Permalänk
Medlem
Skrivet av Fooesque:

Med dina belopp ovan har du skattat 30% på din utdelning?
Du beskriver dig som egenföretagare (AB är underförstått), du uppfyller lönekravet och gränsvärdet blir halva kontanta lönerna.
Räknar du på utdelning i år för föregående år är nivån något lägre så klart men slår fortfarande på tusenlappar netto per månad.

Antingen har jag otur när jag tänker eller så är något galet?

Edit: Jag har otur
Hur sjutton lyckas du schablonskatta 197k på 281 588 kr utdelning?
Måste läsa det här helt fel..

Edit pt2: Okej, 197 111 kr är din utdelning (34 043 + 197 111 / 12 = 50 469)
Då är jag ändå rätt på det även om jag läste fel.
Du borde landa lägre i skatt än 30% om du fyller kraven och använder huvudregeln?

Haha ja du skall jag vara ärlig så är detta något jag inte riktigt förstår mig på heller.
Jag sköt fram vinstutdelning från förrförra året då jag startade bolaget och detta var summan jag landade på enligt inhyrd revisor.

Kan tyvärr inte exakt svara på beloppen angående vinstutdelningen. 3:12 är som raketforskning för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

En ytterligare tråd dit alla högprofilerade "Vad har du i lön?"-skribenter söker sig till för att råka skriva, "Nu har jag bara ynkliga 40 lax före skatt i lön, och jag räknar inte med bonusar och förmåner, men men..." medan näsan pekar upp mot krontaklampan *självklart avis*

Nåja:
"Lön": Cirka 20 lax (före 46-50% skatt som egenföretagare, inkl. skatter som ingen anställd behöver bry sig om)
Hyra+hemförsäkring+vatten: ~7200 SEK
Mat: ~1000 SEK
El: ~300-400 SEK
CSN: 650 SEK
Tvångsförsäkring: 137 SEK
Bredband: 149 SEK

För det mesta når jag "noll" eller kanske lyckas spara en fem- eller tiohunka.

Jag är fortfarande förvånad över att något svenskt företag har råd att betala ut de skyhöga lönerna som löneprofilerna i Lönetråden anser är "medellönen i Sverige". Känns som den största högklassbubblan på hela Sweclockers i mitt personliga tycke.

Med tanke på hur snåla vi svenskar är, hur kan då något företag göra intäkter på svenska kunder om alla så är duktiga på att hålla inne med sina pengar som?!

Självfallet är jag fortfarande avis!

Dina utgifter verkar inte stämma. Du borde kunna spara 10 000. Vart går resten av pengarna? Reagerar även på att du har så låga matutgifter, vad äter du? Det går inte att höja inkomsten? 20 000 låter rätt lite för allt slit som egenföretagande ofta innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Kan tyvärr inte exakt svara på beloppen angående vinstutdelningen. 3:12 är som raketforskning för mig.

OT: Inget magiskt med 3:12. Man tar utdelning och antingen betalar man vanlig kapitalskatt (som på vilken aktieutdelning som helst) d.v.s. 30% eller så använder man 3:12 regeln så långt det går och betalar då 20% kapitalskatt. 3:12 utrymmer får man antingen genom schablonbelopp beskattningsår 2022 är det 187.550kr eller baserat på utbetald lön då blir utrymmet 50% av utbetald lön med viss villkor för lön till ägare o.s.v. Sen måste det förstås finnas vinst (fritt eget kapital) att betala ut och det tjänades in året före, så man kan inte betala ut vinst samma år som bolaget tjänar pengarna. Cykeln blir då:

År 1: Bolaget gör vinst
År 2: Bolaget beslutar om aktieutdelning baserat på vinsten år 1 och betalar utdelning
År 3: Privatpersonen deklarerar och betalar kapitalskatt på aktieutdelningen år 2
Och så snurrar det runt så länge man har fritt eget kapital (d.v.s. vinst)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Dessa kostnader gäller mig och frun och är grovhuggna. In kommer kring 100k/mån efter skatt.

