Razer offrar RGB med ultralätta Viper V2 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Sidoknapparna på den var ju riktigt osköna. Var ju en liten pin på varje knapp som störde.

För dig kanske men inte för mig. Bästa musen jag ägt när det kommer till passform för min hand.
Kvaliteten var dock väldigt låg.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Högt kilopris!

Visa signatur

1

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av landmarks:

Haha lustigt nog är jag likadan, helt klart villig att betala runt 2 papp för ett tangentbord, men en mus? Nja, oklart. Men det är väl kanske just för att det fortfarande finns gott om bra alternativ under tusenlappen fortfarande.

Personligen drar jag nog väldigt mycket åt mitt-emellan-hållet när det kommer till vikten. En för lätt mus känns liksom plastig och som att den ska fladdra iväg, men blir det för tungt brukar jag känna av det i handled och armbåge rätt snabbt. Lagom ska det vara

Ja nej Superlight var inte en perfekt jämförelse från min sida, särskilt inte när det typ bara är Logitechs webbutik som tar det högre priset, hos återförsäljare verkar den landa så lågt som 900 emellanåt.

Spännade, hade faktiskt missat att Ultimate hade en docka! Det hade ju varit schysst att inkludera även med denna mtp på priset. Jag tror detta är den första modellen med den nya sensorn, så huruvida det rättfärdigar priset återstår väl att se, även om jag är benägen att hålla med dig i att det sannolikt inte är någon enorm skillnad mot föregångaren.

Vore kul meden poll för att se vad medlemmarnas möss väger.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av ripan_:

Handlar inte om det. Sportbilar är inte sköna att åka i många gånger om man jämför med vanliga bilar. Har ju olika syften.

Självklart, i detta fallet har ju design och materialval gått framför ergonomi.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad hände? När blev det norm att en bra mus är en lätt mus? Jag minns när möss levererades med tyngder för man ville ha en gedigen känsla. Då var det proffsigt och kvalité. De superbilliga däremot vägde ingenting. Nån sponsrad e-sportare som sa nåt i en intevju nån gång tro och sen ska alla barn ha lättvikt? Eller har musmattorna blivit sämre så friktionen blir för hög med en tyngre mus?

Är nog för gammal för sånt här

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

Bra Razer, bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Vad hände? När blev det norm att en bra mus är en lätt mus? Jag minns när möss levererades med tyngder för man ville ha en gedigen känsla. Då var det proffsigt och kvalité. De superbilliga däremot vägde ingenting. Nån sponsrad e-sportare som sa nåt i en intevju nån gång tro och sen ska alla barn ha lättvikt? Eller har musmattorna blivit sämre så friktionen blir för hög med en tyngre mus?

Är nog för gammal för sånt här

Youtubers som trycker på sånt som randomfrankp, trenden är ganska cringe om du frågar mig

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan aldrig offra nått som aldrig borde ha funnits.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Vad hände? När blev det norm att en bra mus är en lätt mus? Jag minns när möss levererades med tyngder för man ville ha en gedigen känsla. Då var det proffsigt och kvalité. De superbilliga däremot vägde ingenting. Nån sponsrad e-sportare som sa nåt i en intevju nån gång tro och sen ska alla barn ha lättvikt? Eller har musmattorna blivit sämre så friktionen blir för hög med en tyngre mus?

Är nog för gammal för sånt här

Jag tror det var Rocketjumpninja som startade trenden. I princip så gillar han små och lätta möss vilket han menar funkar bättre för honom. Till detta kommer sedan diverse rationaliseringar, med liknelser som en liten och lätt mus är som att måla med en tunn pensel - mer precision och kontroll.

Det är förstås en helt felaktig liknelse eftersom ingen målar med skaftet på penseln. Tubers var dock snabba att haka på och en ny trend har skapats.

Jag gillar förvisso vikten på min Superlight men det är rätt uppenbart att det inte är odelat positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Japp, idag betalar man bonus för att slippa skiten...:D

Värt varenda krona

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Självklart, i detta fallet har ju design och materialval gått framför ergonomi.

Hur ergonomisk den är kan du ju inte direkt avgöra utifrån bilder och dessutom är det individuellt hur den passar i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur ergonomisk den är kan du ju inte direkt avgöra utifrån bilder och dessutom är det individuellt hur den passar i handen.

Korrekt, gör inte det här heller. Borde ha skrivit ser ut som före det inlägget du citerade. Misstolkades tydligen.. dock är jag inte sugen på att betala över 3000:- för att ta reda på det heller. Dock utifrån bilderna tycker jag den ser allt annat än ergonomisk ut. Kan ha fel och det kan visa sig vara totalt tvärt om...
Det sista du säger är rätt uppenbart och kan appliceras på i princip allt man köper och använder.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Korrekt, gör inte det här heller. Borde ha skrivit ser ut som före det inlägget du citerade. Misstolkades tydligen.. dock är jag inte sugen på att betala över 3000:- för att ta reda på det heller. Dock utifrån bilderna tycker jag den ser allt annat än ergonomisk ut. Kan ha fel och det kan visa sig vara totalt tvärt om...
Det sista du säger är rätt uppenbart och kan appliceras på i princip allt man köper och använder.

Jag hade inte heller betalat över 3000Kr för något som ser ut att vara byggt av en full ryss ute i en hydda i Sibirien. För den med pengar som bara kör fingertoppsgrepp kan den dock säkert funka bra.

Möss är ju mer individuellt än mycket annat. Lite som att köpa ett par nya byxor - långt ifrån en storlek och passform som funkar för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag hade inte heller betalat över 3000Kr för något som ser ut att vara byggt av en full ryss ute i en hydda i Sibirien. För den med pengar som bara kör fingertoppsgrepp kan den dock säkert funka bra.

Möss är ju mer individuellt än mycket annat. Lite som att köpa ett par nya byxor - långt ifrån en storlek och passform som funkar för alla.

Nej smärtgränsen för en mus egen del är svår att säga vad den ligger på, men inte över 1000-lappen i alla fall. Att mer än trippla den summan känns....crazy för egen del.
Helt korrekt, allt är individuellt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fasiken också, hela 5 gram lättare än min G Pro X Superlight.
Betalade iofs bara 899 för den, så känns ju hyfsat ändå.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR