminstone ut vilken dator det handlar om så kanske nån vet vad den klarar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du kollar i manualen och hoppas de skrivit nått vettigt där eller så skriver du åtminstone ut vilken dator det handlar om så kanske nån vet vad den klarar.

Ursäkta, har kopierat in en länk till mig dator i inlägget ovan.. Hoppas att det hjälper!

Permalänk
Medlem

"NVIDIA® T500 (4 GB GDDR6 dedikerat)" ? Ja, du kan spela excel i 3440x1440

EDIT: 3440x1440 är ca 4,9m pixlar. 3840x1080 är ca 4,15m pixlar, så den du länkade är mer lättdriven, men det kommer inte spela någon roll.

Permalänk
Bildexpert 📺

Skärmen är kompatibel. Fast det är inte skärmen som är problemet utan att lista ut vad din laptop orkar med. Skärmen är en på höjden halverad 4K-skärm så det är i alla fall sällan inga problem att driva med något modernt. Dock är det inte säkert du får ut 144 Hz med alla bärbara.

Din bärbara har däremot Thunderbolt 4 och då kommer den orka betydligt mer bandbreddskrävande skärmar. Därför torde en bättre USB-C- eller Thunderbolt-klassad kabel räcka till.