Mat (saker från matbutiker, ute och take away): Kring 13-14k/mån
Boende (exkl amortering men inkl allt annat som el osv): 12k/mån
Hushållsinköp (mediciner, fruns schampo/krämer, inredning osv): 4k/mån
Räkningar (A-Kassa, mobiler, DN, CSN, försäkringar osv): 3k/mån
Shopping (egen shopping som kläder, elektronik osv): 7k/mån
Bil (parkering, lånet, försäkring, laddning): 10k/mån
Gym: 3k/mån
Nöje (Spotify, Netflix osv): 1k/mån
Övrigt (resor, osv): 5k/mån

Så totalt hamnar vi på 59k per månad som garanterat kan avrundas till 60k/mån då siffrorna ovan är avrundade, det är lite högt när jag jämför hur det sett ut senaste åren men priserna på mycket har ökat senaste tiden så kan säkert gälla framåt. Lägg på 10k/mån i amortering på bostadslånet så är vi uppe i 70k/mån. Så utöver amortering som jag räknar som sparande så lägger vi undan kring 30k/mån i dagsläget, sen är det så att vissa saker tas av sparpengar, som när jag byter bil och sådana större inköp. Ibland får vi även en tilldelning av pengar att shoppa för när vi nått sparmål eller sålt av investeringar som gått bra.

Mitt mål har alltid varit att ha en sparkvot kring 35-40% av nettolön (inkl amortering) så jag är relativt nöjd med hur det ser ut just nu.

Permalänk
Medlem

När jag var i slutet av min utbildning och åkte på studiebesök till äldrekursare på sina nya jobb tänkte jag alltid "Wow, du har ju tre gånger mer i lön än CSN, hur lyckas du göra av med alla pengar?!". Gud så gullig jag var.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Lön på ca 69 000kr i månaden (6550 euro) före skatt, vilket går till boende och fasta utgifter (ca 20 000kr per månad, inklusive bil), och nån hundralapp per månad på nöjen.

Resten går till min fru och dotter.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Haha ja du skall jag vara ärlig så är detta något jag inte riktigt förstår mig på heller.
Jag sköt fram vinstutdelning från förrförra året då jag startade bolaget och detta var summan jag landade på enligt inhyrd revisor.

Kan tyvärr inte exakt svara på beloppen angående vinstutdelningen. 3:12 är som raketforskning för mig.

Som @Mindfighter är inne på så är det inte direkt raketforskning. Något en redovisningsekonom kan hjälpa dig med om du inte vill eller orkar sätta dig in i det. Du tjänar in pengarna för den hjälpen snabbt. Det är som sagt ned till 20% från 30% eller ett par tusen netto i plånboken per månad.
Gör det snabbt och lägg in mellanskillnaden i indexfonder så har du en fin ränteeffekt till pensionen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas13:

Dina utgifter verkar inte stämma. Du borde kunna spara 10 000. Vart går resten av pengarna? Reagerar även på att du har så låga matutgifter, vad äter du? Det går inte att höja inkomsten? 20 000 låter rätt lite för allt slit som egenföretagande ofta innebär.

Det står cirka 20 lax FÖRE skatt på 46-50 % vilket lämnar drygt 10 lax i efterhand där utgifter då käkar upp runt 90-99% av dem!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det står cirka 20 lax FÖRE skatt på 46-50 % vilket lämnar drygt 10 lax i efterhand där utgifter då käkar upp runt 90-99% av dem!

Ajaj, det låter tufft.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas13:

Ajaj, det låter tufft.

Living the American Dream!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Singelhushåll, låg normalt kring 10-12kkr per månad för några år sedan när jag räknade på det men tror bara det rört sig någon tusenlapp max sedan dess.

Ni vet, energipolitik å så...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Mina utgifter en normal månad ligger på strax under 50% av nettolönen.

Permalänk
Medlem

Sambo så vi delar det mesta rakt av men räknar totalkostnaden här dock avrundat något. Jag får ungefär 30k ut och Sambon lite mer.

Hyra: 14000
El: 1000
Mat: 8000
Försäkring: 500
Bredband: 400
Streaming: 500
Hushållsinköp 1000
= 25400

Vi sätter in 13k var till ett gemensamt konto där alla våra gemensamma räkningar dras ifrån och resten blir då för mat samt hushållsinköp.

Min personliga räkningar som t ex Spotify, Mobil, A-kassa, csn, diverse spelabonnemang går nog upp till 2000 per månad.

