Budgetprogram - Hålla koll på utgifter

Permalänk
Medlem

Budgetprogram - Hålla koll på utgifter

Hejsan,

Finns det någon som har bra tips på "budgetprogram", eller vad man ska kalla det, för att hålla koll på sina personliga utgifter? Något där man enkelt kan mata in sina utgifter för att sedan i slutet på året se hur mycket man lagt på exempelvis elräkningar, mat, bensin, nöjen(gärna möjlighet till olika subkategorier som bio, utflykter, utekvällar, etc). Har funderat på att göra det i excel eller googles motsvarighet online men tycker det borde finnas något bättre för just detta ändamålet.
Söker till Android.

Är inte ute efter något superavancerat då det bara är tänkt till att hålla bättre koll på personliga utgifter. Men några önskemål skulle kunna vara följande:
* Kunna mata in utgifter både via webbläsaren så man enkelt kan mata in sina räkningar hemma och via app för att enkelt kunna mata in utgifterna när man är ute och spenderat.
* Det vore kul om det går att generera grafer och dyl för att överskådligt kunna se utgifterna efter kategorier och hur de sker eller ändras över tid.
* Gratisalternativ lockar såklart mest men även intresserad av nåt med låga månadsavgifter.

Tackar på förhand!

Permalänk

Om program/app snarare än webbtjänst är aktuellt så kanske Money Manager EX kan vara intressant. Om du är ute efter något mer flexibelt men också krångligare att komma igång med - i grund och botten ett bokföringsprogram - kan Gnu Cash vara något att kolla på.

Permalänk
Medlem

Förr gick jag från app till app utan att att hitta den rätta som jag var nöjd med. Använde till och med Google Kalkylark när jag väl använde deras tjänster. Till slut jag skapade min egna ekonomisida som då hette den så dumt som "Min ekonomi". Grötig och allmänt buggig. Något år senare gjorde jag om den och skapade Keizai.

Försöker göra Keizai så enkel som det bara går, samtidigt som den är säker och låter dig ha kontrollen över all din data. Allt lagras krypterad med AES-256 och du kan ladda hem krypteringsnyckeln samt exportera all din data, både i klartext och krypterad. Du kan även ta bort ditt konto för att sedan skapa ett nytt och importera all data igen.

Håller för närvarande på med en uppdatering (version 2.5) som åtgärdar vissa buggar och finslipar saker, samt förfinar det ljusa och mörka temat. Version 2.1 (som är den nuvarande versionen) fungerar såklart klockrent. Lite buggar här och var bara. Vet ej när jag släpper version 2.5 då jag har mycket annat vid sidan av.

Du kan ju skapa ett konto på keizai.se och se om den är något för dig Jag är öppen för förslag på eventuella förbättringar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.