Permalänk

PC-värdering (RTX 3080)

Som passionerad PC-spelare sedan 5 års ålder trodde jag aldrig att denna dag skulle komma, men mitt spelsug har totalt dött. Därför känns det helt plötsligt djävligt onödigt att sitta på datorn som jag har. Jag inser själv att begagnade datorers värde snabbt rasar i pris men egentligen har jag ingen större koll på marknaden för begagnade PC-delar/hela datorer. Finns där någon som kan hjälpa mig värdera denna dators andrahandsvärde?

https://pcpartpicker.com/list/FhYJfv

Tack på förhand,

SilverPsyko

Permalänk
Medlem

15-20K skulle jag gissa på. 3080 är ett riktigt bra kort som man fått mycket pengar för senaste ett till två åren, men med tanke på att priserna faller så tror jag tyvärr att andrahandspriset inte blir så mycket som man skulle önskat
9900K är en grym spel-CPU, men en 12100F är nästan lika bra och den kostar runt tusingen ny, så det blir tyvärr inte så mycket betalt för denna ändå.
Svårt med begagnat 🤔 Svåååårt

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Svårt som han säger ovan, skulle säga runt 16tkr. Lättare att värdera datorn exkl. gpu och gpu för sig då det är sådan skillnad på när de är släppta.