Jag brukar ha omkring 15k kvar på kontot som jag då gör lite vad jag vill med. Sparar en del men bränner lite för mycket.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig träffat någon riktig* arbetare i Sverige som tjänat fler tusenlappar per månad netto än dom är år gamla.
Men på internet så har alla haft fast jobb från dagen dom slutade gymnasiet och haft en ingångslön på minst 25 tusen netto.
Sen när dom börjar närma sig 30 år så är nettolönen närmare 50+ tusen.

*Med riktig person syftar jag på folk som faktiskt har en riktig anställning med ett heltidsjobb som lönen baseras på och inte folk som tjänar pengar genom kryptovalutor eller sin youtubekanal osv.

Givetvis har jag träffat div unga män vars rika föräldrar satt sina sönder i bolagsstyrelser från dagen dom fyllt 18 och på så sätt haft saftiga löner trots avsaknad av vare sig utbildning eller erfarenhet men dom räknar jag inte heller med som "riktiga arbetare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Hyra: 14000

Oj, vad dyrt! Borde bli billigare total boendekostnad för er om ni köper en lägenhet.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Har nog aldrig träffat någon riktig* arbetare i Sverige som tjänat fler tusenlappar per månad netto än dom är år gamla.
Men på internet så har alla haft fast jobb från dagen dom slutade gymnasiet och haft en ingångslön på minst 25 tusen netto.
Sen när dom börjar närma sig 30 år så är nettolönen närmare 50+ tusen.

Okej, menar du rent allmänt på Internet, forum sociala medier etc?
Var mer exakt är det du ser alla dessa 30-åringar med 80.000 kr i bruttolön?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Okej, menar du rent allmänt på Internet, forum sociala medier etc?
Var mer exakt är det du ser alla dessa 30-åringar med 80.000 kr i bruttolön?

Haha, du har aldrig läst "vad har ni i lön?" tråden på sweclockers eller?

Här är ett axplock från någon vecka sen av någon som är lika gammal som mig och också är account manager, jag tjänar 32-36 beroende på hur mycket lön jag vill ta ut från bolaget...

"61K
Account manager & sälj inom finans
100% remote så jobbar ofta utomlands någon månad i taget
~10-12.000 kr / mån i provision därtill
Ingen direkt relevant utbildning för rollen.
26 år"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Oj, vad dyrt! Borde bli billigare total boendekostnad för er om ni köper en lägenhet.

Det finns sjukt dyra hyror, vårt hus som inte är billigt på något sätt, tyvärr, kostar oss ca: 16k och då är 6000 av det amortering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Oj, vad dyrt! Borde bli billigare total boendekostnad för er om ni köper en lägenhet.

Låter väl lite som stockholm/valfri storstad?
Jag betalar 95xx för en 2a på 45kvm i stockholm

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Låter väl lite som stockholm/valfri storstad?
Jag betalar 95xx för en 2a på 45kvm i stockholm

Jag bor i Stockholm och betalar 3550 för en etta på 23 kvm.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jag bor i Stockholm och betalar 3550 för en etta på 23 kvm.

byggd och renoverad när?

Aboslut så finns det billiga lägenheter, Där jag bodde innan som inneboende var hyra runt 5500 för en 3a på 54, renoverads/stambyte och gick då upp till 7500

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

byggd och renoverad när?

Aboslut så finns det billiga lägenheter, Där jag bodde innan som inneboende var hyra runt 5500 för en 3a på 54, renoverads/stambyte och gick då upp till 7500

Byggd i början på 50-talet och renoverad 2014.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Oj, vad dyrt! Borde bli billigare total boendekostnad för er om ni köper en lägenhet.

Absolut! Problemet är väl att man vant sig vid storlek och nyrenoverat så att köpa en liknande vi bor i nu lär gå på omkring 5 miljoner (större stad) och den kontantinsatsen finns inte just nu iaf.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Haha, du har aldrig läst "vad har ni i lön?" tråden på sweclockers eller?

Här är ett axplock från någon vecka sen av någon som är lika gammal som mig och också är account manager, jag tjänar 32-36 beroende på hur mycket lön jag vill ta ut från bolaget...

"61K
Account manager & sälj inom finans
100% remote så jobbar ofta utomlands någon månad i taget
~10-12.000 kr / mån i provision därtill
Ingen direkt relevant utbildning för rollen.
26 år"

Jo, jag läser typ varje inlägg. Tycker inte man kan extrapolera ut att "alla som närmar sig trettio har 50K+ netto" av den tråden. Visst en del personer tjänar bra, men så är det ju. Bara för att man själv har en liknande roll (eller titel iaf) och inte tjänar så mycket betyder det ju inte att den andra personen ljuger, inte heller att allt är guld och gröna.. Lönen är EN del av en anställning.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Jag har varit fattig och gått på socialbidrag och klarat mig fint, nu har jag/vi bra lön och klarar oss bra. Tror man rättar sig efter hur mycket som kommer in, men självklart lättare att gå mot att ha mer pengar än tvärtom då man skaffar sig en viss livsstil.

Totalt drar vi in runt 83k efter skatt i hushållet. Eller egentligen 80k + 3k i hyra för ena sonen som bor hemma och jobbar. De pengarna sätts dock undan på ett konto och när han väl flyttar får han dem (vilket han nog inte vet). Mest att han skall lära sig att inget i livet är gratis. Har två andra barn som bara kostar, inte att vi går plus på någon av dem skulle jag gissa.

Utgifter

CSN x2: 4000
Lån (Ränta/amortering): 6500
El: 5000
Bredband: 400
Bilar (Bensin/avgifter): 12000
Mat: 10000
Hundar: 2000
Försäkring: 1000
Streaming (Spotify/Netflix mm): 500

Summa: 41400

Tror vi bränner 20k på kläder, nöjen och annat och sparar typ 20k i månaden. Hundarna är ett eget kapitel, har tre och det är alltid fel på minst en av dem, så nog i underkant med 2k/mån.

Permalänk
Medlem

42000 efter skatt
20000 i utgifter.
10-15000 i sparande.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Bor i Schweiz. Allt är svindyrt.

SEK/månad för enbarnsfamilj.
Hyra 26 000 SEK (95 kvm centralt i en av de större städerna)
Förskola 24 000 SEK (dock lyckats förhandla till mig att arbetsgivaren täcker större delen)
Obligatorisk sjukvårdsförsäkring 11 000 SEK
Mat (tänk ICA) ca 10 000 SEK
Lunch/restaurang ca 5 000 SEK

Utöver det diverse småutgifter på cirka 2-3k/månad.

Allt som allt cirka 60-65k/månad.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

OT: Inget magiskt med 3:12. Man tar utdelning och antingen betalar man vanlig kapitalskatt (som på vilken aktieutdelning som helst) d.v.s. 30% eller så använder man 3:12 regeln så långt det går och betalar då 20% kapitalskatt. 3:12 utrymmer får man antingen genom schablonbelopp beskattningsår 2022 är det 187.550kr eller baserat på utbetald lön då blir utrymmet 50% av utbetald lön med viss villkor för lön till ägare o.s.v. Sen måste det förstås finnas vinst (fritt eget kapital) att betala ut och det tjänades in året före, så man kan inte betala ut vinst samma år som bolaget tjänar pengarna. Cykeln blir då:

År 1: Bolaget gör vinst
År 2: Bolaget beslutar om aktieutdelning baserat på vinsten år 1 och betalar utdelning
År 3: Privatpersonen deklarerar och betalar kapitalskatt på aktieutdelningen år 2
Och så snurrar det runt så länge man har fritt eget kapital (d.v.s. vinst)

Skrivet av Fooesque:

Som @Mindfighter är inne på så är det inte direkt raketforskning. Något en redovisningsekonom kan hjälpa dig med om du inte vill eller orkar sätta dig in i det. Du tjänar in pengarna för den hjälpen snabbt. Det är som sagt ned till 20% från 30% eller ett par tusen netto i plånboken per månad.
Gör det snabbt och lägg in mellanskillnaden i indexfonder så har du en fin ränteeffekt till pensionen

Tyvärr har jag inte känt att jag haft tid att sätta mig in i det då jag kör på 50+ timmar i veckan. Vet som sagt bara vad min revisor har kommunicerat men tack för inputen! Alltid värdefullt! Speciellt för någon som är ”ny” på att driva företag.

Permalänk
Medlem

Skönt se att det är fler som har galet höga utgifter. Vi får ungefär 65kkr efter skatt och har aldrig pengar kvar i slutet av månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Skönt se att det är fler som har galet höga utgifter. Vi får ungefär 65kkr efter skatt och har aldrig pengar kvar i slutet av månaden.

Bor du i Schweiz?